Gå til innhold

Billig pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal begynne med egentrening på skolen, og skal ta en sykkeltest før og etter egentreningen. Dette går mye på pulsen, så jeg må kjøpe meg en pulsklokke... Problemet mitt er at jeg har null peiling på slike klokker, og vil ikke gå over 700kr da jeg sikkert kommer til å legge den vekk etter at jeg er ferdig med denne gymoppgaven. Fant en til 699kr (hvis jeg ikke husker feil...) fra adidas som så veldig grei ut, men jeg tror den var mer ment til løping? Kommer til å gå en runde som er omtrent 5km lang. Sist gang jeg gikk denne runden brukte jeg 45minutter, så jeg går så fort jeg klarer hele veien. I tillegg skal jeg jo selvfølgelig sykle (innendørs sykling, da det er slik jeg skal bli testet).

Er det noen her ute som har erfaring med pulsklokker, og som har noen tips til hvilken som kunne ha passet for meg?

På forhånd, takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger forresten ikke noe annet enn puls, men hadde vært kjekt å kunne legge over informasjon over på pcen eller at klokken lagrer "treningshistorien" hvis det ikke blir for dyrt.

Skrevet

Hvis du ønsker å kunne analysere treningsdataene etterpå, så bør du gå for Garmin. Da kan du veldig enkelt laste opp til deres online-tjeneste Garmin Connect, og få frem både "diagram" for hvordan pulsen din var underveis, hvor langt og hvor fort du har gått/jogget/syklet (ute) og en del andre ting.

Anbefaler denne:

https://buy.garmin.c...D=63511&ra=true

http://www.elkjop.no...kke-herremodell

Har ikke prøvd den selv siden jeg har en mer avansert klokke fra Garmin, men til den prisen der tror jeg denne klokka er en skikkelig killer. Den har alt du trenger og litt mer, samtidig som den er veldig enkel å bruke. GPS og mulighet til å se øktene på kartet etterpå gjør det utrolig mye mer morsomt å trene ute :-)

Den blåser budsjettet ditt med 200 kroner, men du får utrolig mye mer igjen med den enn med en billig Adidas eller Polar-klokke. Hvis du ender opp med å ikke bruke den kan du sikkert selge den for ca kjøpsprisen også...

Anonym poster: 2095aca469512e9e1e46aa2288c27667

Skrevet

Polar er veldig ålreit og enkle pulsklokker. Koster ikke skjorta heller. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...