AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Jeg vurderer å begynne å studere til en bachelor i læringspsykologi med vekt på atferdsanalysetil neste år, men jeg aner ikke hva man kan jobbe som etter endt utdanning. Noen som har peiling på dette?? Jeg vet man kan jobbe innen helse- og sosialsektoren, i barnehage eller i skolen, eller innen organisasjoner eller næringsliv, opplæring og endringsarbeid, men som hva????? Jeg har søkt en del på nettet om dette, men har ikke funnet ut noe særlig. Man får jo ingen utdannings 'tittel' når man er ferdig. Håper noen vet noe om dette :-) Anonym poster: ccf1dc4c65bcf20eb97308ff690b6461
Norwegianchick Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Dette er en gammel tråd jeg svarer på mange år senere. Begrunnelsen og oppfordring til alle som skal ta høyere utdanning – IKKE VELG LÆRINGSPSYKOLOGI. Grunnen til det er mange. 1. Ingen vet hva det omhandler, eller hva det er (noen men de har noen de kjenner med utdanningen). 2. Du får ingen autorisasjon, og vernepleiere og sykepleiere blir ALLTID vektlagt før deg! 3. Det er en teoretisk grad, som du ikke en gang får bygge videre på i alle tilfeller. Kognitiv utdanning for helsepersonell feks. du får ikke være med enda du har en bachelor på lik linje med sosionomer, barnevernsped, sykepleiere, vernepleiere etc. 4. Du vet ikke selv hva du kan bruke utdannelsen til tilslutt, du får nemlig ingen mulighet til å drive pedagogikk heller. 5. Du har heller ikke nok faglig tyngde til å jobbe i HR/organisasjoner, da de alltid ønsker folk med erfaring. 6. Du er dømt til å drive med "miljøterapeutarbeid" men er egentlig ikke miljøterapeut, og du får ikke dele ut medisiner fordi du ikke får lov å ta medikamentregning som privatfag, det er nemlig forebeholdt utdanningen for vernepleiere, sykepleiere etc. 7. Studiet er tungt, engelsk og bare helt ubrukelig. Angrer sykt på at jeg ikke heller valgte noe med autorisasjon og tok etterutdanning i psykiatrien feks. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå