Avalon Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Vil prøve å være kort her og vil ikke legge ut for mye info, men håper noen skjønner hva jeg mener og kan gi noen tips. Eventuelt kan jeg sende en PM til noen hvis de skulle ha god peiling på dette. Alt dette har vi fått vite i dag, advokat hjelp er på vei, men har ikke fått snakket med en enda. Samboer er fast ansatt i en bedrift. Han ble permitert for en stund tilbake. Det viser seg nå at permiteringen er ugyldig, de har vært veldig sleipe ang. dette og han fikk ikke engang de "permiteringspengene" eller hva jeg skal kalle det som arbeidsgiver er pliktet til å betale de 10 første dagene. Han har kontrakt på fast ansettelse, men arbeidsgiver (før han ble permitert) overførte han til en annen avdeling med timebetaling UTEN å gjøre papirarbeidet, altså at kontrakten for fast ansettelse ble ikke avsluttet og ny kontrakt på ny avdeling og timebet. skrevet under på. Har vært i kontakt med arbeidstilsynet, de som anbefalte advokat. Det har også vært mye annet rot, men dette er igrunn det viktigste. Ting de har gjort uten å følge over og regler, ikke betalt det de skulle (da permiteringen ikke er gyldig skulle han hatt lønn). Det jeg lurer på er om noen har vært borti noe av det samme, hvordan gikk det, hvordan gikk dere frem osv. Eller tips til oss, hva det er lurt å få frem til advokat osv. Slik jeg ser det (er jo ikke advokat eller noe sånn, men allikevel) og etter å ha lest på arbeidstilsynets sider og hva de sa til samboer, så har ikke arbeidsgiver så mye å komme med "i mot" dette hvis dere skjønner.. eller har de det? Hva kan de eventuelt finne på? Samboer er innkalt til et drøftingsmøte mandag, jeg tror de vil prøve å glatte over dette, snakke han i fra advokat. Jeg håper advokaten tar kontakt før mandag slik vi kan spørre h*n om hva som er lurt å gjøre på det møtet. Samboer har ikke lyst til å møte opp, det skjønner jeg, men han er vel pliktet til det? Håper det er noen lure hjerner der ute og beklager om det er rotete, uoversiktelig eller jeg ikke fikk forklart skikkelig slik at det er forståelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå