Gjest nysgjerrig1989 Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Hei jenter! Jeg har en kjæreste som er 24 år gammel og han sier han har ikke fått innkalling i militæret ennå, Han har ikke lyst å dra i militæret for meg og han har planer om å få barn og gifte oss og slikt så det ville vært kjedelig om han plutselig måtte dra... Noen som har peilig på hvorfor han ikke fått noe innkalling? Og evt hvor lenge må vi vente før vi er helt trygg på at han ikke får det? Og kan det hende han slipper unna? Evt hvordan? Takk:)
Gjest Filleproletiet Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Hei jenter! Jeg har en kjæreste som er 24 år gammel og han sier han har ikke fått innkalling i militæret ennå, Han har ikke lyst å dra i militæret for meg og han har planer om å få barn og gifte oss og slikt så det ville vært kjedelig om han plutselig måtte dra... Noen som har peilig på hvorfor han ikke fått noe innkalling? Og evt hvor lenge må vi vente før vi er helt trygg på at han ikke får det? Og kan det hende han slipper unna? Evt hvordan? Takk:) Det er nesten ingen som blir innkallt lenger. Om han er 24 år gammel så er det ingen sjans for at han blir innkallt. Hvorfor bekymrer dere dere for det? Enten blir man innkallt når man er 18-19, eller så blir man ikke. Det er nye tider i militæret, og det skal proffesjonaliseres. Som sagt..han kommer IKKE til å bli innkallt.
ajohan Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Vet du skriver "hei jenter", men jeg svarer fordet! For det første, noen får rett og slett ikke innkalling. Har har ikke fått det siden han var 18-19 så tviler jeg sterkt på at han får det nå. Og om han evt skulle få en innkalling er det bare å si at han ikke har lyst/er motivert. Forsvaret har blitt ganske selektivt, og de vil ikke ha noen som ikke er motiverte. I verste fall kan han lyve og si at han har ryggproblemer, men da vil han få status som "ikke stridsdyktig". Anbefaler ikke sistnevnte. Han kan evt ringe vernepliktsverket og spørre rett ut om han vil få en innkalling og ta det derfra. Høres veldig merkelig ut om han ville få det nå.
Gjest nysgjerrig1989 Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 He he takk for svar vet jeg skrev hei jenter men gutter kan alltids få lov å svare. Nei grunnen til hvorfor jeg bekymrer meg er fordi det samme skjedde med eksen min. Han ble kalt inn da han var 25 år og hadde både jobb og datter fra tidligere forhold å ta ansvar for så ble vi redde for at han måtte dra men da sa han at han hadde problemmer med helse og sånn så han slapp unna. Så ble det slutt mellom meg g han og jeg har nå fått ny kjæreste som snart fyller 25 år så derfor er jeg litt redd for at det sammme kan skje med han og men takk for svar uansett, det hjalp på dere er grei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå