Gå til innhold

En god allværsjakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en god allværsjakke. En som er vanntett, men ikke klam. Gjerne med litt varme, men ikke tykk.

Noen tips?

Anonym poster: 0f86ed729169e0436abbdf091ef42459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Bergans jakke :) Tror det må være mitt beste jakkekjøp! Den kan jeg bruke i all slags vær, og er litt foret.. Dersom det er surt og kaldt ute, tar jeg bare på en litt tykkere genser under :) Finnes jo i mange ulike modeller og prisklasser også :)

Skrevet (endret)

Synes også at oilskin er det beste alternativet, men du burde vite at det er et materiale som ikke puster. Nå vet jeg ikke hva du har tenkt til å bruke jakken til, men dette burde ikke være noe problem om du ikke har tenkt til å gå 8-timers lange jaktturer med sekk på ryggen eller lignende, for da kan en lett bli klam med en slik jakke. Det er jo tross alt bare bomull innsatt med olje/voks. Uansett, hvis du velger å kjøpe en voksjakke så har du mest sannsynlig en jakke for resten av livet (faren min har hatt sin ca. 30 år nå og den blir bare finere og finere med årene) og det er en av de peneste alternativene til en allværsjakke jeg kan komme på. :)

Om du har tenkt til å bruke jakken til 8-timers lange jaktturer ol. ville jeg kanskje heller anbefalt deg en jakke med goretex-teknologi, fordi den puster.

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Jeg har ei Bergansjakke som jeg bruker til tur/ski/fjell osv. Veldig god jakke som er vind/vanntett og puster.

Utenom den så har jeg ei jakke fra Ronnish som er vind og vanntett. Veldig god jakke som er parkasmodell med hette, går litt lengre ned bak, og varmer spesielt over skuldre og rygg. Ser de har den inne på getinspired.no nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...