AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Jeg er så utrolig frustrert! Jeg har ikke peiling på hva jeg vil med livet mitt.. Jeg har gått et semester på sykepleien, men fant fort ut at det var stor forskjell fra å være assistent (jobbet som assistent på sykehjem i over et år før jeg startet på studiet) og å være sykepleier med alt ansvaret. Jeg har alltid vært kjempe glad i barn, og har egentlig alltid tenkt at barnehage er det jeg vil jobbe med. Men nå jobber jeg i barnehage (1 års vikariat) og ser bare tydligere og tydligere for hver dag som går at det ikke er dette jeg vil med livet mitt.. Jeg har sikkert vært innom alle typer yrker i tankene, men interessen for dem dabber av etter noen uker.. Det er liksom ingenting jeg kan tenke meg å studere eller jobbe innen "helt til jeg blir gammel". Det er så utrolig frustrerende! Jeg føler meg mislykket i alt jeg gjør, og jeg kommer meg ingen vei her.. Jeg hadde en periode for et år siden hvor jeg var utrolig deprimert pga dette her, og jeg enda opp med å bli sykemeldt en periode fra jobb.. Og nå kjenner jeg at jeg at disse tankene begynner å ta overhånd igjen.. "Alle andre" har jo allerede funnet ut hva de vil, eller de holder på med studier. Ikke får jeg noen støtte noen steder fra heller når jeg sier at jeg ikke vil begynne på noe studie før jeg er litt mer sikker. Verste var vel da bestevenninna mi sa til meg at jeg sikkert kom til å leve på nav når jeg ble eldre fordi jeg ikke kom meg noen vei.. Utrolig sårende kommentar, iallefall når jeg jobber 100%, og har gjort det de siste 3 årene (bortsett fra de tre ukene jeg var sykemeldt). Og ikke minst sårende siden jeg bruker utrolig mye tid på å lese om forskjellige yrker og studier fordi jeg har så lyst til å finne ut noe jeg kan gjøre. Det frister å bare ta en utdanning for å slippe disse tankene, men jeg har ikke lyst til å ta en utdanning hvor jeg ikke skal trives i jobben etterpå.. Hva kan jeg gjøre?! Anonym poster: 679747d0f3009640bcc135b5cf9dc4aa
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 uff! jeg føler med deg. Jeg har også brukt maange år nå å lurt på hva jeg vil med livet mitt. Prøvd ulike jobber og studier. Nå har jeg endelig funnet det jeg vil og det er jeg glad for. Jeg tror du burde snakke med en rådgiver eller coach, de er veldig behjelpelige! Anonym poster: 4ef84ee3734e25ff8526db5656a5966a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå