Gå til innhold

Kald hvit farge---et hav å velge mellom

ubesluttsom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger hjelp av flinke interiørfolk til å hjelpe meg velge farge til veggene i stua .

Jeg har en gul eikeparkett, hvit salongbord, skap, og tv-benk, mørk grå sofa og lyst teppe.

I taket har jeg fargen klassisk hvit takmaling matthet 02.

Jeg ønsker meg en kald hvitfarge ettersom det er det de anbefaller til gul eikeparkett. Men det er jo et hav å velge mellom. Noen som har noe tips?

Jeg har tenkt å ha en fontvegg bak sofaen i fargen blå harmoni,blåtind eller skyggeblå. Heller mest mot skyggeblå. Men hva tror dere?

Tenker å ha matt maling.

Listene på vinduer er vel klassisk hvit tror jeg. Tenker iallefall male over de med det og kanskje også malene listene på gulvet som er i samme farge som parketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett noen med eikeparkett som har Letthet på veggen. Det ser i alle fall veldig bra ut hos dem.<br /><br /> Anonym poster: cc1197bb96dd96478532a37f56c0173a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kombinere letthet med skyggeblå eller blå harmoni? hvem funker best tror dere?

Hvordan vil dråpe gjøre seg? Og vil den passe til skyggeblå/blå harmoni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de har brukt skyggeblå på en Tid for hjem-episode:

http://www.tv2.no/underholdning/tidforhjem/her-er-produktene-fra-huset-paa-landet-3712931.html

Personlig synes jeg ikke fargen gjør seg mot gulvet, men designerne har vel mer peiling enn meg. Du kan jo se hva du synes. Mulig det er furugulv, men det ligger ikke veldig langt fra fargen på eikegulv i så fall.

Blå harmoni ser utrolig fin ut, men det ser mer ut som den passer med beige og bruntoner? Kanskje ikke til grå sofa?

http://ipad.dagbladet.no/2010/01/20/magasinet/sondag/interior/bolig/10012561/<br /><br /> Anonym poster: cc1197bb96dd96478532a37f56c0173a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...