Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over 1 mnd siden startet jeg i ny jobb, og jeg fikk raskt se arbeidsplassens ekte farger, for å si det sånn. Sladder og baksnakking blant andre kollegaer har jeg vært borti før, men dette var på en annen måte. Fikk ofte høre at noen var misfornøyd med jobben noen andre hadde gjort, at vedkommende var udugelig osv. Men sladder er vel på mange arbeidsplasser.

Det som virkelig har gjort meg målløs, er systemet. Ingen opplæring, vaktene blir satt opp uke for uke, jeg har flere ganger fått vite arbeidstid dagen før eller i verste fall samme dag. Det er mange ting jeg kunne ramset opp her. Det eneste som holder meg der er lønnen. Ja, og tanken på å engang få meg en jobb jeg faktisk vil dra til. Senest i går fikk jeg høre av en medarbeider hvor ille det var å jobbe der, og at hun så seg om etter en ny jobb.

Jeg har selvfølgelig samme tanke, uten at noen der vet det. Har ikke skrevet kontrakt enda (selv om arbeidsgiver stadig prater om at vi må få skrevet det), så jeg har vel ingen oppsigelsestid?

Og jeg skal selvfølgelig skaffe meg ny jobb før jeg slutter i denne. Spørsmålet mitt er bare hvordan jeg skal gjøre det nå fremover, før det skjer.

Når jeg prater med arbeidsgiver, og sier opp, skal jeg være ærlig om mitt synspunkt til arbeidsplassen? Eller skal jeg holde kjeft og bare si at dette ikke var noe for meg? Hva lønner seg best?

Andre tips og råd?

Anonym poster: e196305d67a65794674acef9d3c2705d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Oppsigelsestid uten kontrakt er gitt av Arbeidsmiljøloven: 1 måned fra 1. i neste måned (altså: Sier du opp senest 30. sept. skal du jobbe ut oktober, sier du opp 1. okt. eller senere i oktober skal du jobbe ut november).

Ellers er det bare å si at dette var ikke for deg om arbeidsgiver spør. Husk at de tærne du tråkker på i dag kan henge fast med den ræva du må slikke i morgen - Norge er et lite land, og ryktet til bråkmakerarbeidstakere går gjerne foran de.

Anonym poster: ac32f2365cc4e470fb0f7a72ef39dcc0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...