Gå til innhold

"Nybegynner" trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og har vært singel i to år ca, og i den perioden har jeg ikke datet eller noe rett og slett for å prøve å bli glad i meg selv igjen, og jeg føler jeg har blitt det, samtidig så føler jeg mer sterk nå enn før, selvtilitten som forsvant når eksen kom inn i livet mitt er kommet gradevis tilbake og jeg føler meg ganske bra.

For en uke siden var jeg på "date" med en jeg hadde møtt på nett, ikke noe alvorlig, bare møttes, gikk en tur, fikk en klem og det var det hele. Det å i det hele tatt møte noen jeg aldri hadde møtt før var for meg ganske skremmende. Men jeg synes det gikk greit, vi snakket bra sammen og jeg følte meg komfortabel og slappet av.

I ettertid har vi skrevet litt sammen, men ikke avtalt om vi skal treffes igjen enda, vi har bare skrevet som vanlig og blitt bedre kjent. Det er greit for meg, jeg vil ta ting rolig, men samtidig så vil jeg jo treffe han igjen, men vet jo ikke om han vil det, men ville han ikke avsluttet kontakten om han ikke syntes jeg var noe? Nå har jeg ikke bestemt meg om det kunne vært noe mellom oss, men siden jeg syntes at møtet gikk så fint kunne jeg jo tenkt meg å treffes igjen en eller annen gang for å se om det kunne være noe der.

Føler meg som en nybegynner igjen, og på mange måter er jeg jo det siden sist jeg datet var i begynnelsen av tyveårene, men alt var mye lettere da(eller innbiller jeg meg det?)

Noen som har noen gode råd og komme med?

Anonym poster: 9739592bdf1a8cef1cfedea8f6cb4c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men tror du at man noen gang blir "dreven" på sånne ting? Jeg innbiller meg at når man er i bli-kjentfasen med et nytt menneske, er man uansett en nybegynner for det forholdet, enten man er 19år uten erfaring eller 45år med et havarert ekteskap bak seg...

Anonym poster: 2c13dea7f9de00f7c91102eb323785fd

Skrevet

Men tror du at man noen gang blir "dreven" på sånne ting? Jeg innbiller meg at når man er i bli-kjentfasen med et nytt menneske, er man uansett en nybegynner for det forholdet, enten man er 19år uten erfaring eller 45år med et havarert ekteskap bak seg...

Anonym poster: 2c13dea7f9de00f7c91102eb323785fd

Ts her:

Selvsagt blir man jo aldri helt "ekspert", men siden jeg føler meg såpass blank på området håpet jeg at noen kanskje kunne gi meg noen gode råd å gi på veien. Noen som kanskje har mer erfaring på selve dating fronten enn meg selv.

Jeg har aldri datet særlig mye, og vet dermed lite om hvordan alt fungerer, og det er nok der jeg føler meg som en nybegynner(jeg er jo igrunn også det), selvsagt må jeg jo bare prøve meg frem og finne ut hva som fungerer for meg, men jeg vil jo ikke risikere å skremme bort drømmemannen(om han finnes) heller. Når jeg møtte eksen gjorde jeg alt feil, ikke datet vi heller siden vi ble kjent gjennom felles kjente og han lurte meg til seg.

Så jeg håpet å få litt råd angående selve konseptet dating, hvordan jeg skal gå frem, hva jeg ikke bør gjøre osv.. Noen råd må man vell kunne få, selv om det ikke finnes en fasit..

Nå føler jeg meg egentlig bare helt håpløst, "snart" tredve og har ikke peiling :sjenert:

Anonym poster: d75ce4e76ba2bff10bbc2ff361d984b5

Skrevet

Gjør det du selv føler er riktig for deg.

Og vær tydelig når det gjelder kommunikasjon.

Skrevet

Siden dere har kontakt, tenker jeg at det må være helt ok å foreslå å gjøre noe sammen igjen en dag? Hadde han utelukket deg helt, ville han antagelig ikke fortsatt å ha kontakt med deg... En kan vel alltid komme trekkende med at mannen ville spurt rett ut om han var interessert, men han er kanskje usikker på hvor interessert han er han også, og kanskje han venter på signaler fra deg.

Anonym poster: 587890cd65254072732940dac06c37f2

Skrevet

Siden dere har kontakt, tenker jeg at det må være helt ok å foreslå å gjøre noe sammen igjen en dag? Hadde han utelukket deg helt, ville han antagelig ikke fortsatt å ha kontakt med deg... En kan vel alltid komme trekkende med at mannen ville spurt rett ut om han var interessert, men han er kanskje usikker på hvor interessert han er han også, og kanskje han venter på signaler fra deg.

Anonym poster: 587890cd65254072732940dac06c37f2

Da skal jeg spørre han når vi snakker sammen neste gang om vi kan møtes over kaffe. Det verste som kan skje er jo å få ett nei.

Jeg håper jo at han hadde sagt noe om jeg var fullstendig utelukket og ikke driver og jatter med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...