Gå til innhold

Hennes & Mauritz postordre, dårligere kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake kjøpte jeg en blazer fra HM, i en butikk. Den var rimelig, pen og i en fin kvalitet, den satt rett og slett veldig bra. Som det rotehuet jeg er, mistet jeg jakka etter bare et par gangers bruk. Irriterende, men jeg likte jakka så godt at jeg bestemte meg for å kjøpe en til. Butikken var dessverre utsolgt i min størrelse, men HM.no hadde samme jakken, til samme pris, så jeg bestilte der.

Overraskelsen var stor da jeg fikk jakka, stoffet var i mye dårligere kvalitet og snittet ikke på langt nær så bra. Jeg var overrasket over at jeg kunne huske så feil, og jakka ble hengende ubrukt, siden jeg er utrolig glemsk og aldri rekker å sende tilbake noenting. :-) En dag tok jeg den imidlertid på, gikk til en HM-butikk for å sammenligne, og jeg hadde jo helt rett, kvaliteten var en helt annen. Jeg sendte en mail til HM.no, og de sa at slikt kunne skje, siden de brukte forskjellige produsenter. Jeg svarte at jeg syntes det var påfallende at det var så stor forskjell på to "like" plagg, og bent frem suspekt at den dårligste kvaliteten er den som havner på postordre.

Kan vi ikke forvente at produktet vi kjøper i en kjedes nettbutikk skal være lik den du får i den fysiske butikken? Jeg tror dette er noe HM (og sikkert andre) gjør bevisst, og jeg syns det er svindel. Selvfølgelig kan man sende tilbake produkter man ikke er fornøyd med, men mange spekulerer nok i surrehuer som meg, og dessuten er det ikke sikkert kvalitetsforskjellen er merkbar før etter en tid.

Anonym poster: 70488107f20a40f4b7a10ae8fcb3e682

Skrevet

Skal du ha klær med bra kvalitet, så bør du handle andre steder enn på H&M uansett...

Men nei, dette hørtes ikke bra ut. Du har ikke spurt om du kan få bytte inn den i butikken? Hvis det er samme modell, så kaaan det jo hende at det går... (som om du har fått den i gave)

Anonym poster: 65d67d4effbc3e4f346b2f64ccd4ae18

• Liker 1
Gjest GetOverIt
Skrevet

Skal du ha klær med bra kvalitet, så bør du handle andre steder enn på H&M uansett...

Men nei, dette hørtes ikke bra ut. Du har ikke spurt om du kan få bytte inn den i butikken? Hvis det er samme modell, så kaaan det jo hende at det går... (som om du har fått den i gave)

Anonym poster: 65d67d4effbc3e4f346b2f64ccd4ae18

Man får ikke bytte ting som er kjøpt på postordre i butikkene. Men er mulig å returnere varene da :)

Skrevet

Man får ikke bytte ting som er kjøpt på postordre i butikkene. Men er mulig å returnere varene da :)

Det er ikke vanlig praksis, men jeg har fått lov til det en gang da butikken hadde varen jeg ville bytte inne.

Jeg handler en del på H&M, mest på postordre siden jeg ikke har en H&M-butikk i nærheten. Jeg har ikke merket forskjell på kvalitet, og har blant annet kjøpt like overdeler både på nett og i butikk.

Anonym poster: b008e11c96798a2c3162f746cc32748a

• 7 år senere...
Skrevet

Jeg kjøpte noe derfra. Jeg syns enkelte ting der er av så dårlig kvalitet at det ikke burde selges. Innimellom har de klær og sånt som er fint og av god kvalitet. Og de småtingene de selger, leppestifter og mascaraer og sånn er jo til tider helt elendig. Mascaraen har ikke farge, det har ikke leppestifter der heller. Men plutselig så har samme mascara og leppestift farge i seg. :forvirret: 
Her om dagen kjøpte jeg en skjorte i den nest største størrelsen de hadde. Den var så liten at den hadde passet til en 8-åring. Skal dette være klær til voksne? 

Anonymkode: 0a1a8...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...