AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Dette blir langt. Jeg gidder ikke lenger å poste statuser eller være tilgjengelig på chat e,l., men jeg vil fortsatt kunne lese meldinger jeg får og andres statusoppdateringer siden jeg vil holde meg oppdatert på hva som skjer. Jeg vil bare at det skal se ut som at jeg ikke logger inn der lenger og altså ikke bruker Facebook. Kommer ikke til å svare på meldinger. Har slått av chatten. Vil det da komme opp tidspunkt for når jeg har sett noens meldinger? Vil det på noen som helst måte være mulig å oppdage at jeg fortsatt logger inn på Facebook? Jeg har stort sett tapere i vennelista, som høyst sannsynlig gir langt faen i meg siden de tror/mener/vet at jeg er en taper og derfor ikke kunne brydd seg mindre. Har ikke lagt ut noen oppdateringer på flere måneder, fordi jeg ikke gidder å fremstå som en komplett idiot som legger ut statuser som ingen verken liker eller kommenterer. Jeg er bare den komplette idioten med en helt død profil. Har svart på andres statuser (som er gørrkjedelige) og likt det som jeg grenser til å faktisk like. Svarer jeg på noens "har vært med på quiz i dag", "skal til nord-Norge" eller noe annet uinteressant piss (hvor folk bare svarer "vant du/dere?, god tur! osv) så kan jeg bare glemme å få noe svar/liker på det jeg har skrevet. Jeg pleier da å prøve å live opp statusen til vedkommende med en morsom (hva som er morsomt blir jo veldig subjektivt) kommentar eller et morsomt spørsmål. Jeg sa at jeg ikke har lagt ut noe på flere måneder, men gjorde et unntak i går kveld/natt. Det var en status som folk helt klart burde stusset på (og som kanskje får meg til å fremstå som enda galere enn folk allerede tror). Fått én kommentar, av hun som står for 90 % av kommentarer/liker på min profil. Fikk sms fra søs om hva jeg mente siden hun ikke skjønte statusen. Det skjer hver jævla gang, folk spør meg på sms eller face to face, men å kommentere/like på Facebook, det er helt uaktuelt for nesten alle på vennelista. Jeg vet at dette ble lengre enn det burde, men nå er så jeg fantastisk lei at jeg bare måtte få ut all frustrasjonen som har fått bygge seg opp over lang tid Får se om jeg gidder å svare på mld fra søs. Anonym poster: caa8b377eb897595494fd298e744ec7b 2
Mafalda Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Facebook kan være noe møkk til tider. Nå har jeg nok litt hyggeligere folk på vennelista enn det du har (sært at ingen gidder å kommentere/like), men jeg er såååå ufyselig lei av å lese om andres ansiktsbehandlinger, spa-dager, deilig sjokolademassasje, syden neste, åh deilig med ferie, jeg fortjener litt sol/fri/shopping, se på tærne mine foran Middelhavet! Jeg har det deilig jeg! Faen, skulle jo tro folk ikke hadde noe annet å gjøre i livet enn å slappe av, shoppe og klemme kviser. Ellers enig med deg i at chat er en uting. Det kommer som regel på skikkelig upassende tidspunkter, og så føler du deg uhøflig når du ikke svarer Og før spørsmålet kommer om hvorfor man gidder- det hender det er gull i grusen, og så er det enkelt å holde kontakten med bekjente.
Gjest tarandus Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Du misliker Facebook så intenst, men er fremdeles så nysgjerrig at du MÅ ha konto der? 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Du misliker Facebook så intenst, men er fremdeles så nysgjerrig at du MÅ ha konto der? Riktig. Tips: les andre avsnitt, ser ut som at du bare har lest overskriften og deretter noen utvalgte avsnitt. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Jeg skjønner deg egentlig veldig godt. Jeg er egentlig drittlei jeg og, men er for nyskjerrig til å la være. Jeg vil bare påpeke at ja, folk kan se når mld er lest. Det står enkelt og greit "sett 12.34" feks. Jeg for min del er mest lei av disse Barnet mitt <3 <3 <3 -statusene. Nybakte mødre er noe av det mest irriterende som finnes på facebook. Jeg hadde nok gjort det samme, men jeg er foreløpig (heldigvis) barnløs Jeg skriver egen status ca 1 gang i halvåret. Kanskje 3 i halvåret på det meste. Og det er bare ræl jeg skriver. Forrige gang var det vel "vetje ka æ vil ha, men æ vil ha det nu" Altså, bare piss fra meg. Merkelig nok er det faktisk noen som trykker og kommenterer, men de vet jeg er sprø som en kjeks. Anonym poster: 440ba6e11d36247a23b8efce01f9b96a 2
Gjest tarandus Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Riktig. Tips: les andre avsnitt, ser ut som at du bare har lest overskriften og deretter noen utvalgte avsnitt. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 Jeg har lest alt, og forstår fremdeles ikke hvor du vil. Du vil snoke på oppdateringer, men få det til å se ut som du ikke bruker FB - og du syter fordi folk ikke liker ting på profilen din. Bruk FB slik du vil du, men kanskje bytte ut noen venner på lista hvis du mener det er et problem? 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Du misliker Facebook så intenst, men er fremdeles så nysgjerrig at du MÅ ha konto der? Er jo alltid en bedreviter (som ikke gidder å lese skikkelig gjennom HI i dette tilfellet), og som i tillegg får plusser og likes... Samma om det er KG eller Face. Er det mulig... Anonym poster: 440ba6e11d36247a23b8efce01f9b96a 3
smilo Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Hvis du leser private meldinger via chat så kommet det opp at du har øest. Andre innlegg vil set ikke komme opp på. Men jeg skjønner heller ikke hva du har FB for om du misliker det så totalt. Og ja..Jeg har lest hele innlegget ditt. Du liker ikke noe av det folk skriver, men er så nysgjerrig at du må lese det?? FOr meg virker du som du kun sutrer over at ingen liker/kommenterer dine innelgg.. MEn da må du først skrive noe som folk føer er verdt å skrive. Og hvis ting som skrives er for kryptisk så vil folk heller ta det via andre kanaler enn å be om spesifisering på veggen. Så om du absolutt ønsker tilbakemeldinger så skriv noe som folk skjønner da. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Om du skriver private ting, så føler andre at det er noe de må ta privat. Dermed sender de sms, snakker til deg eller ringer. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #10 Skrevet 12. september 2012 Jeg skriver både klare og kryptiske oppdateringer, responsen er den samme/ikke-eksisterende. Og jeg kan ikke bare "bytte ut noen venner", da måtte jeg ha slettet over 90 % og muligens søs også. Nye venner får jeg ikke, henger stort sett med de samme folka hele tida. Mulig at jeg sutrer, men hvis jeg mener at jeg er en av svært få som faktisk skriver interessante oppdateringer, og får færre svar enn de sovepillene som andre legger ut, da er det faktisk berettiget. Takk for svar, #5, jeg får la være å lese meldinger også Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 1
OhSerendipity Skrevet 12. september 2012 #11 Skrevet 12. september 2012 (endret) Jeg synes du virker håpløst negativ. Du sier at nesten alle på vennelista di er "tapere" og at statusene deres er kjedelige, men likevel er det viktig for deg å følge med på dem? Ta et valg. Hvor sterk er nysgjerrigheten din mot frustrasjonen? Klagingen fører deg ingen steder, så enten bør du komme deg over det og beholde kontoen din, eller slett den og gå videre. Og hvorfor i all verden er det så viktig med kommentarer og likes? Man skriver ikke statuser for å få en haug med respons, og det er også veldig få som føler noe behov for å kommentere på forvirrende, negative eller private statuser og spesielt når de blir skrevet midt på natten. Hvis statusen du skrev i går kveld kunne tolkes som om noe var galt, synes jeg det bare er omtenksomt av søsteren din å spørre deg privat og ikke i offentlighet om hva det dreier seg om. Det er helt ubegripelig for meg at du ble sur for det. Selv om du sier at du misliker facebook, så synes jeg likevel at det virker som om du er veldig opphengt i det og at du er sur fordi du ikke får noe oppmerksomhet der. Som sagt, du får ta et valg her. Det er triss alt bare facebook det er snakk om! Hvis folk irriterer deg så mye som du gir uttrykk for, så er det bare å slette dem, blokke dem eller skjule oppdateringer fra dem. Det er ingen som tvinger deg til å være på facebook og det er ingen som tvinger deg til å være venn med alle disse menneskene som du omtaler som tapere. Og ja, jeg har lest hele førsteposten. Endret 12. september 2012 av OhSerendipity 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #12 Skrevet 12. september 2012 Om du skriver private ting, så føler andre at det er noe de må ta privat. Dermed sender de sms, snakker til deg eller ringer. Jeg har ikke skrevet noe som er for privat eller for personlig til at man kan ta det på Facebook. Jeg ser bare to mulige grunner: 1. Folk synes jeg er gal, en dust e.l. 2. Folk er redde for å svare en person som ikke får svar/liker fra noen andre. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #13 Skrevet 12. september 2012 Jeg synes du virker håpløst negativ. Du sier at nesten alle på vennelista di er "tapere" og at statusene deres er kjedelige, men likevel er det viktig for deg å følge med på dem? Ja, en sjelden gang er det noe som er verdt å få med seg, jeg har også kolleger i vennelista som legger ut info om lønningspils og andre jobbrelaterte happenings. Nå som jeg har tatt et valg og ikke vil være tilgjengelig eller skrive oppdateringer, så er det ikke lenger noe å frustrere seg over, og da kan jeg også bare bruke Facebook til dette ene formålet. Å sjekke Facebook tar meg bare noen sekunder, rask scrolling bare for å se om det er noe som er verdt å lese eller bry seg om. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #14 Skrevet 12. september 2012 Jeg synes du virker håpløst negativ. Du sier at nesten alle på vennelista di er "tapere" og at statusene deres er kjedelige, men likevel er det viktig for deg å følge med på dem? Ta et valg. Hvor sterk er nysgjerrigheten din mot frustrasjonen? Klagingen fører deg ingen steder, så enten bør du komme deg over det og beholde kontoen din, eller slett den og gå videre. Og hvorfor i all verden er det så viktig med kommentarer og likes? Man skriver ikke statuser for å få en haug med respons, og det er også veldig få som føler noe behov for å kommentere på forvirrende, negative eller private statuser og spesielt når de blir skrevet midt på natten. Hvis statusen du skrev i går kveld kunne tolkes som om noe var galt, synes jeg det bare er omtenksomt av søsteren din å spørre deg privat og ikke i offentlighet om hva det dreier seg om. Det er helt ubegripelig for meg at du ble sur for det. Selv om du sier at du misliker facebook, så synes jeg likevel at det virker som om du er veldig opphengt i det og at du er sur fordi du ikke får noe oppmerksomhet der. Som sagt, du får ta et valg her. Det er triss alt bare facebook det er snakk om! Hvis folk irriterer deg så mye som du gir uttrykk for, så er det bare å slette dem, blokke dem eller skjule oppdateringer fra dem. Det er ingen som tvinger deg til å være på facebook og det er ingen som tvinger deg til å være venn med alle disse menneskene som du omtaler som tapere. Og ja, jeg har lest hele førsteposten. Leste ikke hele innlegget ditt før jeg svarte. Oppdateringen var overhodet ikke for privat, og det er ingenting som er galt. La oss si at jeg bor i Trondheim og skriver "Fått meg jobb i Helsinki". Da forventer jeg at det blir svart på. Det var ikke det jeg skrev, men noe tilsvarende. Det er ikke viktig for meg at jeg får mange kommentarer/liker, men for at jeg skal gidde å være aktiv er det viktig at noen svarer, og ikke bare hun samme hver gang. Hvis jeg hadde fått svar fra 2-3 forskjellige mennesker så hadde det holdt i massevis. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. september 2012 #15 Skrevet 12. september 2012 Jeg har ikke skrevet noe som er for privat eller for personlig til at man kan ta det på Facebook. Jeg ser bare to mulige grunner: 1. Folk synes jeg er gal, en dust e.l. 2. Folk er redde for å svare en person som ikke får svar/liker fra noen andre. Anonym poster: 509def2561d98086939d96219b8472c0 Ikke bry deg om facebok Ofte jeg ikke får likes heller, men hva så? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå