Gjest Hilde Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Noen som har forsket på dette? Særlig viktig at den er så smal som mulig nederst på puta der barnet sitter med rumpa, så trangt å komme til for å ha på seler med 3 barneseter i en stasjonsvogn, så er villig til å bytte ut Maxi cosi rodeo XR setet til storesøster til et evt annet smalere for å spare litt tid og prakk..
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Du syns ikke det er viktigere at det er sikrere da...? Anonym poster: f78d78926fe3565cdc1adb4a2441ee4c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Vi har tre barn og bruker flere forskjellige biler, og vi har aldri hatt problemer med å få tre seter i bredden i baksetet på noen av dem - så lenge minst ett sete er bakovervendt. Til og med i en Golf går det helt greit. Hvor gamle er barna? Anonym poster: 2595df7a4be417498397e344f8520b08
Gjest Hilde Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Jo, sikkerhet er kjempeviktig! Barna er 1/2 år, 3 år og 5 år. To av tre sitterer bakovervendt faktisk. Lillebror er 1/2 år (han sitter så klart bakovervedt i maxi cosi med base. Mellomste er straks 3 år, han sitter bakovervendt i midten, i acta graco husker ikke hvilke tall/boktaver. Storesøster er 5 år og har det siste året sittet framovervendt i beltestol maxi cosi rodeo XR. Så jeg vil ikke si at jeg er den værste til å kjøre med barna dårlig sikret, mange som snur barna forovervendt når de er 1-2 år, våre har sittet bakovervendt til de var 3 år. Så har ikke dårlig samvittighet for sikringen av barna mine. Men med to bakovervendte stoler blir det ganske trangt, i tillegg til at den beltestolen er litt brei helt nederst på puta liksom. Tar litt tid å feste storesøster for det er kronglete å komme til å få festa selen. Men vil forstatt ha mellomste bakovervendt, og vurderer derfor å evt kjøpe en beltestol til hvis det er noen som er smalere, som hun eldste kan sitte i. Så kan mellomste ta over maxi cosi rodeosetet som hun sitter i nå senere når han etter hvert vokser ut av acta gracosetet sitt. Du siste som skrev, hvilke seter har du? Og er de forovervendte eller bakovervendte? Skjønner ikke hvilke seter og biler du har hvis det er så god plass med tre seter, håper du kan tipse meg om plassvennlige seter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå