Gå til innhold

Den lille Curb Your Enthusiasm-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flere enn meg som digger Curb, og som kobler alle dagligdagse situasjoner opp mot konkrete hendelser fra denne fantastiske serien? Jeg tenkte vi kunne ha en tråd der vi deler favorittklipp og andre tanker - kanskje også egne curb-lignende erfaringer?

For de av dere som ikke har sett denne serien. Gjør det nå! Det handler da altså om Larry David (skaperen av Seinfeld) og hans liv. Serien tar opp og stiller spørsmålstegn ved normer og konvensjoner på en utrolig morsom og smart måte. Dialogene er improvisert, samt at veldig mange av karakterene "spiller seg selv" (f.eks. Ben Stiller, David Schwimmer, Ted Danson), noe som gir et veldig virkelig preg. Serien har inspirert andre serier som Klovn (vellykka) og Helt perfekt (mindre vellykka).

Dette må være et av mine favorittklipp:

http://youtu.be/FPZYAg-40N4

Cheryl oppdager en spermflekk på teppet på gjesterommet, og får Larry til å konfrontere Leon med det.

Endret av Drue
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en bra serie, men jeg har ikke tatt meg tid til å se så veldig mange episoder. Synes Larry David er morsom, og han har en evne til å stille spørsmål som får folk til å lure på normer og slikt ja.

Skrevet

jeg elsker denne serien, har sett alle episodene :)

Skrevet

Jeg synes det er en bra serie, men jeg har ikke tatt meg tid til å se så veldig mange episoder. Synes Larry David er morsom, og han har en evne til å stille spørsmål som får folk til å lure på normer og slikt ja.

jeg elsker denne serien, har sett alle episodene :)

Kult, folkens! Post noen favorittklipp da! :)

Jeg har et sånt konvensjonproblem jeg stadig havner i, og det er hvorvidt man skal gi klem til folk man møter eller ikke. Selv er jeg veldig into high-five, og synes ikke jeg trenger å klemme venner jeg møter flere ganger i uka. F.eks. så mener jeg at om JEG rekker fram hånda med en gang, eller går inn for en high five, så bør vedkommende ta hånda først, og heller gå inn for klem ETTER det, hvis de absolutt vil. Føler meg så utrolig dum når jeg rekker ut hånda, og de går rett inn for en klem, sånn at hånda mi blir "hengende", og jeg står igjen som en kald jævel (enda jeg ikke er det). :nigo: Hva synes dere? Skal jeg gå inn for en konfrontasjon? Hahaha!

Skrevet

Jeg liker scenen hvor Larry prater om at skallede menn blir diskriminert, og prater om "the bald men community" som om de er en minoritet for seg selv, og av og til når han ser en skalla mann så gir han tommelen opp. Er litt morro fordi jeg selv er skalla i tidlig alder også, men synes det er morsomt at han er så "hårsår".

Denne guttungen er glimrende (men jeg lurer på om han blir spilt av en jente)

http://www.youtube.com/watch?v=1wQ8vJKKBuc

Det er generelt morsomt når han møter unger, som f. eks. når han skal kjøpe "lemonade" fra noen unger, men blir sur på de fordi de selger dårlig saft, og så er det en gang noen unger går "trick or treat" hos ham.

Andre gode scener er når han møter Michael J. Fox, og prøver å se forskjell på når han rister på hodet, eller om det bare er "parkinsons-shakes".

Skrevet

Trick or treat scenen er jo genial. Der kommer bald community inn. De sprayer jo "bald asshole" på døra hans. Også sier politimannen at det ikke er hetsing, fordi han er skalla og ikke tar seg nær av det. Også påpeker Larry at han ikke er skalla, men bare barbert.

Haha!

Enig i at han "gutten" er utrolig bra. Det er nok ei jente, men fortsatt utrolig bra skuespill, særlig med tanke på at det ikke er et konkret manus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...