Gå til innhold

"Redde" slitte hagemøbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et sett hagemøbler av min onkel som ikke har brydd seg med å ta vare på dem. Møblene (to stoler, et bord og en "sofabenk") er ikke mer enn et par år gamle, men han har latt dem stå ute under snø og is så lenge han har hatt dem, og han har ikke brukt verken olje eller beis på dem. Så de ser ut som de er mye eldre enn de er, men jeg ser for meg at de vil bli utrolig fine om vi får malt dem hvite.

Spørsmålet er om de lar seg redde, eller om det er mulig at de er angrepet av råte eller sopp. Treverket er fryktelig vått, så vi har satt dem til tørking under tak. Når de er tørre får vi se litt mer på tilstanden deres, men det ser ut som de skal la seg redde.

Hvilke steg bør vi ta nå? Vaske? Pusse? Grunne? Beise? Male? Onkelen min mener møblene i utgangspunktet var beiset (vi ser rester av noe som ser ut som kirsebærrød beis).

Anonym poster: 80132839712e6574137dd4c48d4d89ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommersesongen er vel over der du bor også? Jeg ville latt dem stått tørt og fuktfritt frem til våren og tatt fatt på dem da. Går sikkert helt fint å male dem! Eventuell fremgangsmåte ville jeg hørt meg om hos en malerbutikk :-)

• Liker 1
Skrevet

Enig med siste poster. TØRK DEM!

På våren kan du snakke med en malingsforhandler. Jeg har lest at kinesisk treolje er bra stoff, det trenger skikkelig inn i treverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...