Gå til innhold

Kondens på vinduer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg flyttet inn i en leilighet med to venner av meg for ca en måned siden. Nå som det har blitt kaldere ute, har det blitt mer dugg på vinduene inne. Vinduet på rommet mitt er ikke bra, det er tydelige fuktskader på den nederste kanten, og det ser helt jævlig ut. Ventilen på rommet mitt er ikke så veldig bra heller. Nå skal det sies at jeg ikke har fått meg ovn enda, noe som sikkert ikke hjelper. Det skal kjøpes i dag.

Uansett, jeg ser ikke poenget med å pusse vinduet og male på nytt, da det sikkert kommer til å bli stygt igjen da det kommer utrolig mye dugg på det. Og med mye kondens, trives husstøvmidden, noe jeg er allergisk mot.

På badet er det også fuktskader i taket. Maling flasser av, og det ser generelt jævlig ut. Vi har ikke en vifte eller en god nok ventil for når vi dusjer/tørker klær. Det har også vært lekkasje i taket i stua, det blei visstnok tettet, men det ser jo helt jævlig ut.

Så, det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg bør gå frem til huseier for å si at jeg vil ha nytt vindu på rommet og ordentlig vifte på badet. Vil jo helst unngå konflikt. Er han nødt til å hjelpe meg, eller kan han si nei? Han har vel ikke lov å leie ut et sted som potensielt kan være helseskadelig? Det lukter ikke mugg her enda, men godt mulig det kommer etter hvert det også!!

Jeg gikk IKKE på visning til denne leiligheten, det gjorde mine to venner. Jeg hadde nok aldri sagt ja til denne hadde jeg vært med selv.

Takker for svar :)

Anonym poster: 8321839b1edacd3b91ff7b958afa4223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det er ikke bare på soverommet mitt det er kondens. Det er i hele leiligheten!

Anonym poster: 8321839b1edacd3b91ff7b958afa4223

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om dette er noe huseier må gjøre, men jeg kan jo fortelle om hvordan vi gikk frem da vi oppdaget at nesten samtlige av vinduene i vår leilighet var punktert.

Vel, vi ringte huseier og sa at "hei, det var mange punkterte vindu her i leiligheta, gitt". Han mente det var flott vi sa fra, og stusset litt på at de som hadde bodd her i tre år før oss ikke hadde varslet. Vi har vel kommet frem til at de var ganske giddalause og brydde seg ikke stort om hvordan de bodde. Et par uker etter telefonsamtalen dukket det opp et par mannfolk som byttet ut vinduene. Jeg vil vel tro det er av huseiers interesse å få i stand leiligheten slik at han senere kan leie ut til en god pris? Uansett kan det jo ikke skade å si fra. Kanskje huseier ikke engang er klar over dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...