Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner saken mot Vågå-ordfører Rune Øygård, denne litt ekle overgrepssaken fra Oppland. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg får vondt i magen hver gang jeg leser om denne saken. Kanskje fordi siktede har fått forhåndsamnesti fra bygda fordi han angivelig er en god og høyt respektert ordfører? Eller kanskje det er fordi selveste statsministeren har ”gått god” for siktede og hans høyst mistenkelige forhold til dette barnet? Dermed har landets øverste leder gitt siktede uskyldes glorie i media, uten rett og dom, samtidig som at den unge jenta sitter igjen som Svarteper, en løgner og tulling i folks oppfatning.

Det at Øygård nektet å la seg skikkelig avhøre av politiet, (går det an?) og så forlanger at saken skal gå for lukkede dører gjør ikke magefølelsen min bedre. Nå skal offentligheten holdes utenfor, etter at han selv, og hans mektige partivenner, har malt et prektig bilde i media. Det gjelder å kjenne de rette folkene.

Ja visst er mannen uskyldig til det motsatte er bevist, men likevel kan jeg ikke komme vekk fra at denne saken har noen ekle sider ved seg. En gammel gubbe har et unaturlig tett forhold til en trettenåring. De reiser på turer, deler hotellrom, han gir henne alkohol, selv om han er avholdsmann. Og alt dette er tilsynelatende godkjent av ”partikameratene” fra lokalpolitikken og helt til topps.

Lenge leve kameraderiet i AP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en del på landsbygda som kan tenke selv også, men de sier ikke noe. Feks så mener jeg bare det at han har med ei jente på 15-16 år rundt med seg på hotell, overnatter og sjenker henne, burde få alarmklokkene til å ringe. Ordføreren har også innrømet at han lå i samme seng som jenta, men vil ikke si noe om hvorfor.

• Liker 27
Skrevet

Ordføreren sin oppførsel har ikke akkurat bidratt til å dempe følelsen av at han har en del svin på skogen.

• Liker 19
Skrevet

Kanskje den litt vel overivrige bistandsadvokaten til jentas familie burde sjekket litt bedre før hun plantet påstanden om alkoholsjenking.

Øygard er avholdsmann.

Tror hun har dempet seg litt på det punktet nå forresten :)

Anonym poster: e90f824a6593638e559c291f01079559

• Liker 2
Skrevet

Nå begynner saken mot Vågå-ordfører Rune Øygård, denne litt ekle overgrepssaken fra Oppland. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg får vondt i magen hver gang jeg leser om denne saken. Kanskje fordi siktede har fått forhåndsamnesti fra bygda fordi han angivelig er en god og høyt respektert ordfører? Eller kanskje det er fordi selveste statsministeren har ”gått god” for siktede og hans høyst mistenkelige forhold til dette barnet? Dermed har landets øverste leder gitt siktede uskyldes glorie i media, uten rett og dom, samtidig som at den unge jenta sitter igjen som Svarteper, en løgner og tulling i folks oppfatning.

Det at Øygård nektet å la seg skikkelig avhøre av politiet, (går det an?) og så forlanger at saken skal gå for lukkede dører gjør ikke magefølelsen min bedre. Nå skal offentligheten holdes utenfor, etter at han selv, og hans mektige partivenner, har malt et prektig bilde i media. Det gjelder å kjenne de rette folkene.

Ja visst er mannen uskyldig til det motsatte er bevist, men likevel kan jeg ikke komme vekk fra at denne saken har noen ekle sider ved seg. En gammel gubbe har et unaturlig tett forhold til en trettenåring. De reiser på turer, deler hotellrom, han gir henne alkohol, selv om han er avholdsmann. Og alt dette er tilsynelatende godkjent av ”partikameratene” fra lokalpolitikken og helt til topps.

Lenge leve kameraderiet i AP!

Lenge leve planeten Pluto og alle de kreative innbyggerne der oppe !

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Kanskje den litt vel overivrige bistandsadvokaten til jentas familie burde sjekket litt bedre før hun plantet påstanden om alkoholsjenking.

Øygard er avholdsmann.

Man kan da vel skjenke noen uten å drikke selv, går helt fint an.

• Liker 27
Skrevet

Ja, ingen avholdsmenn som kan finne på å sjenke smårips...

• Liker 19
Skrevet

uten at jeg veit mer enn det som kommer frem i media, og det er jo hovedsakelig hva ordføreren har fortalt, så synes jeg det er rart at så mange støtter han, blindt.

en fra høyre røyker noe ulovelig og må gå på dagen, en fra frp titter på gutter i dursjen, må gå på dagen. Men når enda en fra ap fordriper seg på barn er det full støtte, slipper og gå i fra jobben men tar etterhverdt fri med lønn og kjendisene står i kø for og støtte han.

sykt, spør du meg.

• Liker 24
Skrevet

uten at jeg veit mer enn det som kommer frem i media, og det er jo hovedsakelig hva ordføreren har fortalt, så synes jeg det er rart at så mange støtter han, blindt.

en fra høyre røyker noe ulovelig og må gå på dagen, en fra frp titter på gutter i dursjen, må gå på dagen. Men når enda en fra ap fordriper seg på barn er det full støtte, slipper og gå i fra jobben men tar etterhverdt fri med lønn og kjendisene står i kø for og støtte han.

sykt, spør du meg.

Så du mener at man skal være skyldig inntil det motsatte er bevist?

Hilsen AP-velger

Anonym poster: bd47267a69cd9c3ebef15c26bba9b094

• Liker 6
Skrevet

nei, det mener jeg ikke.

jeg mener at man heller ikke skall dømme jenta som løgner før saken er ferdig, noe store deler av ap og deres tilhengere har gjort, og som pressen har gitt blandt annet den tiltalte ordføreren annledning til og gjøre.

• Liker 11
Skrevet

Øygard er avholdsmann.

Hvordan forhindrer det at han er avholdsmann ham fra å sjenke jenta full? Han har vel lov til å kjøpe alkohol for det?

Forresten vet du hva ordet baktanker betyr?

• Liker 5
Skrevet

Kanskje fordi siktede har fått forhåndsamnesti fra bygda fordi han angivelig er en god og høyt respektert ordfører?

Dette fungerer bare i hjembygda hans. Mitt inntrykk er at de fleste synes han virker som en slesk kar som har forsøkt å utnytte media for å skjønnmale, på bekostning av en mindreårig som ikke kan forsvare seg. Det er nok bare i Vågå han fortsatt er helt, og det er heldigvis ikke der saken skal gå.

Anonym poster: ae4e29054d2206404dcc2b413d1b95c0

• Liker 11
Skrevet

Dette fungerer bare i hjembygda hans. Mitt inntrykk er at de fleste synes han virker som en slesk kar som har forsøkt å utnytte media for å skjønnmale, på bekostning av en mindreårig som ikke kan forsvare seg. Det er nok bare i Vågå han fortsatt er helt, og det er heldigvis ikke der saken skal gå.

Anonym poster: ae4e29054d2206404dcc2b413d1b95c0

Håper du har rett, selv om det nok er en del tung støtte på Youngstorget også: De detter vel av hvis de ser at saken tipper i ordførerens disfavør. Man må være "inne" med meningsmålinger, uansett prinsipp.

Når det gjelder jenta så vil jeg si tro at etterspillet er minst like tøft for henne som selve overgrepene. Men det er vel sånn det er med overgrep og voldtekt. Mange velger dessverre å bare holde tett for å slippe påkjenningen og det å bli stemplet som løgner i full offetnlighet. Rart at et parti som AP kan delta i slikt.

Merker meg også at media (Les VG) stadig repeterer ordet ANGIVELIG om jentas påstand. Kan ikke se at de er like "forsiktige" i tilsvarende saker med andre mistenkte.

TS

Skrevet

Det er jo ikke akkurat noe nytt at mange forsvarer (antatt) overgriper i stedet for offer. Det skjer overalt i samfunnet hele tiden. Dessverre!

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir kvalm av hele fyren.. Forhåndsprossedere sin egen sak i media, men dybdeintervjuer i avisene om hvor fælt han har det, og så kreve lukket rett!! Denne saken stinker det av! Jeg blir oppriktig provosert over de i Vågå som mener noe som helst om denne saken. At folk går ut og støtter ham er helt på trynet. De vet ingen ting om denne saken, og det er det ingen andre som vet heller. Vent til rettsaken! Forstår ikke hva folk tenker når de går ut på TV og sier at de ikke tror han har gjort det, de har jo null forutsetninger for å tro noe som helst.

Uskyldig til det motsatte er bevist, javist. Men ikke gå ut å si at dere ikke tror at en slik fyr kan ha gjort noe slikt, for vi kjenner kun ordførerens versjon...

• Liker 16
Skrevet

Jenta er dessverre nødt til å tape denne saken. Kan ikke se hvordan hun skal få en rettferdig rettssak. Til det er makta rundt ordføreren for stor. Frykter dessverre at dette bare gjør saken verre for den stakkars jenta når han blir frikjent.

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor i all verden, TS, har du lest/hørt at Jens Stoltenberg har gått god for Øygarden og hans forhod til jenta? Det jeg har fått med meg, er at jenta hevder at Øygarden overbeviste henne om at Stoltenberg visste om forholdet deres og syntes det var ok! Antagelig som en del av sin "grooming" overfor jenta. Ærlig talt!<br /><br /> Anonym poster: 0007adeba88e7a6dda18be29d25e50f6

• Liker 7
Skrevet

Utrolig trist at disse innvidde folkene oppi Vågå går ut i media og støtter ordføreren. Dette er typisk bygdefolk og gjøre! At jenta er innflytter og svært pen hjelper nok ikke heller. Hun har fått rykte på seg av lokalbefolkningen der oppe for å være "løs". Blir så provosert! Stakkars stakkars jente! 

Leser og i media at kona hans støtter ham 100%.. det hadde jeg neppe gjort om min mann innrømmet å dele seng osv med en mindreårig.. Burde ikke alarmklokka ringe da? 

Har selv bodd der og kjent på bygdefolkets baksnakkelser og snevre syn på div ting, men at de har satt ut rykter om jenta som til og med jeg får høre som ikke bor der lenger og har minimal kontakt med folk fra Dalen blir jeg så provosert og kvalm av. For noen tullinger! 

<br /><br /> Anonym poster: 94fd1c9baff122567f6d09800fac163e <br /><br /> Anonym poster: 94fd1c9baff122567f6d09800fac163e

• Liker 21
Skrevet

Jenta er dessverre nødt til å tape denne saken. Kan ikke se hvordan hun skal få en rettferdig rettssak. Til det er makta rundt ordføreren for stor. Frykter dessverre at dette bare gjør saken verre for den stakkars jenta når han blir frikjent.

Det eneste rettferdige hadde vært at ordføreren hadde sittet i varetekt med brev- og besøksforbud fram til rettsaken kom opp. Da ville han vært ute av stand til å forhåndsprosedere sin sak, og jenta kunne fått en mer rettferdig rettsak (selv om rettsvesenet her i landet er en frukt av patriarkatet vi har, slik at de nødig dømmer menn som har forgrepet seg på kvinner - unge eller voksne).

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor i all verden, TS, har du lest/hørt at Jens Stoltenberg har gått god for Øygarden og hans forhod til jenta? Det jeg har fått med meg, er at jenta hevder at Øygarden overbeviste henne om at Stoltenberg visste om forholdet deres og syntes det var ok! Antagelig som en del av sin "grooming" overfor jenta. Ærlig talt!<br /><br /> Anonym poster: 0007adeba88e7a6dda18be29d25e50f6

Ligger litt i kortene, synes du ikke?

"Øygard ønsker ikke å kommentere hvorfor jenta har vært med i møter med Stoltenberg"

http://www.tv2.no/ny...ng-3747719.html

TS

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...