Vulpes Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Noen som har ett av Edsken-trekkene til IKEAS Ektorp-sofaer og har prøvd å vaske dem? Står på IKEA sin side at de ikke kan vaskes, men jeg kjøpte nettopp en Ektorp Edsken-sofa brukt og vil gjerne forsøke å vaske trekket likevel. Det er litt flekkete. Tenkte å prøve å vaske på 30 grader ullvask, men vil gjerne høre om andre har forsøkt det samme først.
Gjest gjest17 Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Er det ikke brå vekslinger mellom kaldt og varmt som får tekstiler til å krympe? Vil tippe at ullprogram med lav sentrifugering vil gå bra. I verstefall er det mulig å få fatt i nye trekk?
Vulpes Skrevet 12. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2012 Håper at 30-gradersvasken gjør susen ja. Lav sentrifugering var smart. Går an å kjøpe nye trekk, men det koster 2690 kr! Mer enn hva jeg betalte for sofaen jo
Gjest gjest17 Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Såpass ja! Hadde trodd det var rimeligere :-) Men får håpe en lett vask gjør susen. Du kan kanskje har noe flekkfjerner akkurat på flekkene. Om de har en som ikke er så kraftig.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Håper at 30-gradersvasken gjør susen ja. Lav sentrifugering var smart. Går an å kjøpe nye trekk, men det koster 2690 kr! Mer enn hva jeg betalte for sofaen jo Du trenger jo ikke å kjøpe akkurat det trekket. Det finnes flere billigere varianter som kan vaskes. Anonym poster: 5f894708cc15c70ca4a25e448544cf97 1
Vulpes Skrevet 12. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2012 Du trenger jo ikke å kjøpe akkurat det trekket. Det finnes flere billigere varianter som kan vaskes. Anonym poster: 5f894708cc15c70ca4a25e448544cf97 Sant det, men de eneste trekkene som kan vaskes i maskin er de med mønster, det svarte, det røde og det hvite. De med mønster er litt for spesielle, og svart og rødt synes jeg bare blir stygt. Hvitt kunne fungert, men nå er nesten alt annet i stuen min hvitt, så det blir litt vel mye med hvit sofa også. Så da er jeg like langt :/ Tror dessuten det hvite trekket er litt tynnere i stoffet og dermed lettere blir rynkete enn det jeg har nå. Oppdaget forresten at det ikke er Ektorp Mørk Grå jeg har, men derimot Svanby Grå. Ikke at det gjør så stor forskjell, begge må renses står det på IKEA sine hjemmesider. Noen som har peil på hva det kan koste å rense et slikt sofatrekk profesjonelt, om jeg feiger ut når det gjelder maskinvask?
Gjest gjest17 Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Nå tar jeg det omtrent utav det blå, men vil tippe rundt 500-700,- eller noe?
Heimdal Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Hei, Svanby grå kan fint vaskes på finvask med Milo.Alle stoffer kan jo vaskes, men IKEA vil vel bare sikre seg. Ikke bruk tørketrommel. Vi har vasket noen av trekkene - ingen synlig forskjell på trekkene etterpå.
Rotemor Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Hei, Svanby grå kan fint vaskes på finvask med Milo.Alle stoffer kan jo vaskes, men IKEA vil vel bare sikre seg. Ikke bruk tørketrommel. Vi har vasket noen av trekkene - ingen synlig forskjell på trekkene etterpå. Jeg har også vasket i maskin. T.o.m på 40 grader. Går strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå