Gå til innhold

Hvit "skitt" i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Her om dagen satte jeg på en tom vask på 90 grader for å "rense" bort litt bakterier. Da vasken var ferdig lå det en hvit klump, ganske så stor, i maskinen. Kunne nesten se ut som vått papir. Da jeg tok det ut føltes det veldig rart. Det føles ut som leire eller skitt(sånn du leker med når du er liten)

Prøvd å søke litt rundt på nettet hva dette kan være for noe, men finner ingenting.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har kjeramikk i skapene, tallerkener, kaffekopper, mugger, og mye av det som er typisk masseprodusert der ute er steingods. Steingods inneholder mye leire, og er veldig porøst, men uansett om det er porselen, steingods eller fajanse, så vil kjeramikk gi fra seg "støv", selv når det er omgitt av vann. Kjeramikk tar til seg fuktighet, og om kjeramikken er glasert så vil du likevel se at ringen under koppen eller fatet ofte ikke har glasur, og trekker dermed til seg vann, blir porøst og "støver". Siden sand/leire er et ganske tungt materiale så er det ikke alltid at det blir skylt vekk når maskine tømmes.

Steingods blir brukt fordi det samtidig tåler veldig mye, dette er helt vanlig sliteskader -litt sånn som når klær loer eller det samler seg en hybelkanin borti hjørnet selv om du støvsuger og vasker.

Forutsatt at du ikke bare har glasserviser og plastikk i hus selvsagt -da vet jeg jammen meg ikke. Kanskje det er oppvaskengler :gullengel: eller små sinnamenn som hyler og skriker over at du stikker av med middagen i det du setter på oppvasken? :rasende:

Skrevet

Neei, jeg har skrevet feil! Jeg mente VASKEMASKINEN, til klærna liksom :P

Men god informasjon å ha med til oppvaskmaskinen og.

Haha, likte oppvaskengler "Husvarm" :)

Meeen, er det fremdeles noen der ute som vet hva dette hvite i VASKEMASKINEN er??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...