Gå til innhold

Jobbe som sykepleier i USA. Hvordan går man frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt meg å flytte til USA for en periode. Jeg er utdannet sykepleier. Videre har jeg forstått det slik at vår autorisasjon ikke er gyldig der borte. Hvordan går man egentlig frem? Jeg sliter med å finne tydelig, samsvarende informasjon om hvordan dette skal forgå. Jeg prøvde å kontakte den amerikanske ambassaden uten større hell. Der fikk jeg kun Visum-reglene oppramset. Hvilken språktest trenger jeg og hvor jeg kan jeg få tatt autoriseringen min?

Endret av FrkMTV
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke få arbeidstillatelse, da det ikke er mangel på sykepleiere der borte.

Anonym poster: a03f77dd47717fb1064cb0579f7a2c36

• Liker 2
Skrevet

Du vil ikke få arbeidstillatelse, da det ikke er mangel på sykepleiere der borte.

Det stemmer ikke. Det er en grunn til at det etter hvert er ekstremt mange filippinske sykepleiere der. Problemet er jo at det er manko på sykepleiere på litt mer avsidesliggende plasser.. Og kanskje ikke akkurat der du vil være.

Du må i alle fall ta NCLEX. Kan hende det vil lønne seg å søke jobb via et vikarbyrå så de fikser alt for deg.. De vil nok ta seg litt betalt, men du slipper nok mye styr og får en inngangsport.<br /><br /> Anonym poster: d5f34a0931b856db643fab32aebb9f8a

Skrevet

Mest sannsynlig dette, med mindre du har noen ekspertkvalifikasjoner.

Et smutthull er kanskje om det finnes noen utvekslingsprogram/etterutdanninger du kan gå på når du er der? Da kan du kanskje få studentvisum.

Skrevet (endret)

Det stemmer ikke. Det er en grunn til at det etter hvert er ekstremt mange filippinske sykepleiere der. Problemet er jo at det er manko på sykepleiere på litt mer avsidesliggende plasser.. Og kanskje ikke akkurat der du vil være.

Du må i alle fall ta NCLEX. Kan hende det vil lønne seg å søke jobb via et vikarbyrå så de fikser alt for deg.. De vil nok ta seg litt betalt, men du slipper nok mye styr og får en inngangsport.<br /><br /> Anonym poster: d5f34a0931b856db643fab32aebb9f8a

Med mindre FrkMTV har ekspertkvalifikasjoner eller andre årsaker for smutthull vil hun nok måtte stille seg i greencardlotteriet som alle andre, vel?

Og hvordan foreslår du vikarbyrået skal skaffe henne Social Security-nummer, oppholdstillatelse, arbeidstillatelse, osv?

Endret av Chloe-
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...