Gjest Fotballfruenr Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg er normalvektig og har skjønt i det siste at jeg kan spise det meste uten å legge på meg. Det er jo utrolig deilig, men nå som jeg har skjønt det- har det gått for seg veldig med det usunne. Og det er nok utrolig dumt for helsa... Problemet er at jeg vil ha godteri hele tiden, selvom jeg ikke liker det spesielt godt (?). Blir som trøstespising og fråtsing. Det jeg lurer på er: hva burde jeg gjøre? Er det en spessiell matvarer man kan fråtse hver dag? Noe som er sunt? Og ikke minst: er det noen som føler det likt? Endret 11. september 2012 av Fotballfruenr
Gjest Filleproletiet Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Jeg er normalvektig og har skjønt i det siste at jeg kan spise det meste uten å legge på meg. Det er jo utrolig deilig, men nå som jeg har skjønt det- har det gått for seg veldig med det usunne. Og det er nok utrolig dumt for helsa... Problemet er at jeg vil ha godteri hele tiden, selvom jeg ikke liker det spesielt godt (?). Blir som trøstespising og fråtsing. Det jeg lurer på er: hva burde jeg gjøre? Er det en spessiell matvarer man kan fråtse hver dag? Noe som er sunt? Og ikke minst: er det noen som føler det likt? Bær kan man i og for seg spise ganske store mengder av uten at det hverken blir usunt eller spesielt mye energi innabords. Samme med magert kjøtt, kylling o.l (dersom du ikke bryr deg om det moralske aspektet). Grønnsaker kan man fråtse i. Fisk er jo godt og sunt. Tror det viktigste er å lære seg og lage skikkelig GOD mat. Da får man plutselig ikke lyst på godis og prossesert drittmat.
Gjest Fairydust Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jeg vil foreslå at du ikke spiser mye av noe, men lite av mye. Spis mange små måltider med sunn mat, og husk variasjon
Djungelvrål Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Du kan ikke spise alt du vil uten å legge på deg for alltid, forbrenningen går ned med alderen. Du kan spise alt du vil av grønnsaker og det meste av frukt. Det begrenser seg selv, man orker ikke tygge gulerøtter hele dagen. Trikset er å ikke ha snop i huset.
Gjest Fotballfruenr Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Takk for svar!:) så da er bær og grønnsaker en bra ting å spise dersom man vil slanke seg? Vil jeg gå ned i vekt selvom jeg fråtser i meg en skål med bær hver dag+ grønnsaker? Skal seffølgelig ha frokost, lunsj og middag vedsina (som oftest er sunne normale porsjoner)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Det spørs jo hvor mye du spiser. Om du går ned i vekt eller ikke er jo totalinntaket som har noe å si på. Spiser du for mye så legger du på deg. Spiser du under dagsbehovet så går du ned i vekt. Anonym poster: 9a0a37d1b8d31fef5c6dc7418c002700
Isabell81 Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Min samboer legger ikke på seg, vi har prøvd perioder med tre retter og dessert i tillegg men han bare er kjempe tynn, jeg derimot må være litt forsiktig. Spiss så du føler at din kropp har fått nok næring, stor mengde av sukker inntak vil på langtidsplan være veldig skadelig for tenner og blodsukker selvom vekten er stabil. Spiss variert med måte og for å unngå overspissing hold deg opptatt;) hvis du er som min kjæreste og ønsker å gå opp i vekt da måker bare si lykketil;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå