Gå til innhold

Iiik! Minne pennen mi funker ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen sier at minne pennen min ikke virker lenger, men jeg må ha det som er inn på den. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, den sier bare at den må formateres. noen her som har hatt dette problemet? :troest:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Prøv annen pc

2. Prøv andre USB-hull om du har det.

3. Prøv samme pc med annet OS

4.Du har ødelagt den, og filene er korrupte.

Skrevet

Dette er vel litt for seint å si, men ting som er viktig burde man ha en backup av, evt lagre det elektronisk som f.eks Dropbox.com.

Skrevet

Har prøvd flere pcer og mange hull. Har prøvd i både windows vista og 7, ingen forskjell. Stoler ikke helt på dropbox, jeg... :lillesky: Er redd filene mine forsvinner, noe som erlitt ironisk med tanke på at jeg nettopp har mista filene på penna mi.

Skrevet

Har prøvd flere pcer og mange hull. Har prøvd i både windows vista og 7, ingen forskjell. Stoler ikke helt på dropbox, jeg... :lillesky: Er redd filene mine forsvinner, noe som erlitt ironisk med tanke på at jeg nettopp har mista filene på penna mi.

..er det noen grunn til at du ikke stoler på Dropbox, eller har du bare bestemt deg for det?

Anonym poster: a264cdd1d6641dc2b7e2807be359d003

• Liker 1
Skrevet

Du kan prøve ut box.com da, selv om det er samme opplegget.

Har dessverre ikke noe forslag til problemet ditt.

Er nok redd for at den rett og slett har tatt kvelden. Det er derfor jeg ikke liker så veldig godt eksterne lagringsmuligheter.

Skrevet

..er det noen grunn til at du ikke stoler på Dropbox, eller har du bare bestemt deg for det?

Anonym poster: a264cdd1d6641dc2b7e2807be359d003

Litt paranoid, bare. :P Vet jo ikke hvem som ser det jeg laster opp eller noen ting. har egentlig ikke så mye viktig på dataen heller, så har egentlig ikke bruk for dropbox.

Du kan prøve ut box.com da, selv om det er samme opplegget.

Har dessverre ikke noe forslag til problemet ditt.

Er nok redd for at den rett og slett har tatt kvelden. Det er derfor jeg ikke liker så veldig godt eksterne lagringsmuligheter.

Men var det ikke noe på tv for en stund siden om et firma som fikset sånt som dette her da? hva het de igjen, noen som husker?

Skrevet

Får en slik beskjed titt og ofte. Som regel er det bare å plugge den ut og inn igjen. Eller slå av og på pc'en. Går det ikke kan du prøve å plugge ut alle andre enheter fra pc'en. Funker ikke det mener jeg at det skal finnes programmer på nett som man kan kjøre feilsøking av pennen med.

Skrevet

Men var det ikke noe på tv for en stund siden om et firma som fikset sånt som dette her da? hva het de igjen, noen som husker?

Det er vel IBAS du tenker på. Koster skjorta og BHen din. ;-)

• Liker 1
Skrevet
PhotoRec kan kanskje klare å hente ut filene. Uansett mye billigere enn IBAS.
Skrevet

trodde du skrev at mikke mus pennen din ikke funka jeg.. hvor jeg fikk det fra aner jeg ikke :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Får en slik beskjed titt og ofte. Som regel er det bare å plugge den ut og inn igjen. Eller slå av og på pc'en. Går det ikke kan du prøve å plugge ut alle andre enheter fra pc'en. Funker ikke det mener jeg at det skal finnes programmer på nett som man kan kjøre feilsøking av pennen med.

Virket desverre ikke her. :-( Trasig opplegg. Har prøvd den i flere pcer.

Det er vel IBAS du tenker på. Koster skjorta og BHen din. ;-)

heheh.. :) oi, de har visst fast pris på 7990 kr. Det var jo fryktelig dyrt...

PhotoRec kan kanskje klare å hente ut filene. Uansett mye billigere enn IBAS.

Vet sannelig ikke.. skulle vært et billigere alternativ til Ibas. Kan ikke med programmer og sånt.

trodde du skrev at mikke mus pennen din ikke funka jeg.. hvor jeg fikk det fra aner jeg ikke :vetikke:

hehe. :)

Skrevet

Har du prøvd noe så simpelt som å blåse bort støv o.l fra usb-delen? Kan være det ligger noe der som stopper den fra å connecte med PC (been there done that...var rimelig flau når kisen på PC-butikken blåste litt med trykkluft på boks, satte den i PC'en og alt funket helt fint)

Skrevet

Veldig merkelig om det er støv, for har prøvd penna i flere maskiner. Var det minnepennen din han blåste på ?

Skrevet

Voldsomt dyre IBAS var da. Er jo ikke mulig for "vanlige" folk å bruke tjenestene deres når de er så dyre.

Skrevet (endret)

Vet sannelig ikke.. skulle vært et billigere alternativ til Ibas. Kan ikke med programmer og sånt.

Det er ikke så veldig hocuspocus. Følg

videoen, så har du en fair sjans for å få det til. Se gjennom den ett par ganger, og sett den gjerne på pause, for å få med deg hva som står. Deretter kjører du igang selve prosessen, mens du følger trinnene skritt for skritt i videoen (pause er fortsatt fint å ha). Endret av Lutetium 71
Skrevet

der ja, snedig med sånn video. :) Skal prøve den!

Skrevet

Synes det er litt snodig at du ikke stoler på Dropbox, mens backup, det har du ikke... :rolleyes:

Skrevet

Veldig merkelig om det er støv, for har prøvd penna i flere maskiner. Var det minnepennen din han blåste på ?

I minnepennen ja

Skrevet

Oi, spesi. Må teste!

Det der programmet virket ikke, forresten. Fant ikke noe. får ikke noe beskjed på skjermen lenger heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...