Gå til innhold

Hvor stor varmtvannsbereder til 2 pers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp badet i nykjøpt leilighet nå, og legger inn badekar på 170 cm. Det er bare jeg som bader, og det gjør jeg stort sett om kvelden. Om morgenen tar vi hver vår dusj, i tillegg til "vanlige" gjøremål :)

Rørleggeren anbefaler oss å legge inn 200 liters varmtvannstank, men det er en helt ny 120 liters tank i leiligheten fra før, og jeg er lite lysten på å kjøpe ny med mindre det er nødvendig (i tillegg synes jeg stor tank tar mye plass og er stygt).

Erfaringer med 120 liters tank? Er det nok til oss to?

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt 120L varmtvannstank og badekar, men vil tro du får problemer med å fylle opp hele badekaret på den tanken, men det kommer jo sikkert også an på størrelsen på karet.

Jeg har hatt 200L tank og hjørnebadekar. Om mannen tok seg et bad, måtte jeg være rask i dusjen om jeg skulle ha nok varmtvann. Dette var en ny varmtannstank. Så da vi flyttet og pusset opp, byttet vi ut den 200L som sto i huset til en 300L, men dette var da en gammel 200L som var moden for utskiftning.

Men må du bytte nå? Kan du ikke prøve med 120L først og se? Om du ser at det blir for lite varmtvann så kan du heller bytte til en 200L da? Den tar jo ikke større plass - er bare høyere (om du ikke har sånn posetank da).

Ellers vil jeg si at 120L er nok til to personer om en ikke har badekar. Det er karet som gjør at jeg tviler på at det er nok.

Anonym poster: ce19afaaa4e0b794973f13ead8596d22

Skrevet

Takk for svar! Vi har en sånn posetank nå, ja, inni et skap. Så hvis vi skal skifte må vi nesten gjøre det nå, for da må den byttes med en stor som skal ha plass på badet... Da må vi kanskje bytte, da!

Skrevet

Jeg er AB over.

Da ville jeg nok valgt å gå for ny tank ja (dessverre).

Ville også valgt å bygge et skap rundt den så det ikke blir så stygt.

Det gjorde vi med vår nye tank. Kjøpte 2 høye skapdører på Ikea + hobbyplater i en byggvareforretning. Laget vegg på den ene siden og karmer + dører på den andre siden. Du må selvsagt male hobbyplatene med våtromsmaling. Du kan også lager hyller inni skapet over tanken til f.eks håndklær osv.

Dette er en svært billig måte å bygge inn tanken på, og det blir veldig mye penere enn at den står "på utstilling" også :)

Lykke til!

Anonym poster: ce19afaaa4e0b794973f13ead8596d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...