Gjest BM2 Skrevet 11. september 2012 #1 Del Skrevet 11. september 2012 http://www.digi.no/901960/ntnu-gjennombrudd-for-nanotraader-paa-grafen Da har en endelig klart å lage fornuftige materialer av grafén. Kan vi snart, dvs innen 5 år, vente oss kvantesprang innen regnekraft og bruk av solenergi? Jeg blir rett og slett litt småyr når slike grisekule nyheter dukker opp Noen som har noen drømmer og fantasier om hva vi kan få til ved hjelp av grafén? Vi lever i høyst spennende teknologiske tider 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla Skrevet 13. september 2012 #2 Del Skrevet 13. september 2012 Ja, det er så mye stilig som jobbes med rundt om! Blir rett og slett meget kunnskapstørst, og har lyst til å følge med på alt Har ikke så mange våte drømmer om graphene, men det er virkelig spennende å følge med på! Spesielt om det kan gjøre utnytting av solenergi mer lønnsomt. Hadde vært gøy om Norge kunne satset på slik industri i tillegg til petroleumsindustrien, for å ha flere ben å stå på. Men alt ender vel opp i Kina... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 14. september 2012 #3 Del Skrevet 14. september 2012 Åh, ikke si Kina! Jeg får krampe av hvor blåøyde og naive våre ledre er når det kommer til Kina sine imperalistiske planer. Slik sett er en av fordelene med grafén er jo at en ikke er avhengig av Kina for å lage det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla Skrevet 15. september 2012 #4 Del Skrevet 15. september 2012 Sorry for K-ordet Nei, vi er vel ikke avhengige av Kina, men de vil vel på et tidspunkt overkjøre lille Norge. Jeg aner ikke om gallium utvinnes i Norge, gjør det? Det kan vel utvinnes fra bauxitt, så det finnes muligheter, men jeg tviler på at dette er noe som vil bli statset på. Profitt styrer landet og verden, og da er natuligvis fokuset på oljeutvinning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla Skrevet 15. september 2012 #5 Del Skrevet 15. september 2012 http://www.tu.no/industri/2012/06/25/kinas-monopol-skaper-frykt Interessant artikkel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 15. september 2012 #6 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) http://www.tu.no/ind...ol-skaper-frykt Interessant artikkel Det var som faen! Kina har har monopol på meg!? Jo lengre ned i artikkelen jeg leser, jo mer begynner jeg å tenke på "Zero One", den voksende maskinbyen i Animatrix:The Second Renaissance. Ille. Endret 15. september 2012 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla Skrevet 15. september 2012 #7 Del Skrevet 15. september 2012 Det var som faen! Kina har har monopol på meg!? Yepp! Litt av en nyhet å få i fleisen, hæ? Hvorfor Lu? Hva er galt med de andre grunnstoffene? Du skal visst nok være veldig lite anvendbar fordi du er så dyr, stemmer det? Derfor du finnes på KG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 16. september 2012 #8 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Yepp! Litt av en nyhet å få i fleisen, hæ? Hvorfor Lu? Hva er galt med de andre grunnstoffene? Du skal visst nok være veldig lite anvendbar fordi du er så dyr, stemmer det? Det stemmer at jeg er litt sur og vrang, ja. (Men det brukes visstnok i den pæra mi) Derfor du finnes på KG? For å være litt seriøs, jeg ville egentlig bare finne ett eller annet navn som passet til den romerske legionæren (type asterix) avataren jeg hadde før, og som samtidig hadde en link til populærvitenskap (noe jeg er litt fan av). Lutetium er ja takk, begge deler. Endret 16. september 2012 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla Skrevet 16. september 2012 #9 Del Skrevet 16. september 2012 Ok ok, det er godkjent Lutetium Pass deg for kineserne! De utnytter deg.. Det stemmer at jeg er litt sur og vrang, ja. (Men det brukes visstnok i den pæra mi) For å være litt seriøs, jeg ville egentlig bare finne ett eller annet navn som passet til den romerske legionæren (type asterix) avataren jeg hadde før, og som samtidig hadde en link til populærvitenskap (noe jeg er litt fan av). Lutetium er ja takk, begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 28. september 2012 #10 Del Skrevet 28. september 2012 Det stemmer at jeg er litt sur og vrang, ja. (Men det brukes visstnok i den pæra mi) For å være litt seriøs, jeg ville egentlig bare finne ett eller annet navn som passet til den romerske legionæren (type asterix) avataren jeg hadde før, og som samtidig hadde en link til populærvitenskap (noe jeg er litt fan av). Lutetium er ja takk, begge deler. Men Lutetium er jo navnet på dagens Paris. I Asterix-universet, iallfall. Og således gallo-romersk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. september 2012 #11 Del Skrevet 28. september 2012 Men Lutetium er jo navnet på dagens Paris. I Asterix-universet, iallfall. Og således gallo-romersk. Lutetia! Men det passer veldig bra sånn Asterix-wise! (bare at Paris høres ut som ett kvinnfolk - så jeg burde vel heller gått for noe mer mandig, egentlig, slik som Technetium, Lawrencium eller Promethium) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå