Gå til innhold

hvilkenvinter sko skal dere kjøpe til barnet ditt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden det er 2for 1 på skoringen fra torsdagen begynner salget,så jeg vet ikke hva som er best?hva har dere eller kommer dere til å kjøpe i år?

skal kjøpe to par men vet ikke hva

noen som anbefaler den ene enn den andre merke og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort er barnet ditt?

Jeg har prøvd Friends, Ecco og Viking. Ecco passer godt for smale føtter, mens Viking passer bedre for de med litt bred fot. Mine barn har alle høy vrist, og hos dem sitter VIking best. Friends (Coop sitt eget merke) er rimelig, men 2011-modellen var ELENDIG. Barna ble våte selv i tørt snøvær.

Vi skal kjøpe Viking GTX i år. Av cherrox har vi alltid brukt å kjøpe Viking Thermo. Dette året vurderer jeg derimot å kjøpe Skofus. Ifølge de ansatte er dette akkurat samme støvelen som Viking Thermo, bare at det er en litt eldre modell som har blitt etterlignet. Jeg har brukt Thermo til barna i noen år, og jeg har vært fornøyd med tidligere modeller også, så om Skofus tilsvarer dem så synes jeg det er verdt et forsøk.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi var veldig fornøyde med Viking i fjor så kommer til å kjøpe det i år også. Har kjøpt Geox som høstsko, liker dem også veldig godt :)

Skrevet

Ecco, uten tvil.

Ecco vintersko og Viking Sherox hører med hver sesong;)

Skrevet

Nå er det ikke så mange typer som er med i den 2 for 1 kampanjen da. Viking, Skofus og Adidas vinterstøvletter og Skofus cherrox. Så man har ikke så mange valgene.

Nå vet jeg ikke om jeg skal benytte meg av kampanjen, men jeg står mellom Superfit og Viking til mine barn. Tror det blir Superfit til jentungen på 17 mnd og Viking til gutten på snart 4. Hatt Viking før og godt fornøyde med de.

Anonym poster: d524443286ba9b93bec2c29389d28f8c

Skrevet

Ecco. Når bruker de cherrox?? Har bare hatt ecco vinterboots hittil jeg.

Skrevet

Ecco. Når bruker de cherrox?? Har bare hatt ecco vinterboots hittil jeg.

Høst og vår, når det er bløtt ute og ikke snø, men fremdeles ganske kaldt. Vi klarte oss uten i fjor høst siden vi hadde to par gtx-sko (et par arvesko i reserve), men cherrox er mer praktisk siden de kan spyles av. Vi kjøper kun Viking Thermo, ikke vanlig cherrox. Thermo er lettere og varmere.

Her blir det nok Viking GTX igjen, begge ungene har relativt brede føtter og høy vrist. Ecco får de ikke på seg. Tenker vi drøyer innkjøpet litt uansett, det er forhåpentligvis etpar måneder igjen til de trenger vintersko, og med tanke på at begge vokste ut av sommerskoene (som var i utgangspunktet så store som sko kan være uten å være for store) på like lang tid så synes jeg det er greit å vente litt så vi slipper feilkjøp. Vi har Viking Thermo til begge barna til de våte dagene og da klarer vi oss med halvhøye Viking goretex (ja, vi liker Viking) til de tørre høstdagene.

Skrevet

Vi har Dockboots istedenfor cherrox og bruker de også vår/høst og sommer istedenfor støvler.

Ellers pleier vi å ha et par Sorel sko, til kalde dager, evt istedenfor cherrox på våte og litt kalde dager.

Satser på å få kjøpt Elefanten vintersko til ungene i utlandet, så vi har gode sko uten å ha like andre.

Hadde Viking ifjor, men endte med å bruke Ponny skoene mye mer for å slippe ombytting i barnehagen.

Skrevet

Jeg bruker Viking Goretex til minsten og Timberland til hun største. De er varme og tørre på beina begge to.

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvor stort er barnet ditt?

Jeg har prøvd Friends, Ecco og Viking. Ecco passer godt for smale føtter, mens Viking passer bedre for de med litt bred fot. Mine barn har alle høy vrist, og hos dem sitter VIking best. Friends (Coop sitt eget merke) er rimelig, men 2011-modellen var ELENDIG. Barna ble våte selv i tørt snøvær.

Vi skal kjøpe Viking GTX i år. Av cherrox har vi alltid brukt å kjøpe Viking Thermo. Dette året vurderer jeg derimot å kjøpe Skofus. Ifølge de ansatte er dette akkurat samme støvelen som Viking Thermo, bare at det er en litt eldre modell som har blitt etterlignet. Jeg har brukt Thermo til barna i noen år, og jeg har vært fornøyd med tidligere modeller også, så om Skofus tilsvarer dem så synes jeg det er verdt et forsøk.

Jeg hører de sier det samme som deg på de fleste skobutikker, men dette er jo bare tull, dersom man er brei over vristen.

Min gutt har veldig store føtter, samt veldig høy vrist, og da er faktisk Ecco sine bedre enn Viking, fordi Ecco er romsligere i skaftet. Vi har store problemer med å få foten hans ned i Vikingsko, selv om vi åpner borrelåsene helt. Viking er muligens bredere i selve foten, for de som har brede føtter, men en høy vrist trenger ikke å bety at selve føttene er brede. Dersom man har høy vrist og ellers smale, normale føtter, så anbefaler jeg Ecco.

Det blir Ecco her. Noe ala det han har fra før, bare en eller to str større.

Skrevet

Mine tvillinggutter på to år har veldig høy vrist,og de får IKKE på seg ecco eller timberland,men viking i alle modeller passer godt. Så jeg støtter det de andre skriver her og det skobutikkene sier. Veldig fornøyd med viking så langt.

Skrevet

Jeg hører de sier det samme som deg på de fleste skobutikker, men dette er jo bare tull, dersom man er brei over vristen.

Min gutt har veldig store føtter, samt veldig høy vrist, og da er faktisk Ecco sine bedre enn Viking, fordi Ecco er romsligere i skaftet. Vi har store problemer med å få foten hans ned i Vikingsko, selv om vi åpner borrelåsene helt. Viking er muligens bredere i selve foten, for de som har brede føtter, men en høy vrist trenger ikke å bety at selve føttene er brede. Dersom man har høy vrist og ellers smale, normale føtter, så anbefaler jeg Ecco.

Det blir Ecco her. Noe ala det han har fra før, bare en eller to str større.

Mine barn har både bred fot og høy vrist, og blir iskalde i Ecco. Viking passer derimot veldig bra. Og er varme også.

Gjest HunterLady
Skrevet

Mine barn har både bred fot og høy vrist, og blir iskalde i Ecco. Viking passer derimot veldig bra. Og er varme også.

Merkelig med såpass forskjellige erfaringer.

Jeg opplevde at vi var ute, var ganske kaldt, og mini hoppa oppi alt som var vått og dypt! Jeg var sikker på at nå kom han til å bli både våt og kald, men han gav ikke noe utrrykk for ubehag, så jeg tenkte vi kunne være litt til ute. Etterhvert tenkte jeg at nå MÅ vi gå hjem, fordi han MÅ være våt nå! Da vi kom hjem ble jeg rett og slett litt sjokkert. Gutten var helt tørr og varm på fotene og sokkene. Dette var Ecco, og etter dette så har jeg sverget til dette merket! :)

Skrevet

Vi har testet vintersko fra både Ecco og Viking, og her har vi landet på at Eccoskoene er best. Begge typene satt greit på foten, og holdt barnet både varmt og tørt. Men Viking-skoene er utrolig tunge på foten sammenlignet med Ecco.

Så spesielt til minstemann i huset her som ikke går så godt enda er det viktig med lette sko.

Skrevet

Hadde Viking goretex-sko (husker ikke modellen) i fjor og jenta var tørr, men tidvis kald. Så i år prøver vi Timberland.

Og Duo boots til våte dager, samt at jeg ikke kunne dy meg og kjøpte Nesnalabber (halv pris... :sjenert: ).

Skrevet

Merkelig med såpass forskjellige erfaringer.

Jeg opplevde at vi var ute, var ganske kaldt, og mini hoppa oppi alt som var vått og dypt! Jeg var sikker på at nå kom han til å bli både våt og kald, men han gav ikke noe utrrykk for ubehag, så jeg tenkte vi kunne være litt til ute. Etterhvert tenkte jeg at nå MÅ vi gå hjem, fordi han MÅ være våt nå! Da vi kom hjem ble jeg rett og slett litt sjokkert. Gutten var helt tørr og varm på fotene og sokkene. Dette var Ecco, og etter dette så har jeg sverget til dette merket! :)

Jeg tror konklusjonen (som jeg også har gjort meg før) er at man ikke skal henge seg SÅ opp i hvilke merker som anbefales av andre, eller som går for å være "best" blandt eksperter.

Man prøver skoene på ungene. Passer på at de sitter bra, både over vrist, i lengde og i bredde.

Og så finner man forhåpentligvis etter hvert ut hvilket merke som passer sine barn best. :jepp:

Og har man funnet et merke som holder barnet varm og tørr, ja så fortsett å kjøp samme merke. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...