AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 hei. har normal bmi, ligger på 21-22. men har extra fett (bilringer) rundt magen of ser gravid ut. alt flesket faller der!! alle spør om jeg er gravid!! det har seg at jeg en gang for mange år siden stappet i meg dobbelt så mye som magen min orker. etter det fikk jeg skikkelig vondt i magen ,og har spist mer også. dermed har vel tarmin min utvidet seg. har i den siste uken fulgt et program på youtube med situps på forskellige måter. begynte ganske forskitig siden jeg ikke er så atletisk. 30situps også 40 også 50. og plutselig var jeg så gira og hoppet til 100. dette var for par dager siden. og hittil har jeg ikke kunnet bruke magemusklene.det gjør så vondt når jeg skal bruke dem. enten til å sette meg opp elelr noe. regner med jeg er støl eller noe? og at det går over? men langsiktig så er ike dette så lurt. for hvis jeg skal trene situps hver dag,så kan jeg ikke ta i for så å ha "pause" i 3-4dager fordi det er støl. har det noe tips til hvordan jeg kan "tøye" magemusklene slik at jeg kan trene neste dag også? trener jo rumpe og lårene med andre øvelser,og disse tøyes etterpå og får ikke vondt. Anonym poster: ff2c8f1c47b37dd7211d2ace6e8ffef8
Wildy Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Når musklene blir utsatt for belastning de ikke er vant til; da blir man støl. Men hundre situps? Hvorfor i all verden bruker du så mye tid på dette? Legg heller på litt vekt ( f eks i form av en vektskive på brystet), eller finn andre øvelser. Tar du hundre reps av en øvelse er det for lett til å skape muskelvekst ( selv om det på alle måter er bra med utholdende styrke også!) Du kan ikke punktslanke. Om du lagrer fett på magen så gjør du det, og for å bli kvitt det må du ned i fettprosent. Selv synes jeg også at tradisjonelle mageøvelser som sit-ups gjør lite for fasongen. Core-trening har i hvertfall for meg vært mere effektivt for å forandre magens utseende. 1
cheezewizz Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Høres ut som om du bare er støl. Dette vil gå vekk etterhvert som du trener muskelen jevnlig. Hvis du vil minske magen burde du konsentrere deg om kalorier. Cardiotrening vil være mer effektivt for å gjøre magen mindre.
monkey Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 jeg vil ikke spise mindre jeg spiserhva jeg vil,men har ikke lyst å gå opp i vekt-eller har jon lyst å kvitte meg med litt fett rundt magen da.jo,tar 100 situps,men i intervaller da.dette gjøres på 20min,så DET har jeg tid til...
Envy Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 jeg vil ikke spise mindre jeg spiserhva jeg vil,men har ikke lyst å gå opp i vekt-eller har jon lyst å kvitte meg med litt fett rundt magen da.jo,tar 100 situps,men i intervaller da.dette gjøres på 20min,så DET har jeg tid til... Hehehe, klassisk. Du kan ikke punktslanke. Uansett om du tar 500 situps 3 ganger daglig, vil ikke bilringen forsvinne. Du vil kunne bygge magemuskler ved å ta situps (men ikke masse masse hver eneste dag, da sliter du på musklene uten at de får mulighet til å bygge seg opp igjen før neste økt), men fettet, eller bilringen du har på magen vil ikke magisk forsvinne av den grunn. Skal du gå ned i fettprosent er det kosthold (lavkarb eller lavkalori) og kardiotrening som må til 2
Leifr Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Man trenger ikke kardiotrening for å gå ned i fettprosent. Det skader ikke, men de fem viktigste faktorene er kosthold, kosthold, kosthold, styrketrening og kosthold. Situps bør man ikke trene i noe tilfelle.
Envy Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Man trenger ikke kardiotrening for å gå ned i fettprosent. Det skader ikke, men de fem viktigste faktorene er kosthold, kosthold, kosthold, styrketrening og kosthold. Situps bør man ikke trene i noe tilfelle. Det går raskere med kardiotrening. Hvertfall i min erfaring. Ble ikke fortgang i nedgangen på fettprosent før jeg begynte med intervalltrening. 1
Wiggins Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 hei. har normal bmi, ligger på 21-22. men har extra fett (bilringer) rundt magen of ser gravid ut. alt flesket faller der!! alle spør om jeg er gravid!! det har seg at jeg en gang for mange år siden stappet i meg dobbelt så mye som magen min orker. etter det fikk jeg skikkelig vondt i magen ,og har spist mer også. dermed har vel tarmin min utvidet seg. har i den siste uken fulgt et program på youtube med situps på forskellige måter. begynte ganske forskitig siden jeg ikke er så atletisk. 30situps også 40 også 50. og plutselig var jeg så gira og hoppet til 100. dette var for par dager siden. og hittil har jeg ikke kunnet bruke magemusklene.det gjør så vondt når jeg skal bruke dem. enten til å sette meg opp elelr noe. regner med jeg er støl eller noe? og at det går over? men langsiktig så er ike dette så lurt. for hvis jeg skal trene situps hver dag,så kan jeg ikke ta i for så å ha "pause" i 3-4dager fordi det er støl. har det noe tips til hvordan jeg kan "tøye" magemusklene slik at jeg kan trene neste dag også? trener jo rumpe og lårene med andre øvelser,og disse tøyes etterpå og får ikke vondt. Anonym poster: ff2c8f1c47b37dd7211d2ace6e8ffef8 Å trene magemusklene hjelper ikke mot fettansamlinger på magen. Musklene blir riktignok litt større, men for å bli kvitt fettet er det mest virksomt med utholdenhetstrening. Situps er en forferdelig dårlig øvelse som gjør at ryggvirvlene nederst i korsryggen blir skviset. Det skjer uansett hvordan du tar situpsene, det fins ikke noen "riktig" måte å gjøre det på. Det fins mange måter å trene magemusklene på som er bra, f. eks. i en terapimaster. Generelt i både styrketrening og utholdenhetstrening gjelder at det ikke er lurt å øke belastningen voldsomt fra en trening til den neste, slik du har gjort. Gradvis økning gir muskulaturen tid til å tilpasse seg. Når du plutselig bruker musklene mye hardere enn de er vant til blir du uunngåelig støl. Det skjer fordi det blir mange rupturer i muskulaturen som det tar tid å bli kvitt. Tøying hjelper ikke mot dette, faktisk tar det da enda lengre tid. Tøying hjelper derimot mot høy spenning i muskulaturen, som ikke er det samme som å være støl. 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Hør her; Du kan trene mage til krampa tar deg, bokstavelig talt, uten at fettet forsvinner. Om hvorvidt fett skal forsvinne avhenger KUN av energi inn vs energi ut, ene og alene. Du må altså forbrenne mer enn du forbruker. Gjør du ikke det, vil ikke bilringene forandre seg. Det er to måter å forbrenne mer enn du forbruker (altså slanke seg). 1; Trene mer, eller 2; spise mindre. Enda bedre - begge deler. Å trene så mye som 50 eller 100 repetisjoner blir så lett belastning for musklene at det ikke øker størrelsen på dem. Dessuten, mageøvelser burde ikke gjøres av ikke-treningskyndige personer, da de ofte bidrar til mer problemer enn de gjør godt. Har man ikke god teknikk (holde bekkenet nede, riktig nakkeposisjon, tilsvarende kjernemusklatur i rygg osv) ender man fort opp med ryggproblemer isteden. Dersom du hadde trent knebøy og markløft, så hadde du ikke bare forbrent mer, du hadde trent HELE kroppen, inkludert magen. Men om du absolutt skal trene mage, så ligg på ryggen, med beina opp i 90 grader (nesten slik som dette; Z ) trekk beina mot deg når du hever ryggen opp, se i taket og hold nakken rett. Strekk armene rett fremover. Når du senker ryggen og hodet til bakken igjen, strekk armene bakover og beina tilbake til utgangspunktet som er 90grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå