AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Del Skrevet 11. september 2012 Denne meldingen mottok jeg fra megler: "Bekrefter aksept av bud kr xxx, er nå sendt xxxx for utprøving av forkjøpsrett. MVH xxxx". Hva vil dette si? At noen andre har mulighet til å legge inn bud? Anonym poster: c234db4f8f9d33f123dbb33742218090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sensasjon Skrevet 11. september 2012 #2 Del Skrevet 11. september 2012 ja. De som har forskjøpsrett er ofte de som er medlem av et boligbyggelag som f.eks Obos. Hvis du også er medlem der vil den som har hatt medlemskapet lengst kunne legge inn bud på samme summen du har lagt inn også få leiligheten til den prisen. Budet du har lagt inn er akseptert av kjøper, hvis ingen legger inn forskjøpsrett så får du leiligheten, men hvis noen bruker forkjøpsretten sin får de leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. september 2012 #3 Del Skrevet 11. september 2012 Ja, de med forkjøpsrett kan gå inn på høyeste bud og ta over kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #4 Del Skrevet 17. september 2012 Takker for svar Har et spørsmål til. Fikk dette fra megler: "Vi viser til Deres henvendelse *dato*med melding om at leilighet xxxx er solgt og skal utlyses på forkjøpsrett. Den blir utlyst på våre hjemmesider xxx den *dato*. *sniiiip* Frist for medlemmer til å melde seg innen *dato*kl. 23:59:00 Avklaring av forkjøpsrett innen 20 dager fra mottatt melding." Datoen den skulle bli utlyst er forbi og jeg kan ikke se den på deres hjemmesider. Hvorfor ikke? Den siste setningen, betyr det at jeg ikke vil få svar om jeg har fått leiligheten før 20 dager ETTER fristen for medlemmene skal melde seg? *Sukk* Anonym poster: c234db4f8f9d33f123dbb33742218090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #5 Del Skrevet 17. september 2012 Jepp, jepp, stemmer det! Anonym poster: 2002c1f7ac198d79a371d048e2ad23d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå