Gå til innhold

Bøker til kommende storebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! :)

Jeg er på leting etter gode bøker som kan hjelpe til å forbrede vår treåring på å bli storebror, og lurer på om noen av dere har gode erfaringer å komme med?

På forhånd tusen takk!!! :)

Anonym poster: a3d26f0af311425118ccab12e905b478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen får en lillesøster

Skrevet

Emma og lillebror.

Skrevet

Vi kjøpte "Jeg vil også ha et søsken" av astrid lindgren, den er koselig! Også har vi en som heter "Babyen vår", om en gutt som blir storebror til en lillesøster (var derfor vi kjøpte den, siden vi skulle få en jente). Den er litt mer faktabok, men veldig grei og fin tekst med luker man kan åpne og f.eks. se babyen inne i magen til babyen..

Anonym poster: 584a66e3c4c3667facb7ce6162e472e6

Skrevet

Vi brukte boka " i magen bor en baby" den kunne storesøster på rams til slutt. Morsom bok med luker:)

Skrevet

Vi brukte boka " i magen bor en baby" den kunne storesøster på rams til slutt. Morsom bok med luker:)

Er det den hvor babyen bruker salamipølsa som ratt??? I så fall en kjempemorsom bok. Jeg kjøpte den til min datter og vi leste og lo til det ikke var mere igjen av boka :)) Kun en annen bok har blitt så slitt og det er Lotta lærer å sykle (men den var vi flere om å slite på)

Skrevet

Er det den hvor babyen bruker salamipølsa som ratt??? I så fall en kjempemorsom bok. Jeg kjøpte den til min datter og vi leste og lo til det ikke var mere igjen av boka :))

Tror det er den ja, det var favoritt boken min på barneskolen. Favoritt siden min var den da lillesøstra drakk opp oppvaskmiddlet å rapet bobler :hoho:

Gjest Modig mor
Skrevet (endret)

Tror det er den ja, det var favoritt boken min på barneskolen. Favoritt siden min var den da lillesøstra drakk opp oppvaskmiddlet å rapet bobler :hoho:

Det er tre bøker om Nurket. I den første er hun i magen (der er scenen med salamirattet), i den neste er hun baby (der er oppvaskmiddelepisoden), i den tredje fyller hun fire år og feirer bursdag. Alle tre er artige bøker!

Andre forslag (ikke alle disse er i salg, men biblioteket har dem):

Mannen og damen og noe i magen, av Kim Fupz Aakeson. Den er rar, men veldig fin, om det å få noe helt annet enn man hadde sett for seg.

Mamma er en luftballong, av Stina Langlo Årdal, en mer tradisjonell bok, men med kjempefine illustrasjoner.

Berit skal bli storesyster, av Kristiina Louhi, litt mer om det å ville være liten igjen selv om man er stor. Herlig scene da mammaen forteller om babyen som skal komme, og Berit spør om babyen har sin egen mamma og om den mammaen også skal bo hos dem ...

Slik ble jeg til, av Katerina Janouch, kjempefin tekst og illustrasjoner, mye både om det å vente på et småsøsken, og om hvor barna kommer fra.

Viktigst av alt: Søskenboka, som ikke er en barnebok, men en utrolig bra og nyttig bok for foreldre som har mer enn ett barn. Den er gratis tilgjengelig på bokhylla.no og er absolutt verd å lese selv om den er gammel og er ubegripelig stygg hva angår layout og illustrasjoner.

Endret av Modig mor
Skrevet

Er det den hvor babyen bruker salamipølsa som ratt??? I så fall en kjempemorsom bok. Jeg kjøpte den til min datter og vi leste og lo til det ikke var mere igjen av boka :)) Kun en annen bok har blitt så slitt og det er Lotta lærer å sykle (men den var vi flere om å slite på)

Ja, det er den.

Vi hadde også den, og den ble lest mye før vår eldste ble storebror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...