Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på hva jeg vil bli og ønsker derfor å vite hva DU jobber med og hvorfor!

Hva liker du med jobben din?

Hvorfor valgte du denne jobben, og hvordan var utdannelsen?

Hva liker du ikke med jobben din?

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?

Håper å bli litt klokere!

Anonym poster: 856f3e19fcdcf858837d3608f79bf5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kollegaene, utfordringene, arbeidsoppgavene og lønna.

Hvorfor valgte du denne jobben, og hvordan var utdannelse?

Eneste jobben jeg kunne få ved siden av studiene. Dessuten er den veldig godt betalt til å være en 50%-stilling. Tar en master i engelsk, jobber i kundeservice.

Et enormt salgspress, noe som gjør at mange vurderer å slutte, dessverre.

Jobber turnus. Dvs at jeg jobber annehver uke forskjellig. En uke jobber jeg tre dager i uken fra 16-20 og en uke med fire dager i uken, hvor jobber 2 vakter fra 16-20, og to åttetimersvakter i helgen mellom 8-20.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er godt betalt til å ikke ha utdanning. 171 kr timen. Liker også å ha uniform så slipper jeg å tenke på klær om morgenen, pluss at jeg får se kjentfolk og det er interessant å se hvordan folk oppfører seg når de reiser.

Så annonse på nav.no, og det hørtes spennende ut. Trodde ikke jeg hadde sjans på den, men fikk den likevel. Trenger ikke utdanning. Fikk vekterkurs trinn 1 og 3 samt grunnkurs sikkerhetskontrollør sponset av jobben. (Vekterkurs trinn 2 er praksis)

Liker ikke sjefen, turnsen og enkelte medarbeidere.

Det varierer. Jobber 50 % turnus, tror ikke jeg har faste dager i uka. Har i alle fall ikke lagt merke til det. Jobber annenhver helg i alle fall. I sommer har vi hatt arbeidsdager fra 05.00-16.00, altså 11 timer. Noen ganger har vi kun nattfly/morgenfly og da er vi kun 3 timer på jobb. Nå har vi gått over til å jobbe 7+3 igjen. Altså fra 05.00-12.00 og 15.00-18.00. Mener det er litt hull i hodet å måtte dra på jobb to ganger om dagen, men men.

Anonym poster: 7a93ee30c7d5ae6de2ee95cf8f8a042b

Skrevet

kanskje alle bør ta med hva de jobber som? :)

• Liker 2
Skrevet

[quote nam

Jeg som skreiv over deg. Trodde folk fikk det med seg selv om det sto inni der og ikke øverst. Jobber som sikkerhetskontrollør på en flyplass.

Anonym poster: 7a93ee30c7d5ae6de2ee95cf8f8a042b

Skrevet

Det har jeg allerede skrevet. Jobber i kundeservice, tar i mot samtaler fra kunder, driver både med ren teknisk support og svarer på spørsmål ift faktura/produktportefølje/klager og generelle henvendelser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest boblebrus
Skrevet (endret)

Jeg jobber også i kundeservice.

Det er et utrolig hyggelig arbeidsmiljø med folk i alle aldre. Dessuten synes jeg det er deilig å kunne sitte på en stol fremfor å stå/gå bak en disk, og i motsetning til AB'n over her synes jeg faktisk det er deilig å IKKE måtte bruke uniform :fnise: Kan ha på meg det jeg føler meg komfortabel i. Liker også at det ringer inn folk fra hele landet, får snakke med alle mulige typer mennesker.

Var ferdig med en bachelor nå i vår, og var på jobbjakt (da jeg ikke er klar for master helt enda). Da jeg ikke fikk napp og det begynte å haste, la jeg inn CVen hos et lokalt vikarbyrå. De, i samarbeid med kunden (altså der jeg jobber) tilbød meg jobben i løpet av 4 dager. Så det var ganske tilfeldig.

Først og fremst liker jeg ikke at jeg kun er ansatt fra et vikarbyrå. Det fører med seg mye usikkerhet + at lønna ikke er så god som jeg opprinnelig ønsker. Tærer på litt innimellom å ikke vite akkurat hvor lenge jeg har jobben.

Jeg har både tidlig - midt - og kveldsvakter. Starter tidligst kl 07.00, senest kl. 15.00. Jobber som regel i 8 timer, noen ganger 7. Når jeg kommer logger jeg på pcen, henter meg en kaffe og gjør meg klar, før jeg setter meg klar på telefonen. Da er det bare å ta imot de samtalene som kommer inn og hjelpe kundene på best mulig måte. Svare på spørsmål, teknisk support.. mye forskjellig :) (og er det veeldig rolig kan man smuglese litt på kg også :fnise: )

Endret av boblebrus
Skrevet

Jobber som fengselsbetjent.

En spennende og litt uforutsigbar hverdag, turnus, fantastiske kolleger og godt samhold oss imellom, muligheten til å hjelpe mennesker i en vanskelig situasjon.

Det var litt tilfeldig at jeg havnet i dette yrket. Snakket med noen fra fengselsskolen på utdanningsmesse og syntes det hørtes interessant ut. Så fikk jeg sommerjobb som ekstrabetjent i fengsel, og da var det gjort. Ble fullstendig forelsket i jobben :)

Det er en toarig lønnet utdanning med blanding av teori og praksis. Passer meg veldig godt. Er ikke noen skole-person i det hele tatt, så det er godt å ha noen dager i uken på jobb :)

Av og til kjenner jeg på at ansvaret tynger, men det kan være fordi jeg fortsatt er ganske fersk, bare jobbet i litt over 2 år. Ellers.. tror jeg faktisk ikke det er noenting jeg ikke liker. Alle jobber har kjedelige oppgaver som å ta ut søpla osv, så det må man jo bare regne med.

Spørs om det er tidlig, sen eller helgevakt. Men i store trekk er en arbeidsdag rutinepreget. Man låser ut de innsatte da og da, og går ut på lufting da og da. Vi spiller kort eller lager mat sammen med innsatte og mye av dagen går ut på å være sosial, både med innsatte og ansatte. Noe papirarbeid, lister og skjemaer er det også daglig.

Anonym poster: 06cae5ca1309bdd9f80056d3959141bf

Skrevet

Jobber med elektronikk

Mange utfordringer og forskjellige oppgaver hver dag. Er mye småting og knote-arbeide, noe jeg synes er kjempegøy. Og ikke minst mange herlige kolleger

Det var egentlig helt tilfeldig at jeg valgte dette yrket, er ikke utdannet men holder på å utdanne meg nå.

Har ikke så mye å klage på, foruten om at det er en del forskjellsbehandling.

Jobber fra 7-15 mandag-fredag (av og til helger) og da går det i et kjør. Dagen går fort noe som er deilig, også er det supergøy!

Anonym poster: 7fb5a530ff50b02b9e616408a0a50807

Skrevet

Jeg jobber som ekstrahjelp i en klessbutikk, men henger meg på fordiom.

Det jeg liker best, er at jeg får en del alene tid der jeg kan jobbe i mitt tempo( ettersom det ikke er så travelt, og vi ikke trenger være to) så da kan jeg gjøre ting i mitt tempo og på min måte.

Jeg valgte egentlig jobben fordi jeg trengte litt ekstra penger, går fortsatt på vgs nå da.. så er greit med litt ekstra penger og få litt"erfaring" om hvordan det er å jobbe på en måte :P

Jeg liker ikke at det er en del forskjellsbehandling, og at det er korte dager - 4 timer etter skolen, er både tungt og kjedelig, ettersom jeg er sliten etter en lang skoledag.

Kommer på jobb, får en liten gjennomgang av hva vi holder på med, og hva som må gjøres, også gjør jeg litt av hvert, priser klær, henger på plass klær, rydder i klær, og hjelper kundene.. :-)

Anonym poster: d9cc160497dc63f06119d92472b266c0

Skrevet

Jag jobbar som projektledare inom mjukvaruutveckling, tidigare mjukvaruutveckare.

Det är kreativt. Det är tankeverksamhet, det är problemlösning, det är organisation och planering, det är förhandlingar med kundkrav, med andra utvecklingsteam både här och i utlandet.

Våra kunder är spridda runt om i världen, och det blir många kontakter med våra representater och kunder via telefon eller besök. Det är givande med den direkta kundkontakten, och mjukvara kopplat till hårdvara, och kunders riktiga produktion av fysiska ting.

Jag har både svenska och internationella kollegor på kontoret, det är kundfokus, lönsamhet, utveckling och ett ständigt driv.

jag tyckte systemutveckling passade mig och läste det på universitetet (Computer and system science), jobbade som konsult i flera år på två olika bolag, med uppdrag i olika brancher men blev trött på osäkerheten, och flexibla lönemodeller. Ville ha stabilitet med en riktig arbetsgivare, och fysiska produkter, och riktiga krävande kunder som faktiskt producerar nåt. (jämför med försäkrings- och finansbranch)

Ibland är det mycket att göra, tighta tidplaner, för liten budget, team som borde samarbeta men som inte gör det.

Jag gillar inte den trista felsökningen när vi måste ägna 3 timmar åt att koppla upp oss mot en kund, felsöka och sen bara upptäcka att det är någon konfigurering de glömt att de gjort (och inte skulle göra).

Jag börjar jobba ca 8, slutar antingen 16 eller 18. (40 timmars arbetsvecka i Sverige plus lunchpaus).

Jag läser mail, jag planerar dagens möten, vad jag måste ha med mig till vilket möte, jag tittar på planeringstavlan med lappar för att se vad jag håller på med. Jag försöker avsluta jobb.

Jag gör arkitektur och sync planer, jag uppdaterar en PowerPoint och försöker göra tekniska beslutsunderlag förståliga för de som inte kan grundtekniken, jag stämmer av något med en kollega i Sverige, Tyskland, Italien eller USA. Och jag går på möten för att prata lösningsalternativ och integeringar.

När jag inte reser... har ca 7 utlandsresor per år. Två längre och fem kortare. Ibland en vecka, ibland bara över en eller två dagar. Intressant men påfrestande för sömn och familj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...