AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Hei, jeg lurer på å skaffe meg et par Hunter støvler (ja, jeg er sikkert den siste personen i landet som ikke har Hunter allerede :-)), men har et par spørsmål om støvlene noen kanskje kan hjelpe med? Den spenne greien på siden, kan den justeres? (tenker på original modellen, ikke adjustable). Synes jeg ser mange som har "stroppen" stående rett ut fra støvelen når de går, mens andre har stroppen inntil støvelen. Synes også det er mange som går med Hunterstøvler hvor det ser ut som spennen er revet av eller løsnet - er dette et vanlig problem? Henger de ikke skikkelig fast? Hvordan er støvlene å bruke om vinteren og på snø/is, er de glatte? Og er Hunter-sokkene noe å satse på, bortsett fra at de ser fine ut? Det var mange spørsmål, men kan være greit å vite litt dersom man skal bruke mange penger på gummistøvler :-) Anonym poster: d28457fcce271ab8401df404a5a48fa5 Anonym poster: d28457fcce271ab8401df404a5a48fa5 Anonym poster: 003a0813255b05e0d55f7d2007f891c4
Fashionistaen Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Den greien som henger på siden (på den orginale) har ingen funksjon etter det jeg har forstått. Dette er som regel ikke noe problem uansett, da en må ha ekstremt kraftige legger for at det i det hele tatt skal være noe problem At noen har stroppen hengende rett ut er rett og slett fordi den noen ganger glir ut av spennen (ikke så veldig ofte men). På mine støvler har den ene stroppen falt av grunnet veldig morken gummi og mye slitasje, men så er de jo tross alt fem år gamle snart. Jeg tror ikke jeg kunne gjort noe for å forhindre at dette skjedde, da jeg jevnlig har smurt de inn med bivoks (?) for å holde gummien så myk som mulig. Har samtidig bevart de på et relativt mørkt sted, skjermet for sollys. Jeg har selv gått med støvlene midt på kaldeste vinteren og jeg datt ikke en eneste gang (selv om jeg er ca. verdens største bambi.), så tror ikke dette er noe problem om du har tenkt til å bruke de om vinteren. Sokkene kan jeg ikke uttale meg noe om, da jeg ikke eier de selv. Men de har vel ærlig talt ingen annen funksjon enn å holde deg varm, så jeg greier meg helt fint med et par ordinære knestrømper i stedet for
Shinana Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Den greien som henger på siden (på den orginale) har ingen funksjon etter det jeg har forstått. Dette er som regel ikke noe problem uansett, da en må ha ekstremt kraftige legger for at det i det hele tatt skal være noe problem At noen har stroppen hengende rett ut er rett og slett fordi den noen ganger glir ut av spennen (ikke så veldig ofte men). På mine støvler har den ene stroppen falt av grunnet veldig morken gummi og mye slitasje, men så er de jo tross alt fem år gamle snart. Jeg tror ikke jeg kunne gjort noe for å forhindre at dette skjedde, da jeg jevnlig har smurt de inn med bivoks (?) for å holde gummien så myk som mulig. Har samtidig bevart de på et relativt mørkt sted, skjermet for sollys. Jeg har selv gått med støvlene midt på kaldeste vinteren og jeg datt ikke en eneste gang (selv om jeg er ca. verdens største bambi.), så tror ikke dette er noe problem om du har tenkt til å bruke de om vinteren. Sokkene kan jeg ikke uttale meg noe om, da jeg ikke eier de selv. Men de har vel ærlig talt ingen annen funksjon enn å holde deg varm, så jeg greier meg helt fint med et par ordinære knestrømper i stedet for Hvis du har smurt dem inn med bivoks så er det nesten rart at ikke støvlene har morknet opp eller blitt stive, Det er silikonmiddel som gjelder. Alt som er mineral eller planteolje baser skader naturgummi. 4
Fashionistaen Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Hvis du har smurt dem inn med bivoks så er det nesten rart at ikke støvlene har morknet opp eller blitt stive, Det er silikonmiddel som gjelder. Alt som er mineral eller planteolje baser skader naturgummi. Vet ikke hva det var, det var derfor jeg satt et spørsmålstegn bak, men kjøpte i alle fall det damen i skobutikken jeg kjøpte dem i sa at jeg skulle bruke, så er ganske så sikker på at hun ikke anbefalte noe som er såpass ødeleggende for støvlene. Uansett så kjøpte jeg en beholder som hadde en svamp inne i seg med en eller annen voks i seg, og det sto at den var laget spesielt for støvler lagd av naturgummi Men da vet du det TS, ikke bruk bivoks på støvlene! 1
Poffen Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Hei, TS her. Takk for gode råd og informasjon. Tror jeg kommer til å kjøpe et par, har egentlig lyst på den høye svarte modellen med boa-skinn "look", Carnaby Boa heter den vel. Tror de kan være tøffe med hvite fleece sokker til! Og hvis de ikke er glatte på vinterstid, har jeg jo slått to fluer i en smekk og fått meg vintersko også (er mest hålke, regn og slaps her....)
Sails Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg synes de kan være litt ustabile på vinterføre og i skogen på grunn av den opphøyde helen, men det er ikke et stort problem. Spennen har ingen funksjon, som Fash nevnte. Fleecesokken fungerer ganske greit, men vil heller anbefale en ullsokk om du har planer om å bruke dem på vinteren da det er langt varmere. De har et ganske så stort utvalg av det på nettsiden sin. Synes det hørtes litt harry ut med slangeskinn-mønsteret og hvit sokk, men meg om det. Endret 11. september 2012 av Sails 2
kills Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Jeg synes ikke de er vanskelige å gå med på vinteren, tvert imot så er Hunter støvlene mine noe av det beste å bruke på isen, synes jeg. Angående sokker så tror jeg det er en smakssak. Jeg har sorte selv, men bruker de sjeldent.
Zoë Castillo Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Jeg kupper litt: hvordan er skaftevidden på hunter, kontra ilse jakobsen? Antall cm? Mine legger er 38 cm på det tykkeste.
Poffen Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Jeg synes de kan være litt ustabile på vinterføre og i skogen på grunn av den opphøyde helen, men det er ikke et stort problem. Spennen har ingen funksjon, som Fash nevnte. Fleecesokken fungerer ganske greit, men vil heller anbefale en ullsokk om du har planer om å bruke dem på vinteren da det er langt varmere. De har et ganske så stort utvalg av det på nettsiden sin. Synes det hørtes litt harry ut med slangeskinn-mønsteret og hvit sokk, men meg om det. Takk for info. For ordens skyld er støvelen jeg tenker på svart, men "gravert" i slangeskinns-mønster. Den er ikke spraglete i fargen for å si det slik :-) Så det blir svart og hvitt. Mulig jeg er harry uansett, men det lever jeg godt med :-)
Poffen Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Jeg kupper litt: hvordan er skaftevidden på hunter, kontra ilse jakobsen? Antall cm? Mine legger er 38 cm på det tykkeste. Jeg vet ikke hvor mange cm de er i bredden, det varierer vel etter størrelsen. Har fått mine nå, og det er ikke mye plass til overs i støvelskaftet for å si det slik. Det er så vidt det går med fleecesokkene oppi, men blir sikkert godt og varmt til vinteren :-) Hunter har jo adjustable modellen som har litt bedre plass, ellers er nok også Ilse J et godt alternativ. Eller du kan gjøre som venninna mi som bretter ned Hunter støvlene sine. Kan være kult til rette antrekket det og.
Poffen Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Hei! Tar opp igjen denne tråden jeg. Har hatt Hunterne mine en stund nå, og brukt dem masse. Synes dem er veldig behagelige å gå med, og varme og gode med fleece-sokkene, selv i -10! Men en ting som slo meg, en dag jeg vasset rundt i snøen med Hunters - ser det teit ut å gå med dem om vinteren? Det er jo tross alt gummistøvler, og dem skal man jo egentlig bruke når det regner... Eller? Hva mener dere?
Karenina Skrevet 12. desember 2012 #12 Skrevet 12. desember 2012 Hei! Tar opp igjen denne tråden jeg. Har hatt Hunterne mine en stund nå, og brukt dem masse. Synes dem er veldig behagelige å gå med, og varme og gode med fleece-sokkene, selv i -10! Men en ting som slo meg, en dag jeg vasset rundt i snøen med Hunters - ser det teit ut å gå med dem om vinteren? Det er jo tross alt gummistøvler, og dem skal man jo egentlig bruke når det regner... Eller? Hva mener dere? Jeg bruker mine mye nå om vinteren spesiellt siden det er så mye slaps og våt snø. Og med fleece-sokkene inni er de jo veldig gode og varme
missdior Skrevet 12. desember 2012 #13 Skrevet 12. desember 2012 Jeg vet ikke hvor mange cm de er i bredden, det varierer vel etter størrelsen. Har fått mine nå, og det er ikke mye plass til overs i støvelskaftet for å si det slik. Det er så vidt det går med fleecesokkene oppi, men blir sikkert godt og varmt til vinteren :-) Hunter har jo adjustable modellen som har litt bedre plass, ellers er nok også Ilse J et godt alternativ. Eller du kan gjøre som venninna mi som bretter ned Hunter støvlene sine. Kan være kult til rette antrekket det og. Ilse J støvlene er supertrange! Det synes iallefall jeg. Bruker dem desverre sjeldent pga dette
Cupcake92 Skrevet 12. desember 2012 #14 Skrevet 12. desember 2012 Takk for info. For ordens skyld er støvelen jeg tenker på svart, men "gravert" i slangeskinns-mønster. Den er ikke spraglete i fargen for å si det slik :-) Så det blir svart og hvitt. Mulig jeg er harry uansett, men det lever jeg godt med :-) Jeg syntes de er kjempefine i svart med det slangeskinns mønsteret. syntes det kan se skikkelig stilig ut om man styler det riktig vil ha dem selv! Mine gamle brune er ødelagte...
Poffen Skrevet 12. desember 2012 #15 Skrevet 12. desember 2012 Jeg syntes de er kjempefine i svart med det slangeskinns mønsteret. syntes det kan se skikkelig stilig ut om man styler det riktig vil ha dem selv! Mine gamle brune er ødelagte... Ja, har fått mange komplimenter for støvlene Eneste ulempen er at de er veldig "by-støvler", det er liksom ikke dem du går på tur med i mark og myr... Da hadde nok dine brune passet bedre. Har egentlig lyst på et par Hunter til, men klarer liksom ikke overbevise meg selv om at man trenger flere par gummistøvler!
Cupcake92 Skrevet 12. desember 2012 #16 Skrevet 12. desember 2012 Ja, har fått mange komplimenter for støvlene Eneste ulempen er at de er veldig "by-støvler", det er liksom ikke dem du går på tur med i mark og myr... Da hadde nok dine brune passet bedre. Har egentlig lyst på et par Hunter til, men klarer liksom ikke overbevise meg selv om at man trenger flere par gummistøvler! Hehe. Man trenger jo alltid flere gummistøvler! Trenger jo et par til å gå tur i skogen med. Og jeg trenger et par by-støvler. Se, det er lett å overbevise seg selv om at man trenger det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Løfter denne litt jeg, i stedet for å lage ny tråd. I dag, når jeg skulle ta på meg støvlene sto jeg plutselig med den ene spenna i hånden (har sikkert holdt fast i den da jeg trakk på meg støvelen). Super-irriterende at den revna og falt av! Er det noen som vet om dette lar seg fikse på en enkel måte? Nå står stroppen på den ene støvelen liksom rett ut, og det ser jo litt rart ut for å si det slik.... Anonym poster: 1e4886c80c87fff7ab3564ee93b82245
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Jeg gjorde mye research på hunterstøvler (trodde jeg), gikk til en butikk og prøvde for å kjøpe dem på nett. Nå mange måneder senere innser jeg at de egentlig ikke passer meg så godt! De er for vide "oppe", og de fleste jeg ser har støvlene sine veldig tett inn på leggen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, og det går ikke an å tilpasse dem i det hele tatt, det har jeg prøvd. Har tynne ben da, og har 39 i størrelse, kjøpte litt store slik at jeg kunne ha sokker oppi men det bruker jeg nesten aldri så jeg kunne egentlig kjøpt 38. Er det noen som kan hjelpe? Tror ikke jeg kjøpte fake støvler, men det virker som noe er galt med dem. Eller bare meg? Til deg som skal kjøpe, pass på slik at de sitter inntil leggen!! Anonym poster: 09d1e14402618e1d0a30b15a743bb3eb
Poffen Skrevet 5. mai 2013 #19 Skrevet 5. mai 2013 Jeg gjorde mye research på hunterstøvler (trodde jeg), gikk til en butikk og prøvde for å kjøpe dem på nett. Nå mange måneder senere innser jeg at de egentlig ikke passer meg så godt! De er for vide "oppe", og de fleste jeg ser har støvlene sine veldig tett inn på leggen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, og det går ikke an å tilpasse dem i det hele tatt, det har jeg prøvd. Har tynne ben da, og har 39 i størrelse, kjøpte litt store slik at jeg kunne ha sokker oppi men det bruker jeg nesten aldri så jeg kunne egentlig kjøpt 38. Er det noen som kan hjelpe? Tror ikke jeg kjøpte fake støvler, men det virker som noe er galt med dem. Eller bare meg? Til deg som skal kjøpe, pass på slik at de sitter inntil leggen!! Anonym poster: 09d1e14402618e1d0a30b15a743bb3eb Du har ikke fått Huntress-modellen i stedet da? De er videre i leggen. Normalt skal jo vanlige Hunters sitte tett rundt leggen slik du skriver. Jeg er ganske "normal" i leggene og med fleecesokker i støvlene er det ikke mye plass igjen for å si det slik.
kills Skrevet 5. mai 2013 #20 Skrevet 5. mai 2013 Løfter denne litt jeg, i stedet for å lage ny tråd. I dag, når jeg skulle ta på meg støvlene sto jeg plutselig med den ene spenna i hånden (har sikkert holdt fast i den da jeg trakk på meg støvelen). Super-irriterende at den revna og falt av! Er det noen som vet om dette lar seg fikse på en enkel måte? Nå står stroppen på den ene støvelen liksom rett ut, og det ser jo litt rart ut for å si det slik.... Anonym poster: 1e4886c80c87fff7ab3564ee93b82245 Det skjedde med meg også. Tror man må være flink til å smøre gummien med et eller annet middel så den ikke blir tørr/hard og får sprekker, for jeg merket at gummien var litt tørr/hard der spennen min falt av (er jo en sånn liten gummiting rundt den). Det skjedde med meg et år og tre måneder etter at jeg kjøpte støvlene, men jeg fikk fortsatt et par nye på garantien (som er på et år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå