Alice123 Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Mine fantastiske naboer skal flytte! De er et stille par i 40-årene som holder seg mest for seg selv, men hilser når vi treffes. De bråker aldri, de roter aldri, det lukter ikke rart fra leiligheten deres, de klager ikke på våre fester, krangler, rot eller på bikkja. Jeg elsker dem. Så skrem meg litt! Hva slags marerittnaboer risikerer jeg flytter inn ved siden av meg? (jeg er masochist, derfor oppretter jeg tråder som dette) 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Du kan risikere å få akkurat dem du ikke vil ha. Hva er det du ikke vil ha? Fortell... 1
eva-80 Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 snakk om å være negativ innstillt. Kan hende at du får noen like hyggelige nye naboer som du hadde. Det er da litt hva enn gjør ut av det selv. Men ser ut som at du må ha max flaks for at naboene dine ikke sskal klage på deg. Dine fester, rot , hund og krangler ? Kan hende at de flyttet pga deg ? :D :D 5
Aldrisur Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 De mest slitsomme naboene jeg har hatt noensinne, var et ungt par som hadde forspill, party og etterspill hele døgnet, fra torsdag til søndag. I tillegg hadde de en diger messingseng med noen svære messingkuler på sengegavlen, ble det et helvetes spetakkel hver gang de hadde seg.(vi så den når de vlyttet) Dunk - dunk - dunk - dunk!!. Og de hadde seg til alle døgnets tider. Men ikke ta sorgene på forskudd Alice.
Alice123 Skrevet 11. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2012 ...Denne tråden var egentlig litt humoristisk ment. Hva er din marerittnabo? Beklager om jeg var uklar. Men helt seriøst, jeg er redd for å få kjipe naboer. 2
Bollocks Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Gjør som aldrisur; ikke ta sorgene på forskudd. Jeg, derimot, har vært svært uheldig. Jeg må bare få irritasjonen ut en plass, og da blir det her: I skrivende stund har naboen storfest med dunkdunkmusikk så veggene rister (på en tirsdag, vorspillet begynte klokken 3!!) - 4 leiligheter unna min. Slik har de holdt på i timevis, dag ut og dag inn. Byggfaggutter parkerer utenfor med volvoene sine med ørten wonderbaums (skrives det slik?) i vinduene, og hjemmebrent står på menyen. Det hele minner meg om en zombiefilm der zombiene sirkler rundt husene. Dessuten suger han i å steke grandiosa, så brannalarmen går minst tre ganger i uka. Han banker på klokken 8 om morgenen bare for å spørre meg om jeg er våken, og klokken 11 på kvelden drar han med seg en gjeng med kompiser i leiligheten min for å låne kaffe, slik at de har energi til å rave midt på natten. Jeg har sagt at det er uakseptabelt, men det er alltid en eller annen unnskyldning på lager for å låne mat. Ikke nok med det, nå har de andre naboene fått sansen for rånemusikk og pils, så nå er jeg den eneste som ikke har alliert meg med dem. Arrgghh. Men ikke meningen å skremme deg, altså. Jeg har hatt VELDIG mange naboer opp gjennom årene, og denne ufyselige kisen er den eneste plagsomme naboen jeg har hatt, men han er helt ekstrem. Alle de andre har vært kjempehyggelige. Nå er jeg på flyttefot, så jeg har bare tre uker igjen med gammelerik sjæl. 2
Lucid Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 (endret) Du kan godt få en av mine tidligere naboer. Hun drakk heftig i helgene*, spilte drithøy country midt på natta i hverdager, klagde dersom vi skulle være så dumme at vi vasket klær klokken 11 på kvelden. Kunne på trass støvsuge hele leiligheten midt på natten. Og da mener jeg HELE leiligheten. Gulv, vegger, tak.. Lista fortsetter i det uendelige. For ikke å snakke om hvor jævlig frekk hun var når vi møttes. Og nå snakker vi om ei dame på 50+.. * Edit; Drikkingen var ikke problemet. Problemet var å rave rundt i oppgangen midt på natta i høye hæler. Prøve å låse opp feil dør (gjerne vår), stå utenfor og rope, ta med seg unge mennesker hjem og ha høylydt fest med følgende sengevals. HØYT. Og selvfølgelig, høye hæler. Skulle tro hun løp over vegger og tak med stylter. Kanskje det var derfor hun måtte støvsuge alt også. For ikke å snakke om at hele komplekset var veldig lydt, slik at vi hørte veldig godt hver gang noen var på do. Tenk deg da å ligge å høre på dagens frokost, middag og alkohol komme i retur ca hvert femte minutt gjennom natta. Og GUD FORBY om jeg skulle nyse for høyt dagen derpå.. hoi. Endret 11. september 2012 av Lucid 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Det kan flytte inn en mann som tidligere er dømt (og har sonet) for voldtekt somalltid henger i trappeoppgangen og som attpå til lager masse illeluktende mat som forpester alle leilighetene i bygningen slik at det etterhvert bli vanskelig å sove og du må begynn å legge deg kl. 21 for å rekke jobben/annet. Ille nok nabo for deg?
Gjest gjest17 Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Sikkert to ungkarer som leier sammen. Skikkelig festebule!
Anoia Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 (endret) Tja, du kan jo risikere å få en nabo som den tidligere huseieren til noen bekjente, som regelmessig gikk igjennom søpla deres for å sjekke at de resirkulerte riktig (og antageligvis for å generelt snoke i livene deres)... Endret 11. september 2012 av Anoia
Alice123 Skrevet 11. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2012 Bollocks: Hahahaha, herregud! Det der høres grusomt ut (men veldig morsomt for meg å lese om!). Min verste nabo var en fyr som var høyt utdannet, singel og i 30-årene. Veldig typisk småbymenneske, født og oppvokst i samme småby og kommer til å bo der til den dagen han dør. Glad i øl og fotball. Har en "lausunge" fra han var 19 år som han aldri har hatt kontakt med, og aldri, aldri snakker om. Ingenting av det jeg har skrevet til nå er ment negativt, det er bare så dere skal få danne dere et bilde av hvordan han er. Utrolig koselig type, veldig god nabo. Vi var alltid invitert til kaffe eller en øl. Banket alltid på før han skulle til butikken og lurte på om han skulle ta med noe. Morsom fyr. Helt til det tok av, og vi måtte liste oss rundt i leiligheten i mørket, for om han hørte eller så at vi var hjemme kom han over og gikk aldri. Det tok helt av. Han begynte å gråte da vi flyttet (ikke på grunn av han, men det var en lettelse å slippe å se på TV bak blendingsgardiner). 1
Olive Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 Min tidligere nabo hadde barn som gråt HELE TIDEN. Og ja, jeg mener HELE FAENS TIDEN. Jeg sov ikke, bikkja var stressa, gjester ble sjokkerte og jeg brukte ørepropper fast. Jeg blir fremdeles skikkelig sur av barnegråt. 1
Gjest Fairydust Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Tja.. du kan jo få en nabo som slenger all søpla si på platten din og skylder på vinden. Det er i hvert fall jævlig irriterende.
absinthia Skrevet 11. september 2012 #14 Skrevet 11. september 2012 Du kan få min gamle nabo: tilsynelatende svært sosial, fanatisk når det gjelder renhold og ivrig etter å bli kjent med deg, ivrig etter at dere skal fi ne på ting sammen, begynner å interessere seg for det samme som og ha de samme meningene som deg. Etterhvert løper hun ned dørene dine til enhver tid og skravlet i vei om alskens merkelige ting som foregår i omgangskretsen og temmelig negativt om de fleste. I tillegg til detaljerte beskrivelser om fordøyelsen sin og planen sin for tørkingen av støv i skap og skuffer. Når dere en og annen gang befinner dere på byen sammen, blir hun desperat om du får mer oppmerksomhet enn henne og gjør en eller flere av følgende ting: snakker så høyt at hun overdøver alle, setter seg i fanget på ham du snakker med, med ryggen mot deg, slik at dere er avskåret fra enhver samtale. Forsøker å latterliggjøre deg om noen kommer med komplimenter, leker at hun blir dårlig og må følges hjem. Etterhvert oppdager du at folk du ikke kjenner skuler litt på deg. Da du til slutt aner ugler i mosen angående forskjellige ting rund damen og avslutter " vennskapet" løper vedkommende rundt og sprer rykter om deg, til alt fra dine barns lærere, venner av svigerforeldrene dine og postvesenet ( man har altså blitt like gal som resten av den tilsynelatende uskikkete omgangskretsen hennes) ..og du oppdager daglig at hun står og stirrer inn i leiligheten din - spesielt når du har besøk, slik at også besøket synes at det er påfallende og kommenterer dette. I årevis etterpå får du høre av folk at hun advarte dem mot deg før de ble kjent ( men det skal sies at de forholdsvis kjapt enten fikk erfare eller høre av andre, hvem de egentlig burde passe seg for - i ditt mareritt tror de alt hun sier for evig og alltid) Kunne ha skrevet bok om dette mennesket og alle de merkelige krumspringene hennes. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. september 2012 #15 Skrevet 11. september 2012 jeg endte opp med et narkomant par som ikke så seg for god til å ha høylydt sex i hagen sin blandt sprøytespisser og hundebæsj. Nå har jeg en relativt nyinnflyttet nudist, han er superhyggelig så jeg har sluttet å bry meg om at han slenger rundt med pikken på tørk. Spent på å se om pikken fortsatt henger på etter 40- på vinteren for han har sagt at han liker å gå naken hele året 2
Gjest Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Vi hadde en "rockefyr" som bodde over oss. Han spilte skrikemusikk hele dagen og natta. Dagen er for så vidt greit, da var jeg jo på skolen og gjorde andre ting. Men en gang våknet jeg halv 3 om natta (i en HVERDAG), av den skrikemusikken hans. Da var det nok! Jeg dro på meg kosedressen min, noen tøfler og fløy opp og hamret på døren. Han sluttet for den natten, men det fortsatte jo selvsagt senere den uken. Han flyttet heldigvis etter hvert, men der var både jeg og pappa en del ganger oppom for å be ting roe seg litt.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #17 Skrevet 12. september 2012 Jeg har en nabo ved siden av som kaster bosset sitt rett ut i gangen. Ikke i bossjakten, hun bare hiver bossposer ut i gangen. Hun bruker sånne gjennomsiktige, så man ser rekeskall og slikt inni der... Lukter så godt når man kommer hjem en varm sommerdag. Hun ringer også på og skal spørre om ting jeg ikke har mulighet til å vite om, til ale døgnets tider. Gjerne kl 7 en lørdags morgen. Det går fint. Jada, for jeg kan svare deg på hvorfor det programmet du ikke husker navnet på ikke lenger går på den kanalen du heller ikke husker navnet på, på det tidspunktet du ikke husker nett no... To etasjer under har det flyttet inn to unge menn. De liker å spille høy musikk. VELDIG høy musikk. Hele tiden. Fra jeg kommer hjem til jobb til midnatt (to timer etter stilletiden i borettslaget). Så høyt at det dirrer i gulvet og folk jeg snakker med på telefonen ber meg om å skru ned muskken min... Der jeg bodde før var det en som saksøkte alle naboene i tur og orden. En hadde vasket bilen sin så det rant såpe bort til hennes bil og en fikk såpe på dekkene sine. En annen hadde byttet ut et bord i terasserekkverket sitt med to smalere bord, uten å sende nabovarsel og søke kommunen om å få endre fasaden. En tredje hadde først latt være å klippe greinene i hekken sin som stakk inn til henne - og da han gjorde dette ble han anmeldt for å ha tatt seg ulovlig inn på hennes eiendom... Jeg flyttet før jeg rakk å gjøre noe ulovlig. Det siste jeg så til damen var i avisen et par år etter jeg flyttet. Da hadde hun blitt arrestert for å ha slått, lugget og klort en flyvertinne, så flyet måtte nødlande. Anonym poster: 132e480aa452c5427177e9e971c65fd1 2
hjertesukka Skrevet 12. september 2012 #18 Skrevet 12. september 2012 (endret) Håper du ikke får mine gamle naboer; bodde først i et rekkehus, der vi hadde en pedo på hver side.(ikke noe jeg bare tror, men de var anmeldt). Mine døtre var i skolealder og en del alene hjemme i den tiden. Pustet lettet ut da vi flyttet til en blokkleilighet, men der bodde ei prostituert over oss, som spilte musikk på bånn pinne om nettene når hun kom hjem og kastet usløkte sigaretter ned til oss som ofte havnet på tøy til tørk. Hun pratet villig til barna mine om "yrket" sitt. Neste plass, nåværende bosted, er naboen en eldre, gråhåret og skrukkete mann som står naken i vinduet hver dag. Og jeg vet det er med hensikt, og ikke en tilfeldighet. Prøver å overse han, men vi MÅ forbi huset hans hver gang vi skal ut. Skal snart flytte, og er veldig spent på hva som dukker opp i nabolaget. Kan det bli verre? Helt sikkert. Endret 12. september 2012 av hjertesukka 4
sauen87 Skrevet 13. september 2012 #19 Skrevet 13. september 2012 Du kan få naboen min. Dame i 50-åra som bor over oss. Mannen hennes er alvorlig syk med KOLS og ligger bare inne på soverommet. Hun fester hele natta, hver bidige dag. Har nabokjerringa over på pils, vin og forbanna satans (sorry ordbruken) Rune Rudberg-musikk fra middagstid til langt på natt. Hører jeg "ut mot havet" en gang til hopper jeg fra altanen! I helgene har hun gjerne vært på byen, og drar med seg en fyr hjem som hun knuller i sofaen mens mannen ligger i naborommet og hoster. Hun går på do sikkert 100 ganger om dagen, og vasker aldri hendene etterpå. I tillegg mister hun ting i golvet HEEEELE tiden, noe som gjør at lyspærene våre ryker i et sett. Hun klager også på at ungene våre leker og ler, kan ikke høre sånt når man er fyllasyk vet du... Vær så god, du kan få henne gratis!
Lucid Skrevet 13. september 2012 #20 Skrevet 13. september 2012 Du kan få naboen min. Dame i 50-åra som bor over oss. Mannen hennes er alvorlig syk med KOLS og ligger bare inne på soverommet. Hun fester hele natta, hver bidige dag. Har nabokjerringa over på pils, vin og forbanna satans (sorry ordbruken) Rune Rudberg-musikk fra middagstid til langt på natt. Hører jeg "ut mot havet" en gang til hopper jeg fra altanen! I helgene har hun gjerne vært på byen, og drar med seg en fyr hjem som hun knuller i sofaen mens mannen ligger i naborommet og hoster. Hun går på do sikkert 100 ganger om dagen, og vasker aldri hendene etterpå. I tillegg mister hun ting i golvet HEEEELE tiden, noe som gjør at lyspærene våre ryker i et sett. Hun klager også på at ungene våre leker og ler, kan ikke høre sånt når man er fyllasyk vet du... Vær så god, du kan få henne gratis! Det der kunne godt ha vært naboen jeg skrev om tidligere! Minus kols-mannen.. Ikke si at hun støvsuger til alle døgnets tider også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå