Gå til innhold

Forslag til sunne mellommåltider?

Gjest Vinglepetra

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra

Hei, kan dere komme med forslag til sunne snacks og mellommåltider? Jeg ender ofte opp med frukt og grønnsaker, men jeg synes dette blir veldig kjedlig i lengden. Jeg vil ha noe som er både sunt og godt, som I tillegg er lett å tilbrede og ta med seg til skolen. Jeg er ikke kresen og åpen for det neste, bare å komme med forslag :) Jeg tåler ikke nøtter.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kokt egg, skyr, enkelte joghurter, liten porsjonspakke havregrøt, smoothie. Jeg synes det er godt å steke en fiskepuddingskive eller fiskekake for å ha med :fnise: En enkel fiskekake her og der, haha ;)

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke cottage cheese ganske sunt?

(Det er i allefall DRITGODT med bananbiter i!!!)

Oi, jeg har aldri prøvd med bananer, men det hørtes godt ut! Jeg synes og det er veldig godt å kutte rødløk og purre, blande i, og skvise litt lime eller sitron over! Og så bare spise rett fra boksen :) Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Oi, jeg har aldri prøvd med bananer, men det hørtes godt ut! Jeg synes og det er veldig godt å kutte rødløk og purre, blande i, og skvise litt lime eller sitron over! Og så bare spise rett fra boksen :) Namnam!

Høres interessant ut med løk, purre og sitron! Skulle gjerne prøvd det, hadde det ikke vært for at jeg ikke tåler løk og purre. Men cottage cheese er i allefall veldig allsidig :)

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youghurt naturell med musli

Havregrøt med kanel og rosiner

Ovnstekt cherrytomat med litt salt/pittelitt sukker og hvitløk (kan kjøles og brukes til tilbehør til alt, også på brødskiva. KNALLGODT)

Laks i lompe (rester etter gårdagens laks. Pakk i en potetlompe sammen med rå paprika, mais, litt dill, litt sennep og masse salat) Passer vel mer som lunsj.

Korni Rug Fullkornskjeks med eller uten pålegg.

Smoothie-is. Rett og slett lag smoothie og frys den. :P

Edit: eggerøre med purreløk er også godt. :)

Endret av Myosotis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...