Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #1 Skrevet 30. mai 2002 Hei Vi skal ha Mendelson brudemarsj oppover i kirken. Den er 5 minutter lang, men jeg lurer på om den blir kuttet/kuns spilt på vei oppover og slutter da eller om det er slik at de spiller den ferdig. Vi har lyst på hele melodien, den er vakker og vi har kort vei å gå, dvs at de ikke trenger å skrive så mye før den slutter. Bestemmer v i eller er dette en "fast" greie? Tuva
Solstrålen Skrevet 30. mai 2002 #2 Skrevet 30. mai 2002 Hei! De stopper å spille når du/dere har kommet dere opp til alteret. Mendelsohn på 5 min? Vi skal og ha den, men den varer bare i 2min. Kanskje dere kunne bytte versjon og få en kortere en? Vår er lik som den som ligger på her http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm Bare let etter inn/utmarsjer på venstre side, så finner du den! 12
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #3 Skrevet 30. mai 2002 Jo, du forstår at vi kjøpte en klassisk cd med den på, og der varte den i 5 min. Siden kirken er kort, vil vi liksom ikke få høre det som er aller penest i midten, hvis du forstår... men kan vel spørre om han kan spille litt lengre... Tuva
'Lilly' Skrevet 31. mai 2002 #4 Skrevet 31. mai 2002 Det er dere som kan bestemme hvor lenge den skal bli spilt. Snakk med organisten, bruk laaaang tid opp kirkegulvet - i tillegg trenger man litt tid til å få satt seg skikkelig (ordning av kjole, evt. slep og slør) Vi kommer til å få hele bryllupsmarsjen vår spilt. Jeg skal også gifte meg i en liten kirke, og kommer relativt raskt opp til alteret. Grunnen til at vi vil høre hele, er at det er min kjære som har komponert brudemarsjen, så det betyr veldig mye for oss at hele blir spilt!!! Ellers har organistene gjerne ferdigtilpassede arrangementer på de kjente bryllupsmarsjene, som de kan benytte. De vet jo godt hva som funker!! Lykke til! Gjør som DERE føler for.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå