Gå til innhold

Hvordan kan jeg se eldre ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg startet en tråd på klær-forumet om at jeg gjerne vil se ut som jeg er 26-åring. Jeg er nemlig 26 år gammel, men alle tror jeg er 17-20 år :sjenert:

Hvordan kan jeg sminke meg, ordne håret ol for å se ut som min egen alder?

Jeg sminker meg ganske naturlig:

Brynene er pent nappet, og fyller dem litt inn med en askebrun farge.

Lettdekkende foundation, concealer under øynene, litt solpudder på kinnbenene og blush i eplekinnene. Litt mascara på øynene. Ferskenfarget leppestift (elsker den!)

På fest kjører jeg på med litt mer solpudder/blush, eyeliner på øvre vippekant og mer mascara. Altså ikke veldig mye/sterk sminke da heller.

Så er det håret. Akkurat nå har jeg en ubestemmelig farge, men har ikke råd til å farge/stripe det. Det er en slags mørk blond (med noen partier som er litt lysere). Ser veldig naturlig ut på meg, da det nesten er som min egen farge som er kommunegrå. Har ganske lang hår, til midt på ryggen. Som regel går jeg med det løst, og noen ganger i hestehale.

Er det noe jeg kan gjøre for å se eldre ut? Føler meg som en fjortis! Og kommentarene på at jeg ser yngre ut hjelper ikke akkurat :sukk:

Anonym poster: 4c20703032e51ddd1bc5f183a1e9e50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyt det. Om noen år blir ingen å tro du er ung lengre.

Jeg er 31 og ble tatt ungdoms billett på da jeg reiste sist med båt. Nyter det så lenge jeg kan. Man blir tidsnok gammel.

• Liker 2
Skrevet

Du må jo være glad for det, jeg blir alltid veldig glad om noen tror jeg er yngre enn jeg er. Jeg synes stilen har mest å si, du kan jo sørge for å kle deg voksent. Hvis du supplerer med fin, naturlig sminke og er generelt velstelt så burde det gå bra. Hvis du da fremdeles ser ung ut, vil det si at du har et ungt ansikt. Og det er noe du skal være glad for :)

Skrevet

Haha, det hadde jeg tatt som et kompliment. Da jeg var 14-15 var det utrolig stas for meg å høre at jeg så ut som jeg var 18. Nå er jeg 18, og hadde ikke hatt noe i mot å se litt yngre ut.

Skrevet

Jeg har det samme problemet selv :) Er 20 år, men ser ut som 16-17. Til dere som sier at hun skal nyte det, så er det faktisk ikke så lett.

- Kle deg i mørke klær (svart isteden for hvitt)

- Markert eyeliner under øyet gjør at du ser eldre ut

- Høyhelte sko

- Blazer/dressjakker isteden for hettegenser.

- Solpudder i kinnene

- Rød leppestift

- Styr unna rosa klær

- Du ser eldre ut med mørkt hår, enn blondt.

:)

Anonym poster: e196461e49174d3bfd583e0470aa3767

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg finner det litt merkelig at du får svar etter svar med at du bare skal "nyte det" ...

om du hadde nytt det, så hadde du jo gjerne ikke skrevet denne tråden...

Jeg er faktisk i samme bås som deg ts- er 26, men ser yngre ut..og jeg hater det!!

Personlig så tror jeg kanskje at håret ditt/frisyren din ødelegger en del for ditt skjønn..

du har en frisyre som de aller fleste tenåringer har.

Klesstilen er jo også en vesentlig del av hvor gammel eller ung en ser ut... så- hvordan er klesstilen din?

går du med klær fra ungdomsavdelingen fra hennes og mauritz?

Skrevet

Ser du skriver at du ikke har råd til å gjøre noe med håret ditt nå, men når du får råd så kan du jo evt farge håret litt mørkere og klippe håret litt? Da ser man ofte eldre ut.

En brun/beige øyenskygge, og en eye liner i vippekanten, rød eller litt mørkere leppestifter kan også hjelpe.

Når det kommer til klesstil så kan jo skjorter og blazere være greit å gå med. Nå vet jeg ikke hvordan du kler deg til vanlig, men om dette er noe som kan passe deg ville jeg prøvd på det. I stedet for å gå med joggesko/converse, gå med sko med litt hel. Ikke for fargerrike klær, en klassisk og fin veske og delikate smykker.

Skrevet

Er 22 år og reiste med bussen i sommer. Bussjåføren tok automatisk betalt for barnebillett....

Anonym poster: f498797cb68e42ad8dca437e954f04ef

Skrevet

Jeg tror jeg slår alle sammen her. Er 37 år og siste person jeg snakket med trodde jeg var 17-18 år...

(Jeg mener at personen måtte ha problemer med synet... :P

Jeg får riktignok alltid høre at jeg ser ut som jeg er i begynnelsen av 20-årene, men aldri over 30... Nyter jeg det litt? Å JA! >;) )

Anonym poster: 265385c8e8f4a5a731b2ca3111153bc4

Skrevet

Skjønner "problemet" ditt!

Selv er jeg også 26år, men hater å fortelle alderen min til folk, for får alltid svar som,"Oi, da holder du deg godt" eller "trodde du var 17-18 jeg..."

Det er kanskje stas å se ut som man er 40 når man er 50, meeen lite artig å bli tatt for å være 10 år yngre enn man er, når man bare er i midten av tyveårene!

Blir også innimellom spurt om jeg skal ha barnebillett på bussen, men det tar jeg meg ikke så nært av, for det kan være vanskelig for en person som har sett deg i 2 sekunder å vite hvor gammel man er. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...