amatøør Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Hei! Vår jente på litt over to år har store deler av sommeren, hver ettermiddag og i helgene gått uten bleie. Og så langt har vi nesten ikke hatt uhell, og hun sier i fra når hun vil på do. Vi har latt henne ha på bleie i barnehagen, siden de mener at hun er litt liten og tempoet er større der (altså større sjanse for at det "går galt"). Jeg forstår det, men så blir det jo sånn at hun tisser og bæsjer i bleie så lenge hun har den på. Men altså går på do her hjemme når hun ikke har den på. Nå skal vi ha en uke ferieni varmere strøk, og da tenkte vi at etter denne uken (så langt alt går bra), så skulle vi slutte med bleien i barnehagen. Når jeg nevnte dette for en av de ansatte i dag, var hun veldig negativ til det. Noe jeg egentlig ikke skjønner. Skulle det gå galt er det jo bare å ta på en bleie, eller? Hvordan skal vi vite hvis vi ikke prøver? Med storebror ble det endel uhell når vi prøvde, men det gikk seg til etter en liten uke. Han var 2,5 år. Hva tror dere? Er det for tidlig, og eventuelt når vet vi da om tiden er inne? Og hvorfor er det for tidlig?
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Det er vel bare å prøve det. Dropp bleien helt på ferie, går det bra, send ungen i bhg uten bleie med beskjed om at hun har sluttet med bleie. Skulle hun har masse uhell hver dag i bhg er det jo bare å begynne med bleie i bhg igjen
amatøør Skrevet 11. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2012 Det er vel bare å prøve det. Dropp bleien helt på ferie, går det bra, send ungen i bhg uten bleie med beskjed om at hun har sluttet med bleie. Skulle hun har masse uhell hver dag i bhg er det jo bare å begynne med bleie i bhg igjen Det er det jeg mener og, skjønner derfor ikke hvorfor barnehagen er så negativ? Lurer på om det er noe jeg ikke "ser"... :-p
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Noen barnehager er bare generelt negative til bleieslutt fordi "det blir så mange uhell og mye ekstrajobb", det er hvert fall inntrykket mitt.. Da gutten min var 3 begynte han å interessere seg litt for å gå på do/potte, prøvde å spørre barnehagen om de kunne sette han på do i løpet av dagen for å se om vi kom noen vei med bleieslutten, men nei, det hadde de ikke tid til De var generelt lite samarbeidsvillige. Begynte i ny barnehage nå i høst, da var han så og si blitt tørr i løpet av sommeren. Barnehagen sa bare at så lenge det var nok skift i hylla hans så var ikke det no problem, og det har gått over all forventning. Og det har nok noe med innstillingen til de som jobber der å gjøre :-) Hvis det går greit i løpet av ferieuka, så hadde jeg bare sagt til barnehagen at hun har sluttet og sånn er det med den saken. Blir det ekstremt mye uhell, og det fungerer dårlig i barnehagen så er det jo bare å ta på en bleie. Anonym poster: 8ab73f91527d3b552079b59f27ee0e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå