Gå til innhold

Er forlover og skal lage gjestebok til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet der er mange flotte å få kjøpt, men siden de koster så mye har jeg valgt å lage den selv.

Har kjøpt et spiralalbum, og har tenkt å lime inn ferdigprintet sider som gjestene da kan fylle ut.

Men klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg vil/bør ha med.

Tenkte å la det vere en liten bildeluke, sånn at vi kan ta bilder av alle som er der, og så lime inn i etterkant.

Så må jeg ha en linje der det står enten" til" eller "kjære" så folk kan tittelere brudeparet som de vil.

Jeg tenker at det kan vere fint med plass for "hvordan ble du/dere kjent med brudeparet" hva syns dere om det? Med litt plass så eventuelle morsomme historier kan få plass :)

Så er det da et større felt for "Hilsen til brudeparet" Der gjestene kan takke for festen, ønske de lykke til på veien videre og sånn.

Og til slutt et lite felt hvor en skriver hvem det er fra.

Hva syns dere om det? Høres det greit ut? Noe dere syns mangler? Evt ville tatt bort??

Takker for svar!! :jepp:

Anonym poster: 43179079a5f751458f28ed2a64661839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har flere bokser så er det litt viktig at det ikke blir så mange slik at det føles som om man fyller ut ett skjema og ikke skriver en hyggelig hilsen.

Da er det kanskje bedre at du skriver litt først i boka om hva som kanskje hadde vert fint å få med?

Det der med bilder vet jeg ikke om er nødvendig siden brudeparet kanskje uansett skal lage en fotoalbum etter bryllupet og der skal jo det være med bilder av gjestene.

Jeg kjøpte bare en fin bok også fikk folk skrive det de ville. De fleste hadde jo uansett skrevet mye fint i kortene vi fikk.

Skrevet

Tenker ikke direkte "bokser" :) Skal tegne hele siden selv, så tenker å lage det luftig og lett, med noen få blomsterranker/hjerter som skiller "kolonnene"

Tenkte å lage to ulike, slik at det blir litt variasjon :)

Bildene vil jeg ha med. broren til bruden skal ta bilder av alle som er i bryllupet for meg, spesiellt til denne boken.

Brudeparet er nemlig somlepaver uten like som har vert forlovet i 11 år før de fikk ut fingeren.......så da går det sikkert 11 år til før de kommer så langt at de lager et album...hehehehe :rolleyes::biggrin:

Skrevet

Jeg ville heller gjort som Amens og ikke hatt bokser. Om du vil folk skal skrive hvordan de ble kjent med brudeparet, så vil noen ha én linje (om man er kusine til bruden så er det jo ikke så mye man har å skrive der), mens andre vil ha en såpass lang historie at den ikke får plass i boksen.

Jeg har forøvrig ikke hørt om slike bøker før... Det er ikke skriveplikt, vel? Jeg hater nemlig sånne ting, jeg har mer enn nok med å skrive et helt vanlig kort som følger med presangen :P

Anonym poster: 7b9bb71d7307215a8e7975de0382ad63

• Liker 4
Skrevet

Syns ikke det høres for mye ut slik Amens mener, du har jo bare to tekstfelt utenom til/kjære og fra/hilsen, og når du da i tillegg er bevisst på å holde siden luftig syns det høres fint ut slik du beskriver det.

Skrevet

Jeg ville heller gjort som Amens og ikke hatt bokser. Om du vil folk skal skrive hvordan de ble kjent med brudeparet, så vil noen ha én linje (om man er kusine til bruden så er det jo ikke så mye man har å skrive der), mens andre vil ha en såpass lang historie at den ikke får plass i boksen.

Jeg har forøvrig ikke hørt om slike bøker før... Det er ikke skriveplikt, vel? Jeg hater nemlig sånne ting, jeg har mer enn nok med å skrive et helt vanlig kort som følger med presangen :P

Anonym poster: 7b9bb71d7307215a8e7975de0382ad63

Har aldri skrevet at jeg vil ha bokser ;)

Det er på grunn av "sånne som deg" (ikke vondt ment ;) ) at jeg vil lage en slags mal :) Da kan de fylle inn bittelite de som ikke vil noe mer, og så kan de utdype de som vil det ;)

Altså, på "hvordan kjenner du brudeparet"? kunne du da skrevet bare "barndomsvenn med brudgommen"

og på "hilsen til brudeparet" kunne en jo da bare skrevet "Ønsker dere alt godt"

og så ville det vert mer enn godt nok! ;) Noen får nemlig alldeles skrivesperre når de ser en stor tom side stå der og rope "skriv på meg" og da hjelper det med et aldri så lite spørsmål :jepp:

Skrevet

Enig med AB som ikke er begeistret for slike type bøker. Selv synes jeg ikke noe om å "måtte" skrive noe hyggelig om noen sånn i løpet av kvelden. Holder mer enn nok med å skrive et kort og gjøre dette personlig. Og skal det i tillegg være bokser og flere spørsmå/ting man må utdype (selv med en liten setning) så blir det for meg mer som et skjema og sånt liker jeg ikke.

Hva skjedde med å ha en bok liggende fremme hvor den som ønsker kan skrive noen ord? Hvorfor skal alt være så komplisert hehe. Det blir jo så mye "greier" rundt alt sammen.

Kanskje man heller skulle kjøpe/lage en fin type kiste eller eske hvor brudeparet kan legge alle kortene de har fått? Eller en kan ha små lapper hvor folk skriver 3 stikkord som beskriver minner de har hatt sammen eller noe i den dur.

Men over til spørsmålet; hvis man ønsker en slik bok bør det være minst mulig retningslinjer synes jeg. Likte forslaget om heller å skrive noen ord i begynnelsen om hva en kan skrive om hvis en ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det høres for mye ut slik Amens mener, du har jo bare to tekstfelt utenom til/kjære og fra/hilsen, og når du da i tillegg er bevisst på å holde siden luftig syns det høres fint ut slik du beskriver det.

Takk for det :) Jo mer jeg tenker på det er jeg mer og mer sikker på at jeg går for det slik jeg hadde tenkt. Så får jeg se hva jeg føler nåe jeg er ferdig med å tegne det, om jeg ombestemmer meg da :)

Enig med AB som ikke er begeistret for slike type bøker. Selv synes jeg ikke noe om å "måtte" skrive noe hyggelig om noen sånn i løpet av kvelden. Holder mer enn nok med å skrive et kort og gjøre dette personlig. Og skal det i tillegg være bokser og flere spørsmå/ting man må utdype (selv med en liten setning) så blir det for meg mer som et skjema og sånt liker jeg ikke.

Hva skjedde med å ha en bok liggende fremme hvor den som ønsker kan skrive noen ord? Hvorfor skal alt være så komplisert hehe. Det blir jo så mye "greier" rundt alt sammen.

Kanskje man heller skulle kjøpe/lage en fin type kiste eller eske hvor brudeparet kan legge alle kortene de har fått? Eller en kan ha små lapper hvor folk skriver 3 stikkord som beskriver minner de har hatt sammen eller noe i den dur.

Men over til spørsmålet; hvis man ønsker en slik bok bør det være minst mulig retningslinjer synes jeg. Likte forslaget om heller å skrive noen ord i begynnelsen om hva en kan skrive om hvis en ønsker.

Kanskje jeg også lager noen blanke sider for dem som vil skrive veldig mye, og en "samleside" for dem som bare vil sette navnetrekket sitt der :)

Kisteideen er god, men med alle de stoooore kortene som florerer i dag er det leit å ikke få alle oppi :/

Skrevet

Vi hadde et spiralalbum med svarte pappsider. Vi ba gjestene om å skrive en hilsen på høyre side slik at vi kunne lime inn bilder av dem på venstre side. Sidene var helt tomme, slik at gjestene kunne skrive det de ville, og så mye/lite/morsomt de ville. At Til/Kjære skal stå med trykket skrift, skjønner jeg ikke vitsen med. Klarer ikke gjestene å skrive dette selv? Hvordan de kjente oss, synes jeg ikke var så viktig å ha med, da dette er uansett noe vi vet fra før (det er jo familie og nære venner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...