AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 I aksjelaget vi nettopp har flyttet inn i er det forbud mot ventilatorer med avtrekk ut i bakgården - selv om det er hull i veggen på alle kjøkken til nettopp dette formålet. Er det virkelig vanlig at det ikke er lov? Syns det er veldig dumt hvis vi må bytte til kullfilter, både fordi det er en ekstrakostnad jeg ikke ønsker å ta, men ikke minst fordi kullfilter jo er en dårligere løsning og jeg syns det er tullete når det er hull til uttrekk. Kan ikke tro det lukter så veldig mat i bakgården heller, jeg har hengt ut vinduet ved siden av kjøkkenvinduet vårt mens vi dampet pinnekjøtt og luktet ingen verdens ting. Og enkelte naboer røyker jo uansett ut av vinduene flere ganger om dagen, det har jeg derimot ikke sett noe forbud mot... Anonym poster: 29a90ab69687948e4e3ce882e013bf60
helenaa Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Det har vært fobudt der jeg har bodd, i alle fall. (Mange har hatt det, likevel)
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Ja, det er vanlig og slik burde det absolutt være. Her jeg bor har de som bor i leiligheten under flyttet kjøkkenet der soverommet normalt er, (dvs rett under mitt soverom) og de har ganske nylig satt inn en slik vifte (ulovlig). På denne korte tiden vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har bråvåket midt på natten og løpt ut i stuen og kjøkken fordi jeg tror det har begynt å brenne i leiligheten, men så viser det seg at det er bare de under som lager mat. Det er heller ikke noe særlig å gå og legge seg når hele soverrommet stinker stekt kjøtt. Anonym poster: 59c7589b6cead2a0a50e4ebdaaa4c261 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 At matosen ikke siger inn i deres leilighet betyr ikke at det ikke gjør det i andre leiligheter. Anonym poster: 59c7589b6cead2a0a50e4ebdaaa4c261 2
Frk Turkis Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Kan ikke tro det lukter så veldig mat i bakgården heller, jeg har hengt ut vinduet ved siden av kjøkkenvinduet vårt mens vi dampet pinnekjøtt og luktet ingen verdens ting. Anonym poster: 29a90ab69687948e4e3ce882e013bf60 Når du allerede er i leiligheta der det dampes pinnekjøtt så vil du ikke oppleve at det lukter utenfor fordi du allere har denne lukta i nesen og det som lukter utenfor er svakere enn det som er i leiligheta. For dem som ikke er inne hos dere vil det nok oppleves annerledes. 2
Holar Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Hør med styret hvorfor det er forbudt du. Da vil du få et godt svar. Ellers er svaret ja, det er ikke uvanlig. Bl.a. noen av leilighetene der jeg bor, de har et felles luftesystem. Hvis en innstalerer en slik vifte kan det bli råteskader. Gjett hvem som må betale i et slikt tilfelle....
Gjest Gaby Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Kullfilter er ikke nødvendigvis en dårligere løsning, om du velger riktig type. Det finnes vanlige, dårlige kullfiltere, og det finnes en god type. Les mer om det som faktisk fungerer her: http://www.siemens-home.no/cleanair.html?announcement=cleanair-tar-bort-mer-enn-90-av-matlukten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå