Gå til innhold

Trenger hjelp til å begynne på igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. :)

Fra 1. mai - 15. august gikk jeg ned ca 10 kg. Jeg spiste omtrent 1500 kcal hver dag, og trivdes med det. Nå er jeg kommet tilbake til gamle vaner og spiser mer enn jeg gjorde i sommer. Grunnen til dette var at i sommer hadde jeg mye ferie. Jeg sov ofte til 14:00 og spiste kanskje ikke noe før klokka var 16:00, og da var det veldig lett å holde seg på 1500 kcal. Nå som jeg har begynt på skolen igjen, ender det med at jeg spiser både frokost, lunch, middag og kveldsmat eller noe annet snacks om kvelden. Dette utrgjør i det daglige kanskje 2500 kcal. :(

Nå som kjæresten min har flytta hjem igjen, så ender det også med at det går en del i pizza, potetgull osv om kveldene, noe som ikke akkurat inneholder lite kalorier. Når jeg gikk ned sist, så spiste jeg ikke sunn og kalorifattig mat, men greide å holde meg på rett antall kalorier.

Jeg merker at jeg har lagt på meg igjen den siste måneden, og det er noe jeg ikke vil. Jeg har enda 7 kg før jeg når en bmi som ligger innenfor normalen, og ønsker gjerne å nå 67 kg. (er mellom 73-75 kg nå)

Noen som har noen tips til meg, ang mat som metter som kan spiser til frokost, og på skolen? :)

Anonym poster: 14a69af58b8edf5d92f2319559125ac5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mettende og proteininnholdige ting,

og skrider du over " kcalkvota " - så vær mer i aktivitet.

Skrevet

2 egg og skinke på Ryvita er en super frokost.

Stek en stor kyllingfilet og spe på med kikerter/bønner og masse grønt til lunsj :) Ha med frukt til mellommåltid.

Skrevet

Søk og let litt på nett og i blogger. Gjerne lavkarbo blogger. Det er jammen mye lavkarbomat som er proteinrikt, ønsker du ikke de fettkildene som brukes i mange av de kan du bare endre litt på det :) Det burde hvertfall kunne finnes noe der som kan brukes til inspirasjon i forhold til å unngå hvitt mel og sukker, som er fy fy uansett hvilken kost filosofi du følger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...