Nada Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Jeg er gravid i uke 31 og har den siste uken fått problemer med urolige ben. Noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? Det kommer når jeg har sittet stille en stund, eller skal sove, eller jeg kan våkne i tidlige morgentimer med full uro i bena og ikke får sove igjen. Noen med tips eller erfaringer? Jeg tar en tablett magnesium når jeg legger meg, og har de siste par nettene doblet dosen, men nå har jeg problemet på dagtid også og vil ikke "bruke" opp den daglige dosen før leggetid!
Gjest Marmot Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Dette slet jeg veldig med, og det var lite som hjalp. Hadde en varmepute av ris som jeg la over beina, det hjalp litt.
Mafalda Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg måtte bare reise meg og gå litt rundt, rett og slett, natt som dag. Og på natta måtte jeg lese etterpå, helt til jeg ble trøtt nok til å sove igjen. Irriterende greier, men jeg vet heller ikke om noe som hjelper... Endret 11. september 2012 av Mafalda
Citrus Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Dette sliter jeg også veldig med - vanskelig å sovne når kroppen ikke slapper av. Har forsøkt magnesium tilskudd og banan - hjalp litt på natt, men sliter fortsatt resten av døgnet. Kompresjonsstrømper hjelper litt og det å strekke ut mye. Håper andre har noen gode forslag:)
ViljaH Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Varmepute med varmt vann i hjalp meg.
Tirius Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 (endret) Heat Lotion til forever living! Jeg var grådig skeptisk men lot meg overtale. For meg hjalp det i alle fall umiddelbart. Og den følelsen av å kunne hive beina på bordet og bare slappe av var helt fantastisk! Og ellers hjelper det om noen slår bak på leggene er min erfaring. Om du har noen som gidder det Endret 11. september 2012 av Tirius
Susa Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Støttestrømper hjelper mye. Er ikke noe behagelig å ha på de første minuttene, men etter hvert syns jeg faktisk det er "deilig"...
VeoVeo Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Hjelper veldig med uttøying før du legger deg! Massasje er også veldig bra!
tingeling Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Jeg sluttet med koffein ( kaffe, cola), det hjalp
Sveva Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 Sliter også med dette, men er heldigvis blitt bedre i det siste. Det som hjelper meg er å bruke støttestrømper hele dagen fra morgenen av til jeg legger meg, evt. ligge med bena høyt, strekke ut og tøye (særlig anklene), å bevege seg (opp å gå :gjeiper: ), få massasje av leggene, og sist, men ikke minst: Weleda (?) Venebalsam som er kjøpt på helsekosten. Smører inn leggene før jeg legger meg, og det hjelper faktisk! Det jeg synes hjelper best er støttestrømper og den venebalsamen!
Alvelin Skrevet 12. september 2012 #11 Skrevet 12. september 2012 Spikermatte/shaktimatte fungerte glimrende for meg! Når jeg la meg på den så sluttet uroen, og jeg ble så rolig og slapp...
Nada Skrevet 13. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 13. september 2012 Takk for svar alle sammen! Etter en natt med bare 3 timers søvn så har jeg gått til innkjøp av diverse. Støttestrømper ser ut til å gi litt lindring, men jeg likte ikke de nylonstrømpene. Disse gir en kald følelse og gjorde det hele verre. Vanlige ribbestrikk støttestrømper funket best. Magnesium og banan tror jeg også virker. Om jeg ikke bare innbiller meg det. Heat salven har jeg ikke prøvd enda, men det jeg tror virket aller best var å fokusere på avslappingsteknikker og prøve så godt som mulig å ikke tenke på det. Uroligheten blir verre om jeg er veldig trøtt og har fått lite søvn, og også om jeg har vært i lite bevegelse i løpet av dagen. Må nok begynne å gå mer turer, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå