AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Har dere noen husarbeidsrutiner, eller tar dere husarbeidet som det kommer? Ønsker å få i gang rutiner på dette selv, og vil derfor vite hva deres rutiner er. Da tenker jeg på alt av husarbeid fra det dere gjør daglig til ukentlig/månedlig. Anonym poster: 2656281a716ede2eefbd174b02a4e6ef
Gjest O___o Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Fyller oppvaskmaskinen om morgenen - tar ut om ettermiddagen før / mens jeg lager middag, Skyller tallerkener og ting etter middag før jeg setter de inn etterpå. Klesvask tar jeg etter behov / i en stor omgang ( f.eks 3-4 maskiner på en kveld ) framfor å ta en hver kveld 4 dager på rad ( orker ikke ha klesstativ stående framme 'hele tiden' ). Husvask / vask av bad gjøres annenhver helg, lørdag eller søndag formiddag. Men nå bor jeg alene og har ikke noen annen enn meg selv som roter / å rydde opp etter. For meg handler det om rutiner.
Gjest Cevita Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Hver dag: sett tidsuret på komfyren på et kvarter og rydd rydd rydd + kanskje litt støvsuging til klokka ringer. Da er det lov å belønne seg med kaffe eller pepsi max eller hva man måtte ønske, også er det ikke så mye som må vaskes på fredager når det er husvask. Får gjort mer enn man tror på et kvarter, spesielt de dagene samboer også er inne (når han fikser bil eller noe ute, tar jeg ryddinga aleine). 1
Umuriel Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Den ene rydder etter middag og gjør forefallende mens den andre steller ungene for kvelden. Jeg pleier å vaske/rydde badet mens ungene bader. I helgene rydder/vasker jeg alltid tidlig på morgenen når det er min tur å stå opp tidlig.
Ryvre Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Har ikke rutiner i den forstand at at ting gjøres til faste tider uansett. Gjør det meste når jeg føler for det, orker jeg ikke så lar jeg være. Men normalt sett så rydder jeg ting på plass om kvelden, setter inn og skrur på oppvaskmaskinen osv slik at jeg ikke våkner til rot neste dag. Om morgenen så rydder jeg ut av oppvaskmaskinen og setter på vaskemaskinen med klær. Jeg tørker støv og støvsuger ca annenhver dag da det blir fort støvete her. Vasker over gulvet kanskje en dag i uka, men har ingen spesiell dag. Tar badet ca 1 gang i uka Skifter på senga, støvsuger senga og rydder soverommet hver fredag. Det er vel den eneste faste rutinen jeg har når jeg tenker meg om. Da er det ukeslutt og ingenting er bedre enn å legge seg i elt ren seng i et rent rom når jeg og mannen min kan kose oss skikkelig uten å tenke på at han skal opp tidlig osv Ta vel vinduene ca 2-3 ganger i året, inni alle kjøkkenskap osv ca 1 gang annenhver mnd Ser jo veldig ut som rutiner jeg har, men ser ikke på det som det selv for jeg tar ting etterhvert som at jeg ser det er behov for det, ikke fordi det har gått en spesiell tid siden sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå