kazcade Skrevet 11. september 2012 #1 Del Skrevet 11. september 2012 Vi har en verandadør som ble byttet for ca. 2 år siden. I det siste har den begynt å gå treigt (men det gjør de fleste dørene i huset her ettersom det er varmt eller kaldt i været). Her om dagen da jeg åpnet den ble den sittende bom fast. Døra er nå åpen, og dørvrien sitter bom fast og døra går ikke å lukke... Jeg har prøvd å se på låsemekanismen i den (det er 3 "låser" som skal bevege seg når man åpner/lukker) men får det ikke til. Tenkte å spørre snekkeren som installerte den, men samboeren (kjempeorganisert som han er) har mistet kvitteringen. Er dette noe en snekker kan fikse? Må man ha låsesmed? Evt fikse det selv? Hvis det går an å fikse selv, er det noen som kan forklare hvordan evt har link til en side på internett? (har googlet på harde livet, men foreløpig kommet til kort!) Blir veldig glad for hjelpende tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 11. september 2012 #2 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg hadde prøvd å skru opp låsen kanskje, kan jo hende noe har kilt seg fast etc. Endret 11. september 2012 av TMB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 11. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg har prøvd å skru ut låsekassen (heter det det?), den så helt fin ut, men låsemekanismen satt like forbannet fast...Det er en balkongdør fra Uldal med vindbrems. Jeg håper bare ikke vi må skifte hele døra, det hadde vært så typisk når det ser ut som om kvitteringen er forsvunnet! Uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 13. september 2012 #4 Del Skrevet 13. september 2012 Er døra vrang enda, ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 13. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 13. september 2012 Jepp, nå har jeg skrudd, smurt og bannet og dermed er alle råd jeg har fått prøvd ut. Tenkte å prøve Maxbo idag. Ettersom det var de som solgte døra kanskje de har vært borti noe lignende? Jammen bra vi bor uti skauen med nysgjerrige naboer som er hjemme hele dagen, ellers kunne det jo vært litt skummelt å ha en dør som stod ulåst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. september 2012 #6 Del Skrevet 13. september 2012 IKKE skru opp låsen! Samboern sier det er det første folk gjør og skrur man opp låsekassen så sier det bjoing også ligger alt de små delene du ikke pokker i helvette greier å få tilbake igjen overalt! Men er det dørvroderen som sitter fast, eller låsen? De er på en måte to forskjellige ting! Men hør med Maxbo først, kan hende de vet hva som er galt, hvis ikke så er nok låsesmed nesten punkt på lista. Så spørs hva som er billigere, låsesmed og ny låsekasse eller ny dør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 13. september 2012 #7 Del Skrevet 13. september 2012 Prøv Maxbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå