AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Hei! Jeg er en 20 år gammel jente uten studiekompetanse. Da jeg var ferdig med 1. året på vgs hoppet jeg av pga psykisk sykdom. Etter dette har jeg jobbet et år og gått et år på folkehøgskole. Mange på min alder har nå begynt å studere, og jeg kjenner at jeg blir ordentlig lei meg, føler meg som en taper. Har lyst til å studere jeg óg, men til det trenger jeg studiekompetanse. Har sett på 23/5 regelen og alt av muligheter, og hvis jeg har lest rett så kommer jeg ikke til å kunne studere noe på noen år... Vil helst komme meg ut i studier så fort som mulig, men er klar over at jeg trenger studiekompetanse til dette. Jeg kan jo alltids søke meg inn på vgs neste år, men jeg har ikke lyst til å bo hjemme i tre år til, jeg er jo 20 år. Er så fortvila :cry: Føler at min verden faller i grus, har ikke hatt det så lett. En venn sa til meg: "Skole er nok over og ut for deg." Er det virkelig det? Noen som har et godt råd? Tips? Hvor bør jeg begynne? Anonym poster: 51429f00549b143edfdb294f38567295
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Hei! Jeg er en 20 år gammel jente uten studiekompetanse. Da jeg var ferdig med 1. året på vgs hoppet jeg av pga psykisk sykdom. Etter dette har jeg jobbet et år og gått et år på folkehøgskole. Mange på min alder har nå begynt å studere, og jeg kjenner at jeg blir ordentlig lei meg, føler meg som en taper. Har lyst til å studere jeg óg, men til det trenger jeg studiekompetanse. Har sett på 23/5 regelen og alt av muligheter, og hvis jeg har lest rett så kommer jeg ikke til å kunne studere noe på noen år... Vil helst komme meg ut i studier så fort som mulig, men er klar over at jeg trenger studiekompetanse til dette. Jeg kan jo alltids søke meg inn på vgs neste år, men jeg har ikke lyst til å bo hjemme i tre år til, jeg er jo 20 år. Er så fortvila :cry: Føler at min verden faller i grus, har ikke hatt det så lett. En venn sa til meg: "Skole er nok over og ut for deg." Er det virkelig det? Noen som har et godt råd? Tips? Hvor bør jeg begynne? Anonym poster: 51429f00549b143edfdb294f38567295 Du kan gå på vgs uten å bo hjemme. Du kan få borteboerstipend. Da blir det jo omtrent som å være student bare at du må møte opp litt mer på skolen og fagene er litt lettere.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Men får jeg det om jeg bor i samme kommune som foreldrene mine? Anonym poster: 51429f00549b143edfdb294f38567295
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 så lenge du har en annen adresse, så regner man det som du bor borte..altså bortebostipent skal du ha krav på. Anonym poster: 03b3b74e110ae7fe9f4ed6bde0345320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå