Gå til innhold

Hvor ofte gjør du dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så demotivert av at det alltid er så utrolig strøkent hjemme hos alle jeg besøker, virker jo som om hele gjengen er fremme med støvsuger og klut hver dag!

Hjemme hos oss blir det mer at vi er flinke med å holde det ryddig, men det meste av vasking og slikt blir mer tatt i store omganger når vi ser oss nødt. Sagt med andre ord - ikke hver uke vi er framme med støvsuger og klut... :s

Så jeg lurer - hvor ofte tørker dere støv og støvsuger?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det samme som deg!men jeg støvsuger når det trengs og feier,tørker støv minst 1gang i uka :)

• Liker 2
Skrevet

To ganger i uka. Har et lite barn som smuler og griser som bare det...

Skrevet

Støvsuger, vasker gulv og tørker støv en gang i uka. Har to katter og en mann som produserer de mest imponerende pelsdott-hybelkaniner på et øyeblikk, ellers er det ikke sikkert det hadde blitt så ofte :gjeiper:

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler det slik! Ambisjonen her i hjemmet er å støvsuge og vaske badet ukentlig og vaske gulvet minst en gang i måneden. I gode perioder opprettholdes dette, men i dårliige perioder kan det gå mye lengre imellom. Vi røver også å feie over kjøkkengulvet daglig.

Gjest Fairydust
Skrevet

Èn fast dag i uken er satt av til slikt. Har en hund som labber rundt på gulvene hele tiden, og ønsker ikke at hun skal inhalere masse støv og dritt.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tørket støv, men det trengs. Får vel gjøre det når jeg kommer hjem. Vi støvsuger ca annenhver uke eller noe. Vi er skippertakspersoner. Venter til det ser skikkelig bomba ut eller at vi skal få besøk - så rydder/vasker vi. Haha. Det må jo selvfølgelig endre seg når vi får barn da :P

Skrevet

Jeg har det alltid ryddig. Støvsuging og vask gjøres "etter behov". Jeg hater å ha det støvete og skittent, men ettersom jeg bor alene, uten husdyr, blir det heldigvis ikke så fort skittent hos meg. Støvsuging bør gjøres en gang i uken (jeg røyter lange blonde hår, og det kommer hybelkaniner og slikt på badet..). Vasking gjøres langt sjeldnere. Kjøkkengulvet tas kanskje annenhver uke, max, samme med gangen. Stuen og soverommet kanskje en gang i måneden. Om det er lenge siden sist tar jeg det alltid før jeg får besøk. På badet tørkes det over vask og speil minst et par ganger uken, der blir det veldig fort støvete og småekkelt.

Anonym poster: 838898a31b523d142d88601d9df1f80e

Skrevet

Har det stort sett alltid ryddig rundt meg, støvsuger ett par ganger i uken og vasker på fredagene. Badet tas også en gang i uken, vask og toalett tas oftere. Kjøkkenet er alltid ryddet, har ikke noe stående på benken eller i kummen. Tar ut av oppvaskmaskinen når den er ferdig og da er det bare å sette det skittne inn etterhvert.

Skrevet

Jeg støvsuger ca annenhver dag. Også feier jeg over samboeren daglig..

Støvtørking gjør jeg kanskje en gang i mnd (det er alt for sjeldent...)

• Liker 1
Skrevet

Støvsuger annenhver dag, tørker over sted som blir lett støvete hver dag og vasker gulvet en gang i uken.

Skrevet

Husk at man ser sitt eget skitt bedre enn andres.

De som har det så strøkent syns sikkert også at de har det støvete, akkurat som du syns det er hjemme hos deg

Jeg drar over med en støvkost eller klut ca annenhver dag. Rett og slett fordi vi har dyr, leilighet med dårlig inneklima m.m som gjør at det støver litt ekstra

Tar meg ikke mer enn 5-10 minutter og dra over bordene og andre overflater.

Støvsuger ca annenhver dag også av samme grunner.

Vasker over gulvet med mopp et par ganger i uka

Gjør mer grundig rent ca 1 gang i uka

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ofte! Når man bor med rotehuer (dyr), blir det fort rotete, og ting kommer ut av kontroll om man ikke rydder hele tida (føles sånn)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tørker støv ca en gang i uka. Har varmepumpe og den renser lufta for utrolig mye støv! Har aldri hatt så lite støv i huset som etter at jeg fikk meg hus med varmepumpe :)

Støvsuger etter behov, men minst en gang i uka. Vasker også badet minst en gang i uka.

Skrevet

Har vaskedag annenhver uke (støvtørk, støvsuge, vask), noenganger går jeg kjapt over med støvsugeren ellers om det trengs.

Skrevet

Også feier jeg over samboeren daglig..

Det setter han helt sikkert pris på :lur:

Skrevet

Har en støvsugerrobot som går hver morgen ( har hund og barn). Tørker støv litt sjeldnere enn jeg burde, men har lært meg til å ha en pakke med de billigste våtserviettene for barn liggende, og tørke av lysbrytere, kontakter, pyntegjenstander osv med en når jeg ser det, - har blitt mindre støv bare av det!

Skrevet

Her bruker vi (kjæresten min og jeg) å støvsuge og moppe på stue og kjøkken en gang i uka, og koster litt på kjøkkengulvet annenhver dag. Og så prøver vi å holde det så godt som strøkent på kjøkkenbenken hele tida. Når det kommer til støvtørking, derimot... Kan helt ærlig ikke si jeg husker sist jeg tok en grundig tørk. Det blir som regel med å tørke støv av pulten vår, der det er mest synlig. Kanskje støvtørking får bli dagens store oppgave :danse:

Badet er derimot ei lita krise. Søsteren til kjæresten min har ansvaret for å holde det rent, men det har enda ikke blitt vasket (av henne) i løpet av de to månedene vi har bodd sammen. Jeg har tatt meg av det et par ganger, men føler jeg stritter litt imot når det ikke er "min oppgave".

Skrevet

Har satt av en dag i uka til skikkelig vask til hele huset og om det blir noe ekstra utenom tar jeg det med en gang. På den "store" dagen vasker jeg gulv, støvsuger, tørker støv og annet som skulle være nødvendig. På badet vasker jeg 3 dager i uken siden det er et skikkelig støvoppsamler.

Anonym poster: 979a165c6f1724dbdb091dc43aeb9c3a

Skrevet

Støvsuger og vasker bad en gang i uka. Vasker gulv sjeldnere, men oftere nå som vi har barn som sikler, gulper og generelt søler på gulvet. Tar mange av disse flekkene fortløpende da, men har ambisjon om å vaske gulv i stue og på kjøkken annen hver uke. Før vi fikk barn og bodde i en liten og lettskyet leilighet, kunne det gå flere måneder mellom hver gang vi vasket gulv. Men da var vannet nesten ikke skittent en gang, så fant ut at det var greit. Er ikke spesielt interessert i å bruke mer tid på vasking enn jeg strengt tatt trenger, selv om jeg liker at det ser fint ut rundt meg.

Ser forresten også at det er forskjellig hvor godt man ser skitt avhengig av hvordan man bor. Å bo i hus gir mer støv og diverse enn å bo i leilighet, virker det som. Vi går mye ut og inn, også av verandadøra i stua, og det drar med seg rusk. I tillegg blir flekker mer synlig på parketten vi har her enn på parketten i forrige leilighet. Så ikke bare har vi flerdoblet antall kvadratmeter å vedlikeholde ved å flytte - behovet for å vaske har også blitt større. Lurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...