Gå til innhold

Ønsker svar fra menn: hvordan vise at man er interessert i noe mer uten å skremme dere bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, så ønsker jeg primært svar fra mennene her inne på dette.

Jeg kunne gjerne tenkt meg deres ærlige mening på hvordan man viser at man er interessert i noe mer, altså, at man faktisk kunne tenke seg å vurdere et ordentlig forhold (ja, jeg vet...skummelt ord!!), uten å skremme dere bort?

Og nei, det er ingen gutt det er jeg har lyst til å bli i et forholod med, det er en mann på 33 år (jeg er selv 30år).

Vi har mange felles venner, vi har allerede et seksuellt forhold, vi sender meldinger, møtes relativt ofte og mange annser oss vel som sånn halveis et par allerede, men det var liksom den siste "biten" da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tid og tålmodighet.

Ikke push på med forholdsgreiene, men la det utvikle seg naturlig. Det er nøkkelen for min del, ihvertfall.

Skrevet

Jeg vet ikke hva mer du kan sende av signaler når dere allerede har sex og vennskap. Tror neste steg er å ta det opp når begge er alene og avslappet. Si at du er åpen for mer, men at du har forståelse for om han ikke ønsker det akkurat nå. Da vet han hva du ønsker og du vet hva han ønsker. Enten får han bli skremt eller så får du fortsette det forholdet dere har nå, hvis ikke han ønsker det samme som deg da.

Skrevet

Ønsker han et forhold blir han ikke skremt om du tar initiativ til mere seriøst. Ønsker han ikke forhold stikker han.

Er ikke vanskligere enn så :)

• Liker 4
Skrevet

Inviter ham med på saker og ting som knytter dere enda nærmere, dvs aktiviteter som tilsier i større grad at dere er et par. Prøve deg fram, er du heldig faller brikkene på plass og dere ender opp som et par uten å tenke spesielt på det.

Skrevet

Skremme han bort klarer du bare hvis han ikke er interessert.

• Liker 4
Skrevet

Ønsker han et forhold blir han ikke skremt om du tar initiativ til mere seriøst. Ønsker han ikke forhold stikker han.

Er ikke vanskligere enn så :)

Nemlig.

Skrevet

Hva er et ordentlig forhold? Og hva er galt med slik ting er nå?

Hva med å la det fortsette å utvikle seg naturlig og se hva som skjer fremover? Oppføre deg som om dere er kjærester?

Bare en tanke.

:)

• Liker 1
Skrevet

Det er som de andre mennene her har sagt. La forholdet utvikle seg naturlig, også etterhvert så tenker du(?) nok ikke denne tanken lengre.

Synsing og spekulasjon kan lett ødelegge noe fruktbart. Så vær deg selv, og nyt alle gode stunder med denne mannen.

Er du fortsatt usikker, så hjelper det med bekreftende spørsmål som tilsier at dere er sammen. For eksempel si vi og oss istedet for jeg og du når dere gjør noe sammen...

Skrevet

Jeg er i samme båten TS. Tok det opp med ham etter ca 3 mnd, og han klarte fremdeles ikke bestemme seg. Nå driver vi på som før. Glad jeg ikke skremte han bort, og glad vi begge vet litt mer "hvor landet ligger" :)

Ta det opp med han på en ordentlig måte uten å presse, er han interessert men redd for forpliktelse, forsvinner han nok ikke :)

Anonym poster: d574870013524fa168a4dd7a98e363d3

Skrevet (endret)

En annen sak er hvor mye tid og krefter man skal kaste bort på noen som ikke gir en det en trenger.

Kan være smart å bryte før jo heller.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville dog ikke ha fortsatt å ha sex med en fyr jeg ville litt mer enn bare knallkamerat med og han virket fornøyd med tingenes tilstand og ikke interessert i formalisere forholdet.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Da foreslår jeg at du kvinner deg opp, puster med magen, planlegger en ørliten monolog som til dels bærer preg av en kjærlighetserklæring og nettopp erklærer din kjærlighet og ditt begjær og "spør" ham om ikke dere nå er å anse som et seriøst par som har et seriøst forhold som dere begge skal jobbe for å videreutvikle og vedlikeholde.

Du skjønner det (eller jeg skjønner om du ikke skjønner det) at i likestillings Norge så må til og med kvinner finne seg i å tråkke ut i risikofyllt ukjent terreng og rett og slett tørre å blottstille seg mentalt (fysisk vet vi at dere er relativt gode på men det er jo fucking peace of cake).

Lykke til og ikke minst; kjenn litt på åssen manneforventningene kan være.......

Skrevet

Da foreslår jeg at du kvinner deg opp, puster med magen, planlegger en ørliten monolog som til dels bærer preg av en kjærlighetserklæring og nettopp erklærer din kjærlighet og ditt begjær og "spør" ham om ikke dere nå er å anse som et seriøst par som har et seriøst forhold som dere begge skal jobbe for å videreutvikle og vedlikeholde.

Du skjønner det (eller jeg skjønner om du ikke skjønner det) at i likestillings Norge så må til og med kvinner finne seg i å tråkke ut i risikofyllt ukjent terreng og rett og slett tørre å blottstille seg mentalt (fysisk vet vi at dere er relativt gode på men det er jo fucking peace of cake).

Lykke til og ikke minst; kjenn litt på åssen manneforventningene kan være.......

Hva har likestilling med det her å gjøre?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hva har likestilling med det her å gjøre?

At til og med kvinner skal ta sjansen på både å ta initiativ og bli avvist

Skrevet

At til og med kvinner skal ta sjansen på både å ta initiativ og bli avvist

Men det gjør vi da hele tiden.
  • Liker 3
Skrevet

Men det gjør vi da hele tiden.

Men ikke nødvendigvis på en måte som gjør at enfoldige menn skjønner bæret av det som faktisk skjedde?

• Liker 2
Skrevet

Til innledende spørsmål fra TS er jeg delvis enig med Gorgonzola. Vil du oppnå noe med noen må du faktisk tørre å stikke hue ut av komfortsona. Eller akseptere at ting ikke endres. Er egentlig sjelden det ender med halshugging.

Skrevet

Tusen takk for svarene :-)

Veldig interessant å se at så mange mener at man bare "skal la det uvikle seg". Tror jeg prøver den en liten stund til, og om det ikke bærer frukter, så går jeg for den litt mer "heads on", som andre nevnte, med å faktisk spørre.

Skal holde dere oppdatert senere ;-)

Skrevet

Tusen takk for svarene :-)

Veldig interessant å se at så mange mener at man bare "skal la det uvikle seg". Tror jeg prøver den en liten stund til, og om det ikke bærer frukter, så går jeg for den litt mer "heads on", som andre nevnte, med å faktisk spørre.

Skal holde dere oppdatert senere ;-)

Høres ut som en fornuftig plan. Fortsett å kose du.

Lykke til!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...