Gå til innhold

dyredrap av FN-soldater i Libanon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Inspirert av tråden om hundedrapene i Kosovo, så ber jeg dere ta en titt her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215779

Jeg synes dette er hakket verre. Hundene skulle jo faktisk avlives, selv om det ble gjort på en helt uakseptabel måte.

Det var ingen som helst grunn for at disse skilpaddene ikke skulle få leve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like kvalmt begge deler.

Den hunden som stod bundet utenfor et bolighus var det nok noen som eide....

Det som er ille med denne hundesaken er at de norske soldatene ikke eide noe som helst empati for dyrene de drepte.

Mannen min har vært i Telemarksbataljonen og hvis han hadde måttet drepe villhunder, så hadde han ikke stått og ledd av det. Enten de hadde rabis eller ikke.

Skrevet

Kanskje litt på siden. Halalslakting i Norge, utført av muslimer på Muhameds befaling i Koranen, er i stid med norsk dyreværnlov. Vi tør ikke forby det, fordi det er diskriminerende mot andres religion.

Koranen går foran norsk lov, og vi godtar det.

Skrevet
Kanskje litt på siden. Halalslakting i Norge, utført av muslimer på Muhameds befaling i Koranen, er i stid med norsk dyreværnlov. Vi tør ikke forby det, fordi det er diskriminerende mot andres religion.

Koranen går foran norsk lov, og vi godtar det.

På hvilken måte går halalslakting imot norsk dyrevernlov?

Skrevet

Slakting av dyr uten at de er bedøvet først er forbudt i Norge. Det er noe forbannet vissvass at Pedro påstår det motsatte!

Bare se HER.

Jeg rister oppgitt på hodet over at et menneske kan klare å spre så mye usannheter på så kort tid som det du gjør Pedro. :fy:

Skrevet

Takk for opplysningen. Hvor i artikkelen står det at dyret er bedøvet?

Det ble nylig oppdaget, jeg husker ikke hvor, at det ble slaktet sau i en kjellerbod. Sikkert i henhold til dyreværnloven.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215776

Hvilke andre usannheter sikter du til?

Skrevet

Det står i artikkelen at slaktingen er i henhold til norsk lov, lille venn, og siden du på beroper deg å vite mer enn de fleste om det meste, så kjenner du vel den godt?

Ta en titt her også, du er ikke den eneste som kan bruke Google.... :tunge1:

Skrevet

Så bra at du kan garantere at loven blir fulgt. Jeg missliker din nedlatende tone, lille venn. Med nicket du har valgt forplikter det vel å være nedlatende.

Skrevet

Selvfølgelig misliker du tonen min, jeg påpeker jo at du tar feil. Norge tør å forby tradisjonell halalslakting.

Det er heller ikke lov å stjele i Norge, ikke å myrde, ikke å kjøre for fort eller å feilparkere. Det er klart at jeg ikke kan garantere at loven blir fulgt i et hvert tilfelle, men det var faktisk ikke din påstand.

Din påstand var at Norge ikke tør forby halalslakting, noe jeg påpeker - og dokumetnerer at - ikke stemmer.

Jeg modererte meg selv her.

Skrevet

Halalslakting er kun tillat hvis dyret er bedøvet (bevistløst). Det fremgikk ikke av artikkelen i Dagsavisen. Vi får bare håpe at loven følges. OK?

Saken blir ikke bedre at jødene har noenlunde samme bestemmelse, eller??

Skrevet

:evil:

Jeg blir så sint! Dette er liksom fornuftige mennesker som skal bevare freden så skyter de stakkars forsvarsløse hundevalper FOR MORRO SKYLD! :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Pusebaby. Klikk på denne linken, så får du forklaringen. VG og NRK skulle aldri ha publisert videoen uten å ha sjekket med forsvaret. Der har du vår pressetikk og vår tabloide hverdag.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215776

Jeg regner med at har hørt om Rabies. Farligere enn AIDS.

Skrevet

Eeeehhhh, beklager hvis jeg tar feil - men jeg trodde ikke rabies var et problem blant skilpadder...? For det var da vitterlig skilpadder som ble skutt i Libanon?

Og før du hyler opp, Pedro. Les linken i første innlegg.

Skrevet

At skilpaddedrap og hundedrap er forferdelig, er det vel ingen tvil om. Men er det egentlig så sjokkerende? Når det skjer så mye tragisk her hjemme i Norge, så hvorfor ikke når "våre soldater" er i krigsherjede land, og er under enormt press? Jeg syns absolutt ikke det er noen unnskyldning at de er under press. Men for å være helt ærlig, har det ikke sjokkert meg noe særlig. Ikke mer enn når man hører om mennesker som utfører ganske så bestialske kattedrap her hjemme i Norge - bare for moro skyld.

Skrevet

Problemet eller det tragiske mener jeg er, som jeg skrev tidligere, at folk, soldater eller ikke, kan gjøre sånne ting mot dyr (eller mennesker) uten å ha noe som helst empati med ofrene sine. At man kan drepe og så le av det. Det skremmer meg. :(

Skrevet
Problemet eller det tragiske mener jeg er' date=' som jeg skrev tidligere, at folk, soldater eller ikke, kan gjøre sånne ting mot dyr (eller mennesker) uten å ha noe som helst empati med ofrene sine. At man kan drepe og så le av det. Det skremmer meg. :([/quote']

Enig.

Jeg synes også at det er trist at alle de FN soldatene og offiserene som gjorde en god jobb i Libanon får et dårlig rykte på seg fordi noen av dem har gjort noe usmakelig og forferdelig. :(

Mange av de som gjorde en god innsats både i Libanon, Korea, Sierra Leone og andre steder er mine venner, og det kan ikke være hyggelig å få et sånt rykte på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...