Akuline Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Jeg har såpass lite bad at jeg ikke kan ha tørkestativ stående der. Jeg må tørke klær inne på det lille gjesterommet. Det blir jo fryktelig fuktig der inne, så nå har jeg innsett at jeg må gå til innkjøp av en luftfukter. Rommet er ca 6-7 kvm. Jeg har ikke oppvarming på der, siden rommet ikke er i bruk til annet enn klestørk og oppbevaring mesteparten av tiden, så det kan være litt kjølig der inne. Ettersom rommet også ligger vegg i vegg med soverommet mitt, og jeg bor i en gammel betongblokk hvor det er heller lydt, så bør den ikke støye så mye... Er det noen som har erfaringer med luftavfuktere? Den bør ikke være for stor, den bør være stillegående, virke under grader, og helst ha klestørkeprogram. Vil nødig fyre for kråkene i vinter. Jeg har sett en på blant annet Biltema for ca 1300, grei nok?
Lutetium 71 Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Litt sent svar kanskje, men den avfukteren på biltema er av den billigere typen, og er en kondensavfukter. Det betyr at den fungerer bra på ett varmt bad, men heller dårlig på ett kaldt rom. Se heller etter de man kaller rotor eller adsorpsjon-avfukter. De fungerer på en annen måte, og avfukter bra selv om rommet er kaldt. Her er en side som beskriver noen av forskjellene mellom dem. Selv bruker jeg en billig luftavfukter av typen du linker til (kondens/kompressoravfukter), på badet mitt. Siden jeg har varme i gulvet fungerer den strålende der. Jeg tipper den tørker klærne på en mye billigere måte enn med en tørketrommel.
skrue Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 (endret) Jeg bruker en uten kompressor. Meaco DD8L nettopp fordi den står i et kjellerrom der temperaturen er mellom 10 og 15 grader. Fungerer veldig bra og bråker lite. Den brukes hovedsaklig for å tørke klær raskere. Den har et eget program for slikt og med mulighet for å stanse automatisk etter noen timer. Endret 15. september 2012 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå