Gå til innhold

Beste fuktighetskrem for UNG HUD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har lett og lett og spurt og spurt og søkt og søkt på nett og i butikker over den rette hudpleie serien for meg, som bare er 21 år!

Jeg har i mange måneder brukt Dermalogica, som skal være det ´´perfekte´´, men jeg merker egentlig at nå som jeg har gått tom for fuktighetskrem så ser jeg småå kviser som på en måte ligger under huden på panna.

Ekkelt forklart, men vet ikke helt hva som skjer. Om det skyldes mangel på fuktighetskrem eller ikke er jeg usikker på. Jeg føler at huden min kunne ha sett klarere ut med en annen serie enn dermalogica, for den har vært supershiiiiiiny og kvisefri for ikke lang stund tilbake!

Jeg brukte Nivea tidligere men den har gått fra å være kjempegod til å være kjempedårlig.

Uansett, har du vært i samme situasjon som meg,- men klart å finne den rette kremen/serien? :) Jeg har kombinasjonshud / tør og sensitiv hud.

Takker for alle tips ! :)

Anonym poster: 838d972a62a234ddcd086b62784a5b1b

Skrevet

Har ingen erfaringer med cleanstart. Men jeg bruker decleor sin fuktighetskrem, og er storfornøyd med den! Får ingen kviser + masse fukt. Hilsen jente 21:)

Skrevet

Har ingen erfaringer med cleanstart. Men jeg bruker decleor sin fuktighetskrem, og er storfornøyd med den! Får ingen kviser + masse fukt. Hilsen jente 21:)

Samme her, 20 år :)

Skrevet

jeg har også prøvd å rådføre meg hos farmasøyter og hudpleier på kosmetikkavdelinger, men ingrediensene på de produktene som clarins og estee lauder er ofte det jeg får... og de er ikke akkurat de naturlige ingrediensene....

er det andre hud profesjonelle man kan få 100 % riktig produktanbefaling fra?

Angående innleggene fra jente 21 + 20,-- hvilken type hud har dere? jeg ser egentlig etter en komplett hudpleieserie, ikke bare fuktighetskrem :)

Anonym poster: 40f729f92da78d1994fd49ec5af94d24

Skrevet

Jeg har egentlig ganske normal hud. Verken tørr eller fet. Tror jeg, haha!

Gjest brookedavis
Skrevet

Bruker ahava dead sea treatment. Det er helt fantastisk til min kombinasjonshud og er 22 år. Får komplimenter for huden min hele tiden.

Skrevet

En 21-åring har ikke det som regnes som ung hud. Clean start-serien du linker til er beregnet på tenåringer (13-14-15). Du har ikke tenåringshud lenger, og burde lete etter noe mer effektivt enn Clean start. Selv har jeg god erfaring med Caudalie og MD Formulations, men jeg har ikke samme hudtype som deg.

Anonym poster: 87f62d4e62127d5608033933c88ea240

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Jeg har kombinert tør/fet hud. Jeg bruker MD formulations Cleanser daglig, og MD formulations body scrub og serum noen ganger i uka. Så bruker jeg Fuktmaske og fuktighetskrem fra decleor. Det fungerer veldig bra for meg og kombinere to forskjellige produkter:) Har slitt masse med uren hud og vonde "klumper" så lenge jeg kan huske, men huden min er så mye mye bedre nå!

• 1 år senere...
Skrevet

Ja men greia er at md er beregnet for aldersgr 40 år + . Og jeg, TS har brukt den som 19-21 åring... så ble sjokkert da jeg fant det ut. Derfor er jeg ute etter en komplett hudpleieserie med naturlige prod.

Skrevet

MD er absolutt IKKE beregnet på 40 år +, MD Formulations har en egen serie som er beregnet på de som er 40 år+, men deres "vanlige" serie er ikke beregnet bare for de eldre, den er beregnet for de som har acne eller store hudproblemer. Men jeg ville ikke anbefalt denne til deg hvis du ikke har veldig store hudproblemer. Noen produkter kan derimot være greie, som skrubb, rensemaske og event serum hvis du sliter med mye urenheter.

Det finnes mange gode hudpleieserier der ute, og de fleste har serier beregnet for de forskjellige aldersgruppene.

Selv bruker jeg en blanding av MD, Ole Henriksen, Decleor, Matis og Emergin C.

Når jeg var i 20 årene brukte jeg derimot Biotherme, og den fungerte helt fint for meg da. Selv om mange mener denne serien ikke er spesielt bra da merket ikke er "bra nok". Den ga fukt, renset huden, og holdt urenheter i sjakk, og det var det jeg trengte på det tidspunktet.

Kanskje du skulle prøve Matis sin Delicate serie, den passer for sensitiv hud, den passer for de aller fleste egentlig. Hvis det er urenheter du ønsker å holde i sjakk ville jeg prøvd Matis sin Purete serie hvis jeg var deg. Jeg bruker selv denne om sommeren, og serum + dagkrem holder urenheter i sjakk, og holder huden min matt hele dagen. Men den gir ikke nok fukt til min fuktfattige vinterhud.

Anonymous poster hash: ceccd...468
Skrevet

Jeg har god erfaring med Clean Start produktene! Sliter mye med kviser, og synes det fungerer helt topp for meg! I tillegg til urenheten, er også huden min tør, så jeg bruker en annen fuktighetsgivende krem oppå :) Dette fikk jeg anbefalt fra hudpleier.

Skrevet

Takk for så god info dere. Ble fristet av Matis nå, og tok en del research etter prod typer. Vitalizing by M er i alle fall for ung hud. Tenker å spørre nærmere på Shauss plass. Prisen er det eneste dumme som er dyrt da... :/

Skrevet

Da har jeg vært hos Skin Tonic! Konsistensen på Vitality by M var veldig fet. Glad jeg ba om å ta på den! Fikk derimot tester på Delicate serien.Man kan aldri unngå antiage produkter!! Det er så irriterende big time!! Kun vitality by M er for ung hud men det er liten serie og kremen er for fet for meg. Jeg har ikke problemhud så jeg trenger ikke purete serien. Så hva syns dere om delicate? Den forebygger hudaldring tross fpr at den er mild og for sensitiv hud..im stuck. Ts.

Annonse
Skrevet

MD er absolutt IKKE beregnet på 40 år +, MD Formulations har en egen serie som er beregnet på de som er 40 år+, men deres "vanlige" serie er ikke beregnet bare for de eldre, den er beregnet for de som har acne eller store hudproblemer. Men jeg ville ikke anbefalt denne til deg hvis du ikke har veldig store hudproblemer. Noen produkter kan derimot være greie, som skrubb, rensemaske og event serum hvis du sliter med mye urenheter.

Det finnes mange gode hudpleieserier der ute, og de fleste har serier beregnet for de forskjellige aldersgruppene.

Selv bruker jeg en blanding av MD, Ole Henriksen, Decleor, Matis og Emergin C.

Når jeg var i 20 årene brukte jeg derimot Biotherme, og den fungerte helt fint for meg da. Selv om mange mener denne serien ikke er spesielt bra da merket ikke er "bra nok". Den ga fukt, renset huden, og holdt urenheter i sjakk, og det var det jeg trengte på det tidspunktet.

Kanskje du skulle prøve Matis sin Delicate serie, den passer for sensitiv hud, den passer for de aller fleste egentlig. Hvis det er urenheter du ønsker å holde i sjakk ville jeg prøvd Matis sin Purete serie hvis jeg var deg. Jeg bruker selv denne om sommeren, og serum + dagkrem holder urenheter i sjakk, og holder huden min matt hele dagen. Men den gir ikke nok fukt til min fuktfattige vinterhud.

Men motsier du deg ikke selv, litte gran? Når det gjelder MD altså. Jeg finner ingen produktkategori innen MD som er for ung hud. Jeg har tidligere kontaktet en selger som har sagt at ingrediensene er for sterke for de som er under 30. Altså unødvendige å bruke. Jeg selv elsker MD, den gjør ikke huden min noe annet enn vakker og kvisefri, men jeg liker ikke tanken på å fortsette å bruke den når jeg heller kan vente til jeg er 40. Jeg sier ikke at jeg har perfekt hud,- det ligger så vidt noe under huden ved klar spotlight on it, og jeg får noe kviser under hormonelle perioder under menstruasjon (det er normalt) men utenom det har jeg en ren hud. Så ja...

Gjest Luna123
Skrevet (endret)

Prøvde Clean Start da jeg var tretten, og kan ikke si jeg merket noe forskjell av den. Følte meg ganske stram i masken etter å ha brukt dagkremen, så den gav nok for lite fukt til min fuktfattige kombinasjonshud (tror jeg iallfall at jeg har).

Edit: Så ikke at tråden ble startet for over ett år siden, så var kanskje litt unødvendig med innlegget mitt :)

Endret av Luna123
Skrevet

En fuktighetskrem som fungerer for andre fungerer ikke nødvendigvis for deg, folk har veldig forskjellig hud. Men det som er viktig er at kremen er non-comedogenic (tetter ikke porer) og no-nonsense (ingen parfyme og andre rare ingredienser). De beste fuktighetskremene selges på apoteker.

Anonymous poster hash: 3399f...0b0
Skrevet (endret)

Godt nevnt det med non-comedogenic. Har søkt masse på nett og finner ingenting med søkeordet "Matis" og "non-comedogenic", men jeg forventer at Matis ikke selger noen non-comedogenic - produkter når de har funnet en rekke internasjonale hudpleie - "Oscar-" priser for deres produkter. :)

NB - Neida, er fult mulig å legge innlegg i år for det! ;) It´s brought back into life!

Den som finner noe annet, si gjerne i fra ;) TS

Endret av Holahoy
Skrevet

Men motsier du deg ikke selv, litte gran? Når det gjelder MD altså. Jeg finner ingen produktkategori innen MD som er for ung hud. Jeg har tidligere kontaktet en selger som har sagt at ingrediensene er for sterke for de som er under 30. Altså unødvendige å bruke. Jeg selv elsker MD, den gjør ikke huden min noe annet enn vakker og kvisefri, men jeg liker ikke tanken på å fortsette å bruke den når jeg heller kan vente til jeg er 40. Jeg sier ikke at jeg har perfekt hud,- det ligger så vidt noe under huden ved klar spotlight on it, og jeg får noe kviser under hormonelle perioder under menstruasjon (det er normalt) men utenom det har jeg en ren hud. Så ja...

Nei jeg motsier ikke meg selv. De fleste av MD sine produkter er sterke fordi det er korrigerende produkter. Vitaplus og The temps serien er for de eldre, selv om noen av Vitaplus serien sine produkter også kan brukes av de yngre ( for eksempel clearing complex mask). Basic er for alle aldre hvis de har f.eks acne problemer og Critical care har div produkter for flere med problemhud som f.eks sensitiv hud osv. Så da vet ikke den selgeren du har snakket med hva de forskjellige seriene er til. MD Continous Renewal Serum er noe som anbefales de med problemer med acne f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...