Gå til innhold

Noen andre psykologistudenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre psykologistudenter her? :)

Hva slags studieløp går dere? Bachelor, årsstudium, master, profesjon kanskje?

Hvordan liker dere utdanningen?

Begynte på årsstudium i høst. Til nå har jeg bare hatt om biologi og persepsjon, noe jeg må ærlig innrømme at ikke helt er "my cup of tea". Skjønner jo viktigheten av det, men gleder meg til å begynne med de andre temaene... Hehe :) Hva med dere?

- T

Anonym poster: 23d46b1899cf3f07e2de2bb140fbf6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar det som et valgfritt emne, nå skal vi begynne å ha om utviklingspsykologi. Jeg synes det er et spennende fag, med en gørrkjedelig lærebok :P Det er også mye jobb, men jeg tror jeg skal komme meg gjennom det :D

Anonym poster: 507346d4e1e7952f60bbf9714538d408

Skrevet (endret)

.

Endret av ninuska_
Skrevet

Tar det som et valgfritt emne, nå skal vi begynne å ha om utviklingspsykologi. Jeg synes det er et spennende fag, med en gørrkjedelig lærebok :P Det er også mye jobb, men jeg tror jeg skal komme meg gjennom det :D

Anonym poster: 507346d4e1e7952f60bbf9714538d408

OK :) Kult... Hva tenker du fremover? Er drømmen å jobbe med psykolog videre?

Jeg går master i organisasjonpsykologi.

Må innrømme at noen av fagene på førsteåret var gørrkjedelig, som historie, biologisk/kognitiv og utvikling, men når jeg gikk siste året av bachelor og tok metode + skrev bachelor storkoste jeg meg. Derfor gikk jeg videre med master og har hatt det fantastisk fra dag én. Stor frihet, valgmuligheter og spennende tema. Iblant må man gjennom litt kjedelige ting for å kunne holde på med det man vil! :jepp:

Stilig!! Jeg tenker litt på organisasjonspsykologi... :) Høres veldig spennende ut. Jeg bare lurer litt på arbeidsmarkedet. Har du fått inntrykk av at det er nok jobber? Og hva er det egentlig man jobber med? Jeg tenker på det praktiske. Hvor man ansettes om man har en master i org.psykologi?

Skrevet (endret)

.

Endret av ninuska_
Skrevet

Takk for nyttig informasjon Ninuska. Jeg har en sønn som vurderer master i psykologi etterhvert. Hvor tar du utdanningen, og vet du om det er store forskjeller på utdanningene?

Skrevet (endret)

.

Endret av ninuska_
Skrevet

Jepp! Årsstudium i Lillehammer :)

Skrevet

Jepp! Årsstudium i Lillehammer :)

Har du hatt perspesjon?? i så fall, hvordan går det? :)

Skrevet

Nå har ikke jeg gått et rent psykologistudium, men en bachelor og en videreutdanning med mye psykologi innbakt.

Min erfaring er at første året - uansett hvilket studium man tar, vil være strevsomt.

Det er mye nytt, en uvant tilværelse og masse rot fra skolen sin side.

Skal du studere videre - ville eg anbefalt deg profesjonsstudiet, bachelor i bedrift/organisasjonspsykologi, medisinstudiet (for å ta videreutdanning i psykiatri), eller "i verste fall" ta en bachelor i helsefag, og så en videreutdanning.

Jeg har sett mange studenter som har tatt en bachelor i psykologi (ikke profesjon) som tror de skal komme inn i Danmark etter at de har fullført - for så å ta 2-3 år for å kunne bli psykolog.

Men de blir overrasket når de oppdager at det er så godt som umulig å komme inn i Danmark.

Vips så sitter de med en bachelor i psykologi - med 3 års studielån og så godt som helt uten jobbmuligheter

Flere universitet skriver på sine nettsider at " bachelor i psykologi egner seg godt som videreutdanning for sosionomer, barnevernspedagoger, vernepleiere eller lærere".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...