Gjest Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg undrer meg litt! Jeg ser utallige innlegg her inne hver dag, om at dere må ned i vekt, vekt og kun vekt! Hele fokuset deres ligger på vekt, ikke noe annet! Hvorfor det? Hvorfor er vekta så viktig? Bruker dere fett%? Cm? Eller bare noe så enkelt som str? Hva med muskel %? Det eneste tilfellet jeg kan se for meg at vekt teller like mye som alt det andre er hvis man driver med bodybuilding... Men altså, jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig! Var selv uaktiv med i ned i vekt tråden, men ga opp ettersom vekta forholdt seg til det samme mens jeg gikk ned en str i klær!
Skjønningen Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 For meg spiller ikke tallene på vekta så stor rolle, men cm gjør. Jeg tror ikke str. i klær spiller så stor rolle, egentlig. En jente jeg kjenner sier at hun bruker samme størrelse som meg i klær nå, men jeg er en god del slankere enn henne fremdeles (jeg prøver å legge på meg, hun prøver å legge av seg). Størrelser varierer også en del ift. merke og land plaggene kommer fra. Og noen mennesker føler seg også slankere og sunnere enn før, så dermed kjøper de mindre klær selv om de ikke har gått så alt for masse ned. Noen kjøper seg mindre klær for å "slanke seg på plass i dem". Jeg har selv kjøpt meg klær som er litt for store for meg i det håp at jeg får litt mer rumpe og lår. Har vel aldri egentlig satt meg inn i målinger av fettprosent og muskelprosent og slikt, så det vet jeg ikke noe særlig om.
PrimoFanten Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Fordi du kan ikke stole på en mann under 100kg
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg er egentlig helt enig; hva tallet på vekta sier, har ingenting å si. Men jeg synes det er enklere å forholde seg til det enn til målebåndet. Jeg synes nemlig det er vanskelig å måle på samme sted hver gang, og centimeterne flyr opp og ned med 0,5-1 cm hver uke fordi jeg ikke holder målebåndet helt samme sted, jeg strammer det mer, holder ubevisst magen mer inn osv. Har også fettprosent på vekta mi, men den er veldig upålitelig og kan hoppe/droppe flere prosent hvis jeg veier meg to ganger rett etter hverandre. Men, selvsagt, som med kiloene er det jo de store tendensene som teller og ikke de små ukentlige variasjonene. Anonym poster: 2875ff5dcb8bf5893d0936d3ba643731
lille..trille Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Fordi det er lettere å måle vekt enn å måle muskelprosent. For å måle skikkelig muskelprosent og fettprosent bør du vel ta sånn test. Det blir litt dyrt hvis du skal gjøre dette hver uke. Derfor er det greit å kjøpe seg ei vekt for 100 kroner og bruke den.(Og målebånd selvfølgelig!)
Gjest Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 119 for å måle fett% er ikke akkurat dyrt! Vekta mi kosta meg 100 kr mer og gir meg en nogenlunde grei oversikt over fett% min heldigvis Jeg har holdt på i to mnd nå nemlig, jeg merker store forskjeller selv, men vekta mi er rundt 90 uansett! I det lange løp vil jeg jo ned, men ser flere av disse 5 kg ned innen xxxx trådene her inne så derfor jeg bare lurte
Gjest Tigress Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Det er viktigare med feittprosent, men lettare å måle kilo. Brukar feittklype også, men det er vanskeleg å få målingane like, synest eg. Eg slankar meg med ein halv kilo i veka, og då gjer vekta eit pekepinn om eg er på veg. Det bør dessutan bli mindre av meg, det er mindre pes å dra opp ein bakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå