AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg har alltid hatt helt glatt hår som egentlig ikke har trengtes å børstes hver dag, men jeg har alltid gjort det hver morgen av vane. Men det siste halvåret er håret mitt en eneste stor høysåte! Jeg må sette meg ned og virkelig jobbe med å børste ut alle flokene, det tar tid og det GJØR VONDT!! Jeg er så hårsår.. Det blir flokete bare jeg vasker det, så det gjør dritvondt å tørke håret etterpå. Noen ideer til hvorfor håret mitt plutselig har blitt sånn? Anonym poster: 88802d4c9bbade9c8f0a3933ec8db3fb
Gjest Uanonymbruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 striper eller bleker du håret?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 striper eller bleker du håret? Nei. Det er noe slitt i tuppene nå, men det blir flokete når jeg er nyklipt også. Og tidligere når det aldri ble flokete så ble det heller ikke flokete når håret var slitt i tuppene. Bruker frisørsjampo, balsam og kur. Og den Moroccan Oil oljen. Bruker varmebeskyttende produkt fra Kerastase, men det er sjeldent jeg utsetter håret for varme (rettetang), kanskje et par ganger i måneden. Anonym poster: 700c323d561e861d0f87927f9dba5429
seleneluna Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Mitt hår blir flokete når jeg går mye med ullhals og skjerf. Kan det være så enkelt?
Dricka Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Håret mitt blir flokete om jeg går med skjerf som er nevnt tidligere eller jakker som har en krave som "gnisser" i håret. Da spesielt skinnjakke av alle ting.
Professor Orm Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Hva enn du gjør, aldri slutt å gre håret ditt. Det kan ende i katastrofe. Venninna mi gjør dette til stadighet, og det tar meg ca. 8 timer å få det ut på henne. Hun har veldig tykt hår, men dog. Prøv å gre håret med fingrene før du børster det. Det er veldig lurt å løse opp flokene med balsam. Og så bør man klippe tuppene når det er slitt. Har du veldig langt hår?
Minya Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Jeg får floker omtrent bare ved å snu meg. Håret mitt måler nå 78 cm fra toppen av hodet til tuppene, jeg har ikke veldig tykt hår, men jeg har vanvittig mye av det. Hvis jeg ikke grer meg et par-tre dager, ender jeg opp med en eneste stor dreadlock i bakhodet. Løsningen for meg var å gre håret før jeg dusjer, sjamponere to ganger, og ha balsam fra ørene og ned. Bruker en balsamklatt på størrelse med en tier, ikke mer. For mye balsam fører også til mye floker for meg. Prøv dette i en måneds tid og se om håret føles bedre. Det hjelper også å sette opp håret, enten i knute, hestehale eller flette når du jobber eller skal noe. Å la håret henge løst hver dag, hele dagen, er som regel også flokealarm. Ikke føn håret tørt, sett det i en løs knute eller klyp det opp med en stor hårklype og la det lufttørke.
julielis Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Hva spiser du? Kan det ha noe med kosthold/livvstil og gjøre? Noen mangler liksom? Ellers vet jeg ikke, du bruker jo gode produkter og steller håret ditt, kanskje noen andre har noe å komme med
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Det er mer slitt enn du tror. Klipp det skikkelig og slutt å bruk drittprodukter fulle av silikon som bare får håret til å virke sunt. Anonym poster: 6df53df22227d2a0637a7d1f2e9db264
skruf Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Kanskje du trenger å bytte produkter? Jeg får flokehår av enkelte shampoer og balsamer. Pluss det floker seg mere nå når jeg bruker ullgenser og jakker som går oppi halsen.
Strixvaria Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 Jeg får en diger superfloke bak pga. jeg så å si alltid går med oppsatt hår (tror hvertfall det er grunnen). Den er et helvete å få ut igjen (har veldig tykt + relativt langt hår).. Er ganske hårsår selv, så I feel your pain!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå