Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som føler at stoff er vanskelig og ikke helt klarer å følge med i timen? (2-3 vgs)

Kanskje læreren overvurderer oss? Føler h*n bruker så vanskelig språk!

Føler meg dum! Selvom jeg tok en IQ-test og ligger på over gjennomsnittet. Kanskje jeg bare har ADHD, og sliter med å konsentrere meg.

Men det er noe dritt! Går endelig på skolen igjen, og så sliter jeg sånn!

Anonym poster: 19796918bed3aea301d6e93050ce264c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det helt på samme måten!! :(

Skrevet

Det er vel heller det at det interesserer deg veldig lite og derfor blir veldig fjernt/vanskelig å forholde seg til?

Skrevet

Ikke alle klarer studiespesialiserende og kanskje er det ikke for deg, men om du er motvert så må du jobbe med stoffet. Om man ikke forstår hva læreren snakker om så les de aktuelle kapitlene på forhånd, eventuelt andre studieteknikker som passer for deg. Noen klarer å surfe gjennom vgs uten ¨lese noe som helst, MEN det gjør ikke alle og du er tydeligvis i den gruppen, da må du jobbe med stoffet. Får du det ikke til så si ifra til læreren og be om hjelp. Semesteret har nettopp startet og han er sikkert bare glad for at du er villig til å legge inn litt innsats allerede nå.

Skrevet

Hvorfor tror alle at bare pga den dårlige konsentrasjonen på skolen de har, så har man automatisk ADHD?! :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror alle at bare pga den dårlige konsentrasjonen på skolen de har, så har man automatisk ADHD?! :kjefte:

ADHD = problembarn :closedeyes:

Skrevet

Prøv å les det som skal gjennomgås på timen dagen før, da er ikke stoffet så nytt og det kan bli lettere for deg å følge med

• Liker 1
Skrevet

Forum troll allert!

Skrevet

Dumme mennesker er ikke smarte nok til å innse at de er dumme, så dersom du tror du er dum er du mest sannsynlig ikke det.

Skrevet

For jeg er jo så sykt problembarn :fnise:

Skrevet

For jeg er jo så sykt problembarn :fnise:

Du er jente, jeg tenkte på gutter.

Skrevet

Takk for tips! Skal prøve og lese kapitlene litt før læreren begynner å ta det opp i timen. Læreren er smart, det skal ikke stå på det, men h*n bruker veldig avanserte ord og uttrykk, og i innleveringsoppgaver får jeg følelsen av at h*n forventer at jeg, som er ung, skal skrive like voksent og ha et like godt ordforråd som en 30-40-åring (og eldre), hvis dere skjønner?

Det er ikke nok å bare forstå stoffet, man må uttrykke seg riktig med imponerende ord.

Anonym poster: 1c673fca35c3b1e8184d22ce4939525f

Skrevet

Takk for tips! Skal prøve og lese kapitlene litt før læreren begynner å ta det opp i timen. Læreren er smart, det skal ikke stå på det, men h*n bruker veldig avanserte ord og uttrykk, og i innleveringsoppgaver får jeg følelsen av at h*n forventer at jeg, som er ung, skal skrive like voksent og ha et like godt ordforråd som en 30-40-åring (og eldre), hvis dere skjønner?

Det er ikke nok å bare forstå stoffet, man må uttrykke seg riktig med imponerende ord.

Anonym poster: 1c673fca35c3b1e8184d22ce4939525f

Sånn er det å være skoleelev når man ikke går på grunnskolen lenger ;) Husker på allmenn påbygg, brukte vi ikke fagord, uttrykk og sånn, så fikk man ikke mer enn 2-3. Hjalp ikke bare med en fantasi og rettskriving da lenger nei :fnise:

Skrevet

Du skriver ikke hvilken type utdanning du går på. Min erfaring er at "alle" skal ta det jeg kaller allmennfag, noe som kun er fag for å bringe deg videre inn på høgskole/universitet. Om du sliter idag er det langt langt tøffere der.

Dessverre blir ungdom presset og lurt til at det er veien å gå uansett interesser og evner. Utdannelse sikrer deg ikke drømmejobb og høy lønn uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...